Verslas

2019.10.24 15:11

Pragarą Barselonoje išgyvenęs lietuvis keikia „Wizz Air“, pačios oro linijos perspėja žmones, turinčius bilietus rytojui

Justina Ilkevičiūtė, LRT.lt2019.10.24 15:11

Pastarosiomis dienomis LRT.lt sulaukė ne vieno skaitytojo kreipimosi dėl „Wizz Air“ vėluojančių skrydžių. Priversti valandų valandas leisti oro uostuose, laukdami vis atidedamo skrydžio, ar sėdėti įkalinti lėktuve, keleiviai skundžiasi oro linijų neorganizuotumu.

„Wizz Air“ vėluojančius ar atidedamus skrydžius aiškina blogais orais ar leistino orlaivio įgulos darbo laiko viršijimu, be to, informuoja, kad trikdžiams turi pasiruošti ir rytoj skrendantieji į Italiją ar iš jos, mat dauguma skrydžių gali vėluoti ar būti atidėti.

Įstrigo Vilniaus oro uoste

Ketvirtadienį šimtai keleivių Vilniaus oro uoste laukė savo skrydžio jau nuo ankstaus ryto. 09.45 val. į Eindhoveną turėjęs išskristi lėktuvas vėlavo daugiau nei 5 valandas, skrydis buvo atidėtas iki 15.05 val.

Kone pusdienį oro uoste turėję praleisti keleiviai skundėsi griūvančiais planais. Viena keleivė išgyveno pavėluosianti į diplomų teikimo šventę ir nespėsianti atsiimti magistro diplomo, kitas skundėsi sujauktais atostogų planais.

Pažvelgus į Vilniaus oro uosto interneto puslapį galima pamatyti ir daugiau vėluojančių skrydžių. Pavyzdžiui 9.15 val. turėjusio nusileisti aviakompanijos lėktuvo iš Kijevo vis dar laukiama, kaip