Verslas

2019.12.18 08:43

Masiulį stebina „nubraukti“ milijonai kelių biudžete ir Narkevičiaus elgesys: kodėl ministras nekovojo?

kai kuriuos pateiktus argumentus vadina „fake news“
LRT.lt2019.12.18 08:43

Seimas antradienį po maždaug 4 valandas trukusių diskusijų patvirtino 2020 metų valstybės biudžetą.

Premjeras Saulius Skvernelis po balsavimo teigė neatspėjęs, kiek balsuos dėl biudžeto: „Prognozavau, kad palaikys 82, buvo 85, tai gana tvirta dauguma“.

Jis nemato priežasčių biudžetą vetuoti.

„Šiandien nėra jokių teisinių pagrindų vetuoti, nes atitinka fiskalinės drausmės įstatymus, tiek nacionalinius, tiek tarptautinius ir atliepia visus lūkesčius, ką prezidentas buvo taip pat išsakęs“, – Seime žurnalistams teigė S. Skvernelis.

Skaičiai nustebino buvusį ministrą

Tiesa, buvęs premjero komandos narys Vyriausybėje, iki šios vasaros vidurio susisiekimo ministro pareigas ėjęs Rokas Masiulis, pamatęs kai kurias biudžeto eilutes nustebo ir mano, kad sudarant 2020 metų biudžetą kelių tiesimui, remontui bei kelininkams smogtas triuškinantis smūgis.

„Lietuvos keliams asfaltuoti kitąmet nubraukiama beveik 140 mln. eurų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos. Argumentas – 2019 m. ir ankstesnių metų kelių programos lėšos neįsisavinamos“, – socialiniame tinkle „Facebook“ rašo buvęs ministras.

R. Masiulio teigimu, tokie pateikiami argumentai yra neteisingi ir įvardija juos kaip „fake news“.

„Nė vienas euras skirtas keliams nelieka nepanaudotas, tik kartais dėl rangovo vėlavimo ar kitų priežasčių persikelia pabaigimui į kitus metus, bet skirti pinigai visada yra panaudojami. Visos kelių programos lėšos yra įrašytos į sutartis su rangovais ir negali būti nepanaudotos“, – rašo buvęs Vyriausybės narys.

Kodėl ministras nekovojo dėl mažinimo biudžeto?

Anot R. Masiulio, kelių biudžeto sumažinimas 2020 metams virs realiai nenutiestais keliais, žvyrkeliais, kelininkų bankrotais, o žmonėms žvyrkelių asfaltavimo teks laukti ilgus dešimtmečius.

„Jei dabartinis ministras gerai dirba, kam iš jo atiminėti lėšas? Negi abejojama, kad jis sugebės jas panaudoti? Dar keisčiau kodėl ministras nekovojo dėl biudžeto!? Tokių lėšų praradimas yra didžiulis smūgis ir pačiai ministerijai“, – tiek biudžeto skaičiais, tiek dabartinio susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus elgesiu stebisi R. Masiulis.

Su situacija nuodugniai susipažinęs ir susisiekimo ministerijos „virtuvę“ puikiai žinantis buvęs jos vadovas teigia, kad visas sukeltas triukšmas dėl nepanaudotų 166 mln bei nenutiestų 1000 kilometrų yra „fake news“ skirtas kelių priežiūros lėšų panaudojimo specifikos nesuprantantiems žmonėms.

„Keliai ir infrastruktūra yra būtini Lietuvos ateities vystymuisi. Toks drastiškas sprendimas tikrai turės neigiamų padarinių“, – savo įžvalgomis pasidalino buvęs ministerijos vadovas.

Top of Form
Bottom of Form