Iki didžiausių metų švenčių dar laiko yra, tačiau Kalėdų laukimo pradžią prekybininkai jau paskelbė.
Patys gyventojai sako, kad švenčių laukia, o šurmulio – nelabai, nors prisipažįsta noriai pasiduodantys laukimui, kuriam nepagaili ir ne vieno šimto eurų.
Per praėjusias Kalėdas ir Naujuosius metus Lietuvos gyventojai dovanoms ir vaišėms vidutiniškai išleido 158 eurus, tai parodė metų pradžioje „Swedbank“ užsakytas ir „Spinter tyrimų“ atlikta apklausa.
Tikėtina, kad ir šiais metais išlaidos bus neką mažesnės, juolab, kad prekybininkai skelbia Kalėdinės karštinės pradžią.
„Paprastai Kalėdoms pradedu ruoštis labai anksti, rugsėjo – spalio mėnesiais, tai tos išlaidos išsidalina ir nesijaučia, kad taip vienu metu reikia investuoti. Nuo rugsėjo apie 1000 eurų manyčiau“, – sako vilnietis.
„Panašiai pas mane eina iš metų į metus, tai nereikia atradinėti naujo. Apie 60 eurų. Čia su dovanomis ir eglute, o maistas lieka maistas, jo reikia ir šventėm ir šiandienai va bulvių“, – sako kiti.
Gyventojai metų pradžioje skaičiavo, kad pernai viena dovana vidutiniškai kainavo 20-30 eurų. Nemažai lietuviai išleidžia ir kalėdinėms interjero detalėms.
„Vis labiau ir labiau lietuviai laikosi tų tendencijų ir ruošia namus iš anksto. Toks savaiminis įėjimas į Kalėdas, kur nereikia perstatinėti namų, po truputį be skubos suderinant tekstilę vėliau prie žaisliukų. Tai be skubos mes įeinam į Kalėdas“, – sako IKEA vadovė Jolita Juodzevičiūtė.

Metų pradžioje iš anksto pradėti taupyti dovanoms žadėjo 40 proc. gyventojų, o maždaug dar dešimtadalis prisiekė pirkti dovanas iš anksto.
Tokia logika - nelaukti paskutinės minutės - vadovaujasi besirenkantys ir verslo dovanas. Populiariausias prašymas, kad dovana būtų išmani arba ekologiška.
Jeigu dovanų ir susitikimų biudžetus gyventojai paprastai iš anksto planuoja, tai šventiniai stalo gardumynai neretai perkami paskutinę minutę, todėl dažnai gerokai viršija pirminį planą. Didesnes išlaidas maistui lemia dar ir tai, kad lietuviai tradicinius patiekalus noriai keičia į egzotiškesnes vaišes.

„Pastebime, tai kad pirkėjai nori vis kitokių prekių – jūros gėrybės arba tam tikri kepiniai, kurie ateina iš Italijos, tai tų tokių naujovių vis atsiranda. Krepšeliai prieškalėdiniam laikotarpį didėja, ypač gruodis“, – sako „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė.
Štai tokie tie skaičiai, tačiau visi Kalėdų karštinę kurstantys primena, kad ne dovanos vertė ir stalo gausumas svarbiausia. Svarbiausia yra dėmesys, kuris gali kainuoti visai nedaug, tačiau jo vertė - neišmatuojama.
Plačiau reportaže.