Verslas

2020.01.12 07:00

Kelionės nebuvo, bet pinigus nuskaitė: pavežėjui neatvažiavus iš kortelės 18 eurų vis tiek buvo nuskaityti

Jonas Deveikis, LRT.lt2020.01.12 07:00

Londone išsikviesti „Bolt“ pavežėją nusprendusi lietuvė nesupranta, kodėl iš jos sąskaitos buvo nurašyta daugiau nei 18 eurų, nors pavežėjo paslaugomis ji taip ir nepasinaudojo. „Bolt“ teigia, kad pinigai galėjo būti tiesiog rezervuoti.

Vilnietė Rita (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) šventiniu laikotarpiu lankėsi Londone. Vakare, grįždama į nakvynės vietą, nusprendė išsikviesti pavežėją, naudodamasi „Bolt“ programėle, kuri veikia ir Londone.

Programėlė rodė, kad vairuotojas jau pakeliui, tačiau, praėjus keletui minučių, vairuotojas kelionę atšaukė. Mergina išsikviesti pavežėją bandė dar 3 kartus, tačiau kartojosi identiškas scenarijus – praeina kelios minutės ir kelionė atšaukiama.

„Po ketvirto karto daugiau nebebandžiau. Tiesą sakant, net nežinau, dėl kokių priežasčių visus keturis kartus kelionė buvo atšaukta“, – stebėjosi Rita.

Tačiau dar labiau ji nustebo, kai į telefoną gavo banko „Swedbank“ programėlės pranešimą, jog nuo jos sąskaitos „Bolt“ nuskaitė 18,74 euro. Merginos „Bolt“ paskyra buvo sujungta su jos banko kortele, todėl mokėjimas įvyko automatiškai.

„Iš pradžių nesupratau, kas įvyko, nes pavežėjo paslaugomis nesinaudojau, tačiau pinigai nuo kortelės buvo nurašyti. Pabandžiau pasitikrinti savo „Bolt“ internetinę paskyrą, tačiau ten mokėjimas nebuvo nurodytas. Jokios žinutės iš „Bolt“ taip pat negavau, todėl nesupratau, už ką buvo nurašyti pinigai“, – sako mergina.

Pinigai galėjo būti rezervuoti

Įmonės „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius teigia, kad apgailestauja dėl susiklosčiusios situacijos, tačiau platesnio komentaro pateikti negali, nes situacija jiems nėra žinoma, todėl pataria merginai kreiptis į „Bolt“.

„Neturėdami konkrečių jos duomenų, deja, negalime išsamiai pakomentuoti, kas lėmė problemos priežastis. Be to, daugiau informacijos, kodėl buvo atšauktos kelionės, suteikti galėtų mūsų kolegos Anglijoje, kadangi kiekviena šalis, kurioje veikia „Bolt“, turi atskirą atsakingą komandą“, – sako A. Pacevičius.

Jis mini, kad klientės pinigai galėjo būti tiesiog rezervuoti, kadangi „Bolt“ prieš užsakymą vykdo programėlėje užregistruotos banko kortelės autorizaciją ir laikinai rezervuoja tam tikrą sumą pinigų.

„Toks patikrinimas reikalingas tam, kad įsitikintume, ar sąskaitoje yra pakankamai lėšų apmokėti kelionę. Jeigu paslaugos nebuvo suteiktos, rezervuotos lėšos grąžinamos į banko sąskaitą ir tai yra banko procesų dalis“, – komentuoja A. Pacevičius.

Įmonės svetainėje rašoma, kad paskyroje pridėjus naują banko kortelę arba kurį laiką nesinaudojus atsiskaitymu kortele, prieš prasidedant kelionei, gali būti atlikta 5 eurų arba preliminarios tos kelionės kainos rezervacija. Tai tik laikina rezervacija – patikrinimas, ar sąskaitoje yra pakankamai lėšų apmokėti kelionę. Patikrinus, ar kortelėje yra pinigų, rezervacija atšaukiama per kelias minutes.

Atšaukus rezervaciją, pinigai į asmens sąskaitą turėtų sugrįžti per kelias darbo dienas, priklausomai nuo banko, kurio paslaugomis naudojamasi.

