Verslas

2019.11.27 11:16

Traktorius keičia vilkikai: protestuoja ir vežėjai, ir juos ciniškumu bei nenoru kelti algas kaltinantys vairuotojai

LRT.lt2019.11.27 11:16

Trečiadienį Vilniuje nuo 11 valandos vyks net du protestai. Lietuvos vežėjai, besipiktinantys valdžios sprendimu vairuotojų algų koeficientą padidinti nuo 1,3 iki 1,65, taigi mokėti didesnius atlyginimus vairuotojams, vilkikais važinės po sostine. Tuo metu patys vairuotojai kontrproteste prie Vyriausybės užsirišę baltus bintus sieks atkreipti dėmesį, kad yra priversti dirbti net su skaudančiomis ar sulaužytomis rankomis, kadangi negauna normalios ligos išmokos, o vežėjų siekiai užblokuoti atlyginimų kilimą – ciniški.

Vežėjų protestą prie Katedros organizuojanti „Linava“ teigia, kad akcija siekiama atkreipti dėmesį į neatsakingus valdžios sprendimus, nulemsiančius Lietuvos transporto sektoriaus ateitį.

Akcijos metu krovininių automobilių vilkstinė, lydima policijos ekipažų nedideliu greičiu suks ratus po Vilniaus centrą. Numatoma, kad automobilių vilkstinė judės Gedimino prospektu pro Seimą, ministerijas ir Vyriausybę, taip pat važiuos A. Goštauto gatve. Sunkiasvorės transporto priemonės bus paruoštos inscenizuojant Lietuvos transporto sektoriaus laidotuves.

Visi reikiami leidimai šiai protesto akcijai iš atsakingų institucijų yra gauti, tvirtina „Linava“.

„Iš anksto atsiprašome vilniečių vairuotojų ir viešojo transporto keleivių, jeigu organizuojama akcija sukels laikinų nepatogumų dėl eismo. Tačiau mums, smulkaus verslo atstovams, tai paskutinė proga atkreipti valdžios dėmesį atsikvošėti ir atšaukti sprendimus, kurie paprasčiausiai palaidos smulkiuosius vežėjus“, – atsiprašo „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Vežėjai tokios akcijos nusprendė imtis po to, kai Vyriausybė priėmė sprendimą vairuotojų algų koeficientą padidinti nuo 1,3 iki 1,65. Jie tvirtina, kad ekonomistų skaičiavimais, tokia mokestinė našta bus nepakeliama mažoms, iki 10 vilkikų valdančioms, transporto bendrovėms. Iš šalyje veikiančių 4,8 tūkst. įmonių, kurioms išduoti leidimai vežti krovinius tarptautiniais maršrutais, 85 proc. įmonių valdo mažesnį nei 10 transporto priemonių autoparką, sako „Linava“.

Asociacija atkreipia dėmesį, kad toks sprendimas Lietuvoje buvo padarytas tuo pačiu metu, kai Europos Sąjunga atlieka procedūras, po kurių bus priimtas Mobilumo paketas. Šis teisės aktas, jų teigimu, dar labiau susilpnins Lietuvos ir kitų periferinių šalių transporto sektoriaus konkurencingumą Europoje, taip sudarydamas palankesnes sąlygas didžiųjų ES šalių vežėjams.

Siekdami iki galo išnaudoti konstruktyvaus dialogo galimybes su valstybės institucijomis, „Linavos“ vežėjai jau buvo atšaukę lapkričio 20 d. planuotą protesto akciją prie Seimo rūmų, pažymi asociacija. Vietoje šios protesto akcijos valdžios institucijoms buvo įteikta deklaracija, kurią pasirašė 279 Lietuvos vežėjų įmonės.

Vairuotojai įsiutę: „Linavos“ siekiai užblokuoti atlyginimų kilimą – ciniški

Tuo metu Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (LPSK) ir Vairuotojų profesinė sąjunga rengia kontraprotestą – piketą prie Vyriausybės, kad parodytų darbdaviams, jog Vyriausybės priimtas nutarimas, kuriuo nuo kitų metų 28 proc. keliamas bazinis komandiruojamų darbuotojų atlyginimas, yra būtinas ir logiškas žingsnis.

„Asociacija „Linava“ ilgą laiką ne tik nenorėjo vairuotojų atlyginimo ir dienpinigių santykio problemos išspręsti derybų keliu, bet ir dėjo visas pastangas, kad vairuotojų atlyginimai nedidėtų. Gerai, kad Vyriausybė nepasidavė darbdavių šantažui ir įsiklausė į mūsų argumentus dėl vairuotojų atlyginimų kėlimo, – komentuoja LPSK pirmininkė Inga Ruginienė. – O dabartiniai desperatiški „Linavos“ veiksmai siekiant atšaukti Vyriausybės nutarimą – apskritai cinizmo viršūnė.“

„Dar neteko nei matyti, nei girdėti, kad darbdaviai Lietuvoje rengtų protesto akcijas, nes yra priversti gerinti darbuotojams sąlygas, – jai antrina Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančiauskienė.

– Mums bando įteigti, kad orių ir žmoniškų darbo sąlygų sukūrimas yra verslo žlugdymas, nors šio sektoriaus darbdaviai ilgai naudojosi privilegijuota padėtimi darbuotojams algas mokėti praktiškai vien dienpinigiais. Vairuotojai tuo tarpu ne tik vargsta dėl sunkiai pakeliamų darbo sąlygų, bet ir neturi pakankamų socialinių garantijų, todėl į reisus išvažiuoja ligoti, o grįždami namo jie nėra tikri, ar gaus uždirbtus pinigus“.

Vairuotojai ir juos palaikantieji į piketą atvyks užsirišę baltą juostą ar bintą, taip parodydami, kad tolimųjų reisų vairuotojai priversti dirbti net su skaudančiomis ar sulaužytomis rankomis, nes negauna normalios ligos išmokos.