Verslas

2019.11.29 17:54

„Revolut“ nebesiruošia „deginti“ pinigų: turi receptą, kaip juos uždirbti

Jonas Deveikis, LRT.lt2019.11.29 17:54

Daugelis lietuvių piniginėje nešiojasi „Revolut“ kortelę. Nors sparčiai išpopuliarėjęs ir nevienareikšmiškai vertinamas finansų startuolis spėjo pavergti kai kurių vartotojų širdis, piniginių atverti plačiau – neprivertė. „Revolut“ praėjusiais metais patyrė apie 37 mln. eurų nuostolį.

Tačiau įmonės vykdomasis direktorius Richardas Daviesas didžiausioje Baltijos šalyse inovacijų konferencijoje „Fintech inn 2019“ teigė, kad įmonė turi planą, kaip tai pakeisti, ir sėkmingai jo laikosi.

Visų pirma R. Daviesas teigia, kad yra du būdai, kaip naujiems bankams (angl. challenger banks) tapti pelningiems. Pirmasis kelias – skirti visas pajėgas konkrečiam segmentui. Pavyzdžiui, teikti paskolas vidutiniam ir smulkiajam verslui. Tokiu keliu eina bankas „Aldermore“ ar „OakNorth“.

„Manau, kad toks modelis pasiekia pelningumą daug greičiau nei antrasis modelis“, – priduria vykdomasis direktorius.

Antrasis kelias – verslo modelis, kuris būtų orientuotas į didelį klientų skaičių. Tokiu keliu būtent ir bando eiti „Revolut“. Jis yra sudėtingesnis, tačiau ilguoju laikotarpiu gali leisti pasiekti didesnį pelningumą, tvirtina jis.

Sparti plėtra

R. Daviesas primena, kad „Revolut“ startavo 2015 metų liepą. Per beveik 5 metus įmonė sugebėjo pritraukti apie 9 mln. mažmeninių ir apie 200 tūkst. verslo klientų. Didėjo ir įmonės darbuotojų skaičius.

„Iš viso turime apie 1,5 tūkst. darbuotojų. (...) Šimtas iš jų dirba Vilniuje, tačiau šį skaičių planuojame didinti“, – ateities planus vardija R. Daviesas.

Jis mini, kad įmonės prioritetas yra Europa, tačiau jau vyksta plėtra ir į kitas užsienio rinkas – Singapūrą, Australiją, Šiaurės Ameriką. Įmonės vizija yra ne tik suteikti galimybę vartotojams atsiskaityti patogiau, bet ir pasiūlyti draudimo, banko, mokėjimų ir investicijų paslaugas.

Tačiau įmonė negali išgyventi vien tik teikdama krūvą nemokamų paslaugų, todėl R. Daviesas kelia klausimą, kaip minėtas „Revolut“ veiklos sritis paversti pelningomis.

4 žingsnių planas

R. Daviesas pažymi, kad, norint finansų startuoliui tapti pelningam, reikia įvykdyti keturis žingsnius.

Pirmasis – pritraukti labai daug vartotojų. „Jeigu nori pardavinėti produktą visai rinkai, negali sau leisti turėti mažai vartotojų. Dauguma finansų sektorių nesiskiria – jie siekia, kad masto ekonomika būtų efektyvi. Tik turint didelį vartotojų ratą gali gauti didžiausią naudą sau bei suteikti geriausią produktą klientui“, – įsitikinęs R. Daviesas.

Jis pastebi, kad įmonė nuosekliai didina savo klientų skaičių, o jų turi daugiau nei 9 mln.

Antras žingsnis – padidinti pajamų šaltinius. „Nėra nieko gero neturėti jokių pajamų, turint milijonus vartotojų. Privalai apmokestinti savo paslaugas, tačiau kartu tai turi leisti sukurti bent jau minimalią naudą klientui“, – mini „Revolut“ vykdomasis direktorius.

Antrąjį žingsnį įmonė taip pat įgyvendina. 2017 metus lyginant su 2018 matyti, kad įmonės pajamos augo 3 kartus. 2017 metais pajamos siekė 12,8 mln. svarų sterlingų, o 2018 m. – 58,2 mln. „Per pastaruosius 4 metus „Revolut“ pajamos augo daugiau nei 500 procentų. Neturiu tikslių skaičių, bet esame pareiškę, kad šiais metais mūsų pajamos bus maždaug 3 kartus didesnės nei 2018 metais“, – ambicingus tikslus vardija R. Daviesas.

Trečias žingsnis – išvystyti stiprią bendrąją maržą (angl. gross margin). Įmonės bendroji marža – tai įmonės pelningumo rodiklis, lyginantis įmonės bendrąjį pelną su jos pajamomis. R. Daviesas pažymi, kad bendroji marža turi būti kuo didesnė. Jeigu ji yra labai maža – toks verslas nėra stabilus.

Įmonės vykdomasis direktorius mini, kad „Revolut“ bendroji marža nuolatos auga, ir planuojama, kad 2020 metais ji sieks daugiau nei 50 proc.

Ketvirtas žingsnis – reikia investuoti į masto ekonomiką, norint pasiekti grynąjį pelningumą su didele nuosavo kapitalo grąža. Tai, anot R. Davieso, įmonei padės pasiekti investicijos į marketingą bei verslo plėtra į naujas šalis.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt