Verslas

2020.01.28 09:12

Narkevičius: nedaug ES šalių remia mūsų poziciją dėl Mobilumo paketo

Kornelija Mykolaitytė, ELTA2020.01.28 09:12

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius sako, kad Lietuvos poziciją dėl Mobilumo paketo remia nedaug ES šalių.

„Deja, ES šalių, remiančių mūsų poziciją, skaičius yra nedidelis. Yra 9 šalių atstovai, bet tas procesas vyksta intensyviai. Stengiamės išnaudoti visas galimybes ir netrukus dar važiuosime, vykdysime derybas“, – „Žinių radijui“ sakė J. Narkevičius.

„Mes labai intensyviai deriname pozicijas su kitų šalių atstovais, ypač su Lenkija, Latvija, Estija, bet ne tiktai. Susitikinėjame su Vengrija, vyksta derybos su portugalais“, – pridūrė susisiekimo ministras.

Jis teigė, kad Vidurio Europos šalys norėtų sudaryti savo vežėjams palankesnes sąlygas Lietuvos vežėjų sąskaita.
Praėjusią savaitę Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas patvirtino susitarimą dėl Mobilumo paketo.

Patobulintomis vairuotojų komandiravimo, vairuotojų poilsio laiko ir kabotažo (prekių vežimo laikinai priimančiosios ES valstybės viduje) taisyklėmis siekiama panaikinti konkurencijos iškraipymą ES kelių transporto sektoriuje, taip pat suteikti geresnes darbo ir poilsio sąlygas vairuotojams, skelbė EP.

Susitarime išlaikomi galiojantys kabotažo apribojimai (ne daugiau kaip trys pervežimai per septynias dienas), tačiau, siekiant kovoti su sukčiavimu, bus įpareigota transporto priemonių tachografuose fiksuoti valstybių sienos kirtimą. Be to, prieš pradedant naują kabotažo pervežimą toje pačioje šalyje su ta pačia transporto priemone bus numatytas privalomas keturių dienų laiko tarpas.

Siekiant kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, numatyta, kad įmonės privalės vykdyti reikšmingos apimties veiklą toje ES valstybėje, kurioje jos įregistruotos. Pagal naująsias taisykles krovininiai automobiliai taip pat turės grįžti į įmonės registracijos šalį kas aštuonias savaites.

Tuo metu vežėjų asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis yra sakęs, kad tikėtina, jog krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai Lietuvos ekonomikai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt