Verslas

2020.01.26 20:44

„Coca-Cola“ teigia neatsisakysiantys plastikinių butelių, nes klientai jų vis dar pageidauja

papildyta „Coca-Cola Baltics“ komentaru
LRT.lt2020.01.26 20:44

Bendrovė „Coca-Cola“ sako neturinti planų nustoti naudoti vienkartinius plastikinius butelius, informuoja „Business Insider“.

Šią savaitę kasmetiniame Pasaulio ekonomikos forumo susitikime Davose, kalbėdama su BBC žurnalistais, „Coca-Cola“ vyresnioji viceprezidentė tvarumo ir viešiesiems reikalams Bea Perez sakė, kad bendrovė neketina atsisakyti plastikinių butelių, nes vartotojai jų vis dar pageidauja.

„Verslas negalėtų sėkmingai dirbti, jei nesiderintų prie klientų, – sakė ji. – Todėl keisdami buteliukų infrastruktūrą, pereidami prie perdirbimo ir kitų inovacijų, tuo pačiu metu turime parodyti vartotojams, kokios yra galimybės. Tuomet jie keisis kartu su mumis.“

Ilgalaikis „Coca-Cola“ tikslas yra iki 2030 m. pereiti prie 50 proc. perdirbamų medžiagų ir susigrąžinti ar perdirbti po buteliuką ar skardinę kiekvienam naujam tuo laikotarpiu parduodamam produktui.

„Nepriklausomai nuo to, kokia yra pakuotės kilmė, norime, kad ji turėtų daugiau nei vieną „gyvenimą,“ – pranešime spaudai apie „Coca-Cola“ tvarumo misiją anksčiau yra teigęs bendrovės generalinis direktorius Jamesas Quincey.

Tačiau prieš akis laukia dar ilgas kelias. 2019 m. aktyvistų grupės „Break Free From Plastic“ atliktas tyrimas, kurį citavo ir BBC, nustatė, kad „Coca-Cola“ yra didžiausias teršėjas pasaulyje, kalbant apie plastiko atliekas.

Todėl aktyvistai ragina bendrovę iš viso atsisakyti plastiko, o ne kurti jo perdirbimo planus.

„Pastarojo meto tokių korporacijų kaip „Coca-Cola“, „Nestlé“ ir „PepsiCo“ įsipareigojimai spręsti krizę kol kas, deja, yra grįsti neteisingais sprendimais, pavyzdžiui, plastiko keitimu popieriumi ar bioplastiku, ir labiau pasikliaujant nepakankamai efektyviai veikiančia pasauline perdirbimo sistema, – pristatant aktyvistų grupės „Break Free From Plastic“ ataskaitą spalį išplatintame pranešime spaudai teigė „Greenpeace Southeast Asia“ plastiko kampanijos koordinatorė Abigail Aguilar. – Tokios strategijos iš esmės palaiko senąjį atliekas tiesiog šalinantį verslo modelį, kuris ir sukėlė taršos plastiku krizę; jos niekaip nepadės šiems prekės ženklams ateityje vėl nepatekti į didžiausių pasaulio teršėjų sąrašus.“

Kaip vėliau LRT.lt atsiųstame komentare teigia Nele Normak, „Coca-Cola Baltics“ viešųjų reikalų ir komunikacijos vadovė, tarp įmonės gėrimų pakuočių galime rasti ir stiko, plastiko ir aliuminio, įskaitant pakartotinai užpildomą tarą ir bepakuočius sprendimus („Freestyle“ ir „Dasani PureFill“).

„Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad visi pakuočių formatai potencialiai gali turėti neigiamos įtakos aplinkai. (...) PET plastiko pakuotės turi savo privalumų – lengvas svoris, pakartotinis naudojimas, mažesnis anglies dioksido pėdsakas lyginant su daugeliu kitų pakuočių (kai sukuriama žiedinė ekonomika)“, – teigiama pranešime.