Biudžetinių įstaigų automobilius valdys viena įstaiga, priklausanti Vidaus reiklų ministerijai. Taip pat į automobilius bus įdiegta ir sekimo įranga. Tikimasi, kad tai padės sutaupyti lėšų, galbūt atsisakyti ir dalies automobilių. Jų išlaikymas per metus valstybei kainuoja maždaug 18 mln. eurų. Tačiau profsąjungų atstovė sako, kad vietoj to, jog pritrauktume į viešąjį sektorių daugiau kvalifikuotų darbuotojų, įdiegus sekimo įrangą, bus didinama įtampa darbe.
Ministerijų ir joms pavaldžių įstaigų automobiliai ne tik pereis vienos įstaigos žinion, į juos bus įdiegti ir telemetriniai įrenginiai, automatiškai perduosiantys duomenis, kur automobilis yra, kiek užtrunka kelionė. Tokia sekimo įranga automobiliuose turėtų atsirasti iki rugpjūčio.
Vidaus reikalų ministerijoje jau dabar ne taip lengva gauti mašiną, reikia deklaruoti, kur važiuoji, koks atstumas.
„Bet po projekto įgyvendinimo kontrolė bus dar griežtesnė ir patogesnė. To projekto tikslas ir yra įvertinti tų automobilių poreikį, kiekvieno iš automobilio, ar jisai stovi daugiau, ar važiuoja daugiau. Tai optimizavimo tikslas ir yra – įvertinti kiekvieno automobilio užimtumą“, – tikina Vidaus reikalų ministerijos kancleris Valdemaras Urbanas.
Profsąjunga nesutinka
Tačiau, pasak profsąjungų vadovės Ingos Ruginienės, jau ir dabar viešasis sektorius tarsi po didinamuoju stiklu, todėl abejoja, ar dar daug pasitaiko piktnaudžiavimo atvejų, kad ir tais pačiais tarnybiniais automobiliais.
Valdžia, Ingos Ruginienės teigimu, neturi jokio pagrindo papildomai sekti darbuotojų.

„Vietoj to, kad mes darytume viešąjį sektorių patrauklų, pritrauktume daugiau aukštos kvalifikacijos specialistų, iš tiesų mes pasirenkame būdus dar labiau didinti įtampą darbe ir stresą. Žinot, Lietuva visada mėgsta nueiti į kraštutinumus – praktikoj mes turim tokių pavyzdžių, kai darbuotojai važiuodami pro šalį sustoja į prekybos centrą nusipirkti vandens ir gauna už tai pastabą“, – sako ji.
Mano, kad paaiškės piktnaudžiavimo atvejai
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kancleris teigia, kad darbuotojais pasitikima. Tačiau, įdiegus įrangą, piktnaudžiavimo faktų gali paaiškėti.
„Tas nerimas labiau yra toks, ar neteks darbo vietų, čia didesnis yra nerimas. Bent jau ministerijos lygiu galime pasakyti, kad vairuotojų yra tiek, kiek reikia ir nėra jų per daug. (...) O vėliau neaišku, kaip bus, reikės žiūrėti pagal realius skaičius“, – sako Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kancleris Karolis Vaitkevičius.

Vidaus reikalų ministerijos teigimu, bendram parkui priklausys per šešis šimtus automobilių.
Iš viso viešasis sektorius valdo daugiau nei du tūkstančius transporto priemonių. Išlaikyti valdiškus lengvuosius automobilius dabar kainuoja apie 18 milijonų eurų per metus.
Centralizavus jų valdybą planuojama sutaupyti iki 10–ies milijonų eurų.