Mažesnis taksi taikomas tarifas ne visada reiškia, kad už kelionę sumokėsite mažiau, neslepia kai kurie taksistai, ir pataria keleiviams, kaip nebūti apgautiems nesąžiningų taksistų.
Pasak sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ atstovo Romualdo Bieliausko, keleivių apgavystės – vieša paslaptis, nes kai kurie taksistai, nesąžiningos taksi įmonės apgaudinėja, deklaruoja pigius įkainius, bet veža brangiau.
„Taksi verslas yra tiesiogiai susijęs su kuro kainomis. Jeigu kuras brangsta, turi kilti ir taksi paslaugos. Jeigu kuras pinga, tos paslaugos gali taip pat atpigti. (...) Važiuojant su pigiomis taksi įmonėmis atsiranda nenumatytas dalykas, kad nuvažiuoja brangiau negu su ta įmone, kuri deklaruoja brangesnį tarifą. Mes ir norėjome pasakyti, kad ta problema egzistuoja ir šiandien“, – trečiadienį naujienų agentūroje ELTA surengtoje spaudos konferencijoje sakė R. Bieliauskas ir priminė, kad šiuo metu taksi tarifo vidurkis Vilniuje siekia 50 euro centų už kilometrą.
Taksi įmonių darbuotojų profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gediminas Sabaitis aiškino, kad taksi vežimo kaina priklauso nuo dispečerinės, o šiuo metu apie 80 proc. Vilniaus taksi vairuotojų dirba pagal individualios veiklos pažymėjimus, t. y. kaip savarankiški vežėjai.
„Pagal įstatymą savarankiškas vežėjas nustato vežimo kainą, bet visi jie priklauso nuo dispečerinių, nes be jos tu negausi užsakymų. Visi vairuotojai priversti eiti į dispečerines, kurios diktuoja vežimo kainą“, – kalbėjo G. Sabaitis.
„Išgyventi taksistas negali – arba jisai priverstas kažką daryti, kad uždirbtų kažkokius pinigus, galėtų sumokėti mokesčius, išlaikyti šeimą, automobilį, arba jis turi paieškoti kitos darbo rūšies. Taksistas, norėdamas uždirbti tokiomis sąlygomis, kai įmonės deklaruoja labai pigų įkainį, priverstas apgaudinėti. Kad to nebūtų, mes ir norime apšviesti Vilniaus miesto gyventojus, tiksliau pasakius, taksi paslaugų vartotojus apie įvairius apgavystės būdus“, – tikino R. Bieliauskas.
Dėl to taksistų atstovai patarė neapsigauti pigesniais taksi siūlomais tarifais ir atskleidė kai kuriuos taksistų, dažniausiai dirbančių pagal privačios veiklos patentus, apgaulės būdus.
Dauguma jų susiję su taksometrų duomenų slėpimu, kai paprasčiausia lipnia juostele užklijuojamas taksi važiavimo tarifas ant taksometro – esą vežama pigesniu tarifu, nors taip nėra. Vairuotojai taip pat gudrauja nustatydami didesnes skaitliukų „permušimo“ konstantas (įkainį „muša“ ne kaip įprasta – kas 100 m, o, pavyzdžiui, kas 80 m) ar taksistas nuspaudžia paslėptą mygtuką ir skaitliukas sukasi greičiau, nei turėtų, ir panašiai. „Progresyvesni“ taksistai klientus gali apgauti ir nuotoliniu būdu. Taksistų atstovai sakė norį, kad žmonės visa tai žinotų ir galėtų kontroliuoti.
Taksistų atstovai taip pat pristatė naują pačių sukurtą taksi iškvietimo platformą kvieciutaksi.lt, kuri užkerta kelią panašioms apgaulėms. Priešingai nei kitos taksi iškvietimo programėlės, jos nereikia parsisiųsti – pakanka interneto naršyklės lange surinkti adresą. Programėlė keleiviams naudinga tuo, kad jame yra integruotas taksometras, kurio niekas negali pakeisti, išskyrus jį valdantį administratorių. Kelionės metu keleiviams pateikiamas brūkšninis kodas, galima stebėti kelionės maršrutą, kainą ir pan. Tokiu atveju taksi automobilio planšetėje rodomi duomenys sutampa su taksometro.