Verslas

2019.11.11 14:56

Nusidėvėjus kortelei bankas pasiūlė išeitį: naujos teks laukti daugiau kaip savaitę, per tą laiką naudokitės turima

Vaida Kalinkaitė-Matuliauskienė, LRT.lt2019.11.11 14:56

Atsiskaityti bekontakčiu būdu galima, bet išsiimti grynųjų ar atsiskaityti, naudojantis skaitytuvu – ne. Su tokia situacija susidūręs Dovaidas kreipėsi į banką, kuris konstatavo – nusidėvėjo kortelės lustas, tad teks gaminti naują. Tiesa, jos laukti reikės daugiau kaip savaitę, o per tą laiką pinigų išsiimti galima mokant papildomus mokesčius, vienu kartu išsiimant 2 tūkst. eurų arba naudojantis nusidėvėjusia kortele.

Savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje Dovaidas Pabiržis pasidalino pamąstymais, kad pastaruoju metu SEB bankas bando savo klientų kantrybę. Kaip rašo šio banko klientas, „SEB bankas pastarosiomis savaitėmis savo veiksmais sparčiai ragina jį keisti.“

Dovaidas primena, kad iš pradžių bankas nei iš šio nei iš to nutarė pakartotinai nurašyti lėšas už vieną vasarą atliktą mokėjimą, kuris pačiam klientui buvo vienas didesnių pirkinių.

„Tebūnie, pamaniau perskaitęs pranešimą, bus kokia pica ar sumuštinis, bet pakartotinai visgi nuskaitė turbūt didžiausią mėnesio mokėjimą, apie 350 Eur. Grąžino paskui, žinoma, bet vis tiek šiaip sau tokia praktika“, – savo paskyroje rašo Dovaidas.

Paskui, primena jis, SEB internetinė bankininkystė „nutarė“ neveikti kone pusantros paros ir tokiu būdu paralyžiavo internetinius mokėjimus.

„Paskui bendras sistemines bėdas pakeitė labiau asmeniškos, – savo įrašą tęsia banko klientas. – Savaitgalį pradėjo neveikti mokėjimo kortelė. Bekontaktis atsiskaitymas veikia, bet įkišus kortelę į skaitytuvą – niekaip. Iš bankomato irgi spjauna lauk ir siunčia į banką. Prisireikus grynųjų vienoje kortelių neįsivedusioje koncerto vietoje, nusiėmiau jų su kreditine, užtai nuo 40 eurų nuskaitė 3 eurus. Tai kartoti kažkaip nesinorėjo.“

Pasiūlė grynųjų išsiimti banke, kur mažiausia suma – 2 tūkst. eurų

Dovaido teigimu, banko skyriuje darbuotoją teko įtikinti, kad kortelė neveikė, nes sistema rodė bekontakčiu būdu atliktus mokėjimus. Galiausiai darbuotoją Dovaidui įtikinti pavyko ir buvo nutarta, kad greičiausiai nusidėvėjo kortelės lustas.

„Nusprendė išrašyti naują kortelę. Pagamins per 5 darbo dienas, o PIN kodą atsiųs dar per 2 darbo dienas. Taigi, iš viso bene pusantros savaitės iki veikimo pradžios“, – skaičiuoja Dovaidas.

Jam pasiteiravus, ar yra galimybė per šį laikotarpį banke išsigryninti pinigų, nesumokant už 40 eurų sumą 3 eurų mokesčio, darbuotojas rekomendavo vykti į vieną iš dviejų skyrių Vilniuje, tačiau pridūrė, kad ten mažiausia grynaisiais išduodama suma – 2 tūkst. eurų.

Pasiteiravus apie mažesnes sumas, vėl buvo užsiminta apie galimybę pinigų išsigryninti naudojantis kreditine kortele, tačiau būtų taikomi mokesčiai, arba tiesiog atsiskaityti kortele.

„Kuri nelabai veikia... – rašo Dovaidas. – Moralas? Saugokite korteles. Arba nepamėkite malonių smulkaus verslo kavinukių su dienos pietumis ir grynųjų atsiskaitymais.“

Tikina: pergaminti kortelę dėl lusto tenka retai

SEB banko komunikacijos projektų vadovė Jovita Bazevičiūtė LRT.lt teigia, kad dėl konfidencialumo įsipareigojimų ir asmens duomenų apsaugos reikalavimų, bankas negali komentuoti su konkrečiu klientu susijusio atvejo.

„Tačiau norime atkreipti dėmesį, kad atvejai, kai tenka pergaminti mokėjimo kortelę dėl neveikiančio lusto, kai nei jis, nei pati kortelė nebuvo mechaniškai pažeisti, yra labai reti. Tokiais atvejais kortelę klientams pergaminame nemokamai“, – atkreipia dėmesį J. Bazevičiūtė.

Ji primena, kad klientams nereikia atvykti į banko skyrių tam, kad užsisakytų kortelės pergaminimą – tai padaryti galima paskambinus arba parašius žinutę interneto banke. Kortelė įprastai pagaminama ir klientui išsiunčiama per penkias darbo dienas.

Kortelę galima pagaminti ir skubos tvarka per vieną darbo dieną, tačiau už tai klientui tektų sumokėti 30 eurų.

Kortelę pataria laikyti piniginėje arba kortelių dėkle

Komentuodama situaciją, kad nusiimant grynųjų, naudojantis kreditine kortele, teko susimokėti 3 eurų mokestį, J. Bazevičiūtė paaiškina, kad išimant grynuosius pinigus bankomate, naudojantis kredito kortele, taikomas 2 proc. mokestis nuo paimamos sumos arba ne mažiau kaip 3 eurai.

J. Bazevičiūtė taip pat akcentuoja, kad banko klientai grynųjų gali pasiimti ir mažmeninės prekybos tinklų kasose, jeigu apsipirkdami jie atsiskaito kortele, o pirkinio vertė yra ne mažiau kaip 5 eurai. Vieno pirkimo metu klientas iš kortelės sąskaitos gali pasiimti iki 100 eurų grynaisiais.

„Bankas visada pasirengęs, atsižvelgdamas į kliento situaciją, ieškoti individualių sprendimų, kad klientas galėtų iš sąskaitos pasiimti reikiamą sumą grynųjų pinigų greičiau, nei bus pagaminta nauja kortelė“, – atkreipia dėmesį J. Bazevičiūtė.

Jos teigimu, kai klientai kortele nesinaudoja, patartina ją laikyti piniginėje ar kortelių dėkle. Kitaip tariant, tokioje vietoje, kur kortelė apsaugota nuo aštrių daiktų ir atsitiktinio mechaninio pažeidimo: lusto subraižymo, kortelės perlenkimo ar perlaužimo.