Verslas

2020.01.21 11:43

Per metus VMI sulaukė beveik milijono skambučių: kreipiasi ir dėl geriausio viešojo transporto maršruto

LRT.lt 2020.01.21 11:43

Praėjusiais metais Mokesčių informacijos centras sulaukė beveik milijono gyventojų skambučių – tai sudaro apie 80 proc. visų VMI suteikiamų konsultacijų, rašoma pranešime.

Skaičiuojama, kad MIC telefonu 1882 per dieną vienas konsultantas suteikia iki 70 konsultacijų, o jiems užduodami klausimai varijuoja nuo įprastų apie verslo liudijimus ar parduotą turtą, iki itin netikėtų: apie Vanuatu egzistavimą bei prašymų pateikti viešojo transporto tvarkaraščius.

VMI primena, kad telefonu konsultuojama pridėtinės vertės, pelno, gyventojų pajamų, nekilnojamo turto, žemės mokesčio, akcizų ir kitais mokestiniais klausimais.

„Visgi kartais konsultantams tenka drauge su klientu apsvarstyti ir geriausius viešojo transporto maršrutus bei spręsti, kaip deklaruoti paveldėtą turtą, kai suma netelpa į numatytą deklaracijos eilutę. Kartais keblias situacijas sukelia ir be konteksto užduodami klausimai: mano knygelė baigėsi, ką daryti, kodėl dar negavau to laiško, ar esu už kažką skolingas ir pan. – tokiais atvejais užduodame papildomus klausimus ir prašome kliento suteikti daugiau informacijos“, – pasakoja VMI Mokesčių informacijos departamento direktorė Regina Utkienė.

Ji pažymi, kad nesant galimybei suteikti pilną konsultaciją, kai kuriais atvejais ieškoma papildomos informacijos ir klientui perskambinama, tačiau detalesnės analizės reikalaujančius klausimus prašoma pateikti raštu.

Pasikonsultuoti mokesčių klausimais gyventojai taip pat gali pateikę elektroninius paklausimus per Mano VMI (pernai gauta daugiau nei 24 tūkst. klausimų), o kai kuriais klausimais - ir naudojantis tiesioginių pokalbių internetu priemone (angl. chat), kuri taip pat pasiekiama prisijungus prie Mano VMI (pernai paslauga pasinaudojo beveik 7 tūkst. gyventojų). Konsultacijos teikiamos atvykus į bet kurį apskrities gyventojų aptarnavimo skyrių.