Jei per 14 darbo dienų nuo užsakymo rezervuota suma į sąskaitą nesugrįžo, rekomenduojama kreiptis į banko aptarnavimo skyrių, jis suteiks daugiau informacijos.

Tačiau Rita stebisi, kad banko kortelė „Bolt“ paskyroje nebuvo nauja, o kortelę atsiskaitydama naudoja kiekvieną dieną. Todėl jai keista, kad pinigai galėjo būti tiesiog rezervuoti, o į sąskaitą per kelias darbo dienas pinigai nebuvo grąžinti.

Po 10 dienų rezervacija automatiškai pasinaikina

Banko „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius teigia, kad nepriklausomai nuo prekybininko, atlikus rezervaciją ir neįvykus finansinei operacijai, bankas rezervaciją laiko 10 dienų ir po to ją atšaukia.

„Jeigu neateina finansinė operacija, tokiu atveju po 10 dienų rezervacija automatiškai pasinaikina – taip, kad per 10 dienų klientas visada atgaus pinigus“, – teigia S. Abraškevičius.

Tačiau jei finansinė operacija įvyksta arba rezervacija atšaukiama paslaugos teikėjo (šiuo atveju „Bolt“) – autorizacija panaikinama iš karto.

Gavęs atšaukimą bankas iš karto panaikina rezervaciją, bet pinigų gavimas gali užtrukti keletą dienų, sako „Swedbank“ atstovas spaudai S. Abraškevičius.

Užfiksuota ir daugiau atvejų

Nors aprašyta Ritos situacija galėjo būti tiesiog užtrukęs rezervuotų pinigų grąžinimas, yra asmenų, kurie pavežėjų paslaugomis nesinaudojo, tačiau už tai susimokėjo.

Pavyzdžiui, vilnietis Dainius vienoje feisbuko grupėje rašė, kad dar prieš Naujuosius metus iš jo banko kortelės „Bolt“ nuskaičiavo pinigus už neįvykusią kelionę.

„Viso to gal būčiau ir nepastebėjęs, jei negaučiau iš savo banko žinučių apie pinigų nuskaitymą iš mano banko sąskaitos. Taip pat jei nebūčiau nuolat sekęs laukiamo vairuotojo veiksmų mobiliojoje „Bolt“ programėlėje“, – socialiniame tinkle „Facebook“ rašė jis.

2019 metų gruodžio 23 dieną apie 18 val. šalia prekybos centro „Akropolis“ Dainius nusprendė išsikviesti „Bolt“ pavežėją.

„Laukdamas iškviesto automobilio pastebėjau, jog „Bolt“ mobiliojoje programėlėje staiga pasikeitė vežimo statusas. Buvo rašoma, kad vykstama į kelionės tikslą, nors aš vis dar stovėjau prie „Akropolio“ ir laukiau „Bolt“ firmos automobilio. Minėtos firmos automobilis vyko net ne mano nurodyto adreso kryptimi.

Tuomet skambinau „Bolt“ firmos vairuotojui, kuris ir vykdė šią kelionę. Tačiau jis su manimi kalbėti nenorėjo ir į mano skambučius neatsakė. Po 3 minučių ši kelionė buvo baigta ir nuo mano asmeninės banko sąskaitos buvo nuskaičiuoti pinigai už kelionę, kurios aš neturėjau“, – komentuoja Dainius.

Kai jis susisiekė su „Bolt“, įmonė pateikė komentarą, jog taip nutiko todėl, kad netinkamai veikė „Bolt“ programėlė.

„Bolt“ vadovas Lietuvoje A. Pacevičius LRT.lt atsiųstame komentare taip pat rašė, jog apgailestauja, kad klientas susidūrė su techniniais nesklandumais, kurių pasitaiko itin retai. Taip pat patikino, kad kliento patirti nuostoliai yra kompensuoti.

Jei susidurtumėte su panašiomis problemomis, A. Pacevičius pataria kreiptis į klientų aptarnavimo specialistus, kurie yra visuomet pasiruošę išspręsti visas kylančias problemas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.