Verslas

2019.12.07 16:10

Lietuvos „Instagram“ žvaigždės laukia, kada dings „like“ mygtukas, o už įrašą švenčių metu prašys 800 eurų

Jonas Deveikis, LRT.lt2019.12.07 16:10

Lietuvos socialinių tinklų žvaigždės už vieną publikaciją „Instagram“ platformoje gauna iki 800 eurų. Tačiau tokioms sumoms gali ateiti galas, kadangi socialinis tinklapis žada neberodyti patiktukų, o tai gali sumažinti įrašų populiarumo rodiklius.

Egzotiškos kelionės, blizgučiai, prabangus gyvenimas ir restoranai – tai socialinių tinklų nuomonės formuotojo gyvenimo dalis, kuri jiems atneša pajamas iš reklamos.

Tačiau šioms pajamoms iškilo grėsmė. Kiek anksčiau „Instagram“ jau buvo paslėpęs „like“ parodymus šešiose šalyse: Australijoje, Brazilijoje, Kanadoje, Italijoje, Japonijoje ir Naujojoje Zelandijoje.

Lapkričio 14 dieną socialinis tinklapis pranešė, kad nuo šiol „like“ parodymai pasirinktiems vartotojams bus slepiami visose pasaulio šalyse. Ne išimtis ir Lietuva.

Nors eksperimentas truks tik mėnesį, kai kurios „Instagram“ užsienio žvaigždės jau spėjo sunerimti, kad tai atims jų darbą. Tačiau LRT.lt kalbinti Lietuvos „influenceriai“ teigia, kad jų pajamos dėl to nesumažės, nes jas generuoja ne „like“ paspaudimai, o sekėjų skaičius.

Jagelavičiūtė: laukiu, kada tai nutiks

263 tūkst. sekėjų „Instagram“ paskyroje turinti stilistė Agnė Jagelavičiūtė teigia, kad, priešingai, negu daugelis gali pamanyti, ji laukia, kada socialinė platforma visai panaikins patiktukus. Jai asmeniškai tai netgi atneštų daugiau naudos.

„Aš esu suinteresuota „like“ funkcijos panaikinimu. Labai daug žmonių simuliuoja patiktukus. Taip pat daugiau „like“ mygtuką spaudžia vaikai. Kadangi mano auditoriją sudaro suaugę žmonės, tai jie ir taip „nelaikina“ nuotraukų. Dėl to aš patiktukų labai daug niekados ir nerinkdavau“, – sako A. Jagelavičiūtė.

Ji pažymi, kad jai mokama ne už paspaustą „like“ mygtuką ant nuotraukos, bet už tiesioginį klientų atvedimą. Todėl jai yra daug svarbiau turėti tikrus sekėjus, o ne tuos, kurie tik paspaudžia „like“.

„Mane seka tie žmonės, kurie turi perkamąją galią, o dėl patiktukų nebuvimo perkamoji galia niekur nedingsta“, – komentuoja A. Jagelavičiūtė.

Paklausta, pagal kokius kriterijus užsakovai renkasi socialinių tinklų žvaigždes, A. Jagelavičiūtė mini, kad visų pirma užsakovas žiūri, koks yra žinomo asmens sekėjų amžiaus vidurkis. Taip pat žiūrima, kiek žmonių seka asmenį ir tai, kaip anksčiau pasisekė reklama socialiniame tinkle.

„Mano klientų grįžtamumas siekia ne tai kad 100, bet 700 procentų. Kai kurie klientai grįžta ir po 10 kartų. Atsakymas yra paprastas – labai svarbu, ar įvyksta galutinis pardavimas. Svarbu, jog klientas ne tik ateitų pažiūrėti, bet ir nusipirktų prekę“, – užsakovo keliamus reikalavimus vardija A. Jagelavičiūtė.

Stilistė atskleidžia, kad už vieną įrašą „Instragram“ platformoje ji gauna apie 600–700 eurų. Tačiau jei vieną dieną taip nutiktų, kad šių pajamų nebeliktų, tai nebūtų gyvenimo pradžia ar pabaiga. „Tai yra papildomas verslas“, – trumpai taria A. Jagelavičiūtė.

Reklamuoja ir nemokamai

Galiūnas Žydrūnas Savickas savo „Instagram“ paskyroje turi apie 470 tūkst. sekėjų. Tai vienas iš labiausiai sekamų lietuvių socialiniame tinkle.

Kaip ir A. Jagelavičiūtė, galiūnas teigia, kad reklamą jo paskyroje perkantiems asmenims nėra svarbu, kiek patiktukų surinks nuotrauka. Daug svarbiau, kiek asmenų peržiūrės įrašą, o tai labiausiai koreliuoja su sekėjų skaičiumi. „Kai kuriuos mano įrašus peržiūri nuo 400 iki 500 tūkst. asmenų“, – teigia galiūnas.

Jis pažymi, kad didžioji dalis reklaminių įrašų jo paskyroje yra sportininko ilgalaikių partnerių turinys. Kitus reklaminius įrašus jis publikuoja labai retai, tikina galiūnas.

Neretai reklamą savo paskyroje jis įsideda ir nemokamai, tačiau už kai kuriuos įrašus paprašo ir 800 eurų.

Nuomonės formuotojai nenukentės

Marketingo įmonės „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas sako, kad tiems, kas turi sukaupę didelį sekėjų ratą, „like“ mygtuko panaikinimas įtakos nedarys, o pagrindinė statistika, kuri aktuali užsakovams, ir toliau bus matoma.

Tikėtinas „like“ mygtuko panaikinimas ateityje neturėtų užkirsti kelio didinti sekėjų rato ir naujai kylančioms žvaigždėms, mano A. Žakas. Nors kai kurios užsienio „Instagram“ kylančios žvaigždės ir nerimauja, kad fanai nebematydami „like“ paspaudimų skaičiaus nebenorės sekti asmens – nežinos, ar jis populiarus, ar ne.

Tačiau A. Žakas pastebi, kad žmonės dažniausiai renkasi turinį, o ne tai, ar asmuo yra populiarus ir ar jo nuotraukos susilaukia daug patiktukų.

„Bet kokioje sferoje tu esi įdomus tik tada, kai kuri įdomų turinį ir užpildai kažkokią nišą. Jeigu pažiūrėtume į kiekvieną žmogų, kodėl jis yra žinomas, tai jis turi tam tikrą savo turinį, kuris sudomina“, – sako socialinių medijų specialistas.

Anot A. Žako, sumanymas panaikinti „like“ mygtuką kyla ne dėl to, kad būtų pakenkta socialinio tinklo žvaigždėms. Socialiniai tinklai vis labiau panašėja į socialinę mediją, kur pagrindinis tikslas yra pasiekti savo vartotojus, todėl „like“ paspaudimas praranda įtaką.

Specialistas taip pat vardija, kad yra du būdai, kaip „Instagram“ profilių turėtojai uždirba pinigus. Vieni ima fiksuotą tarifą už įrašą. Tačiau kiti paskelbia nuolaidos kodą, o pagal juo pasinaudojusių asmenų skaičių „influenceriui“ yra sumokamas tam tikras mokestis.

„Like“ mygtukas mažina pasitikėjimą

Nors LRT.lt kalbintos tūkstančius sekėjų „Instagram“ paskyroje turinčios Lietuvos žvaigždės teigia, kad „like“ mygtuko panaikinimas jų populiarumui ir įrašų kainai įtakos neturės, užsienio „influenceriai“ mato rizikas.

Nuomonės formuotojas Samas McAllisteris verslo naujienų portalui CNN teigė, kad jis neturi didelio sekėjų rato, viso labo apie 23 tūkst., tačiau jo nuotraukos susilaukia didelio populiarumo, o kai kurie įrašai gauna daugiau nei 1 tūkst. „like“ paspaudimų. Panaikinus „like“ mygtuką, „influenceris“ baiminasi prarasti dalį auditorijos.

„Didžiausią neigiamą įtaką tai turės tiems, kurie turi mažą sekėjų skaičių. „Like“ mygtukas sugeba sugeneruoti didelį įsitraukimų skaičių, net ir neturint didelio sekėjų rato“, – CNN sakė socialinio marketingo įmonės vadovė Kamiu Lee.

Tačiau „Instagram“ atstovai teigia, kad pagrindinis jų tikslas – ne pakenkti nuomonės formuotojams, o sumažinti spaudimą socialinio tinklapio vartotojams.

Yra pastebima, kad, nepavykus surinkti didelio „like“ paspaudimų kiekio, gali būti neigiamai paveikiamas asmens pasitikėjimas. Siekiant to išvengti, „Instagram“ siūlo naikinti „like“ mygtuką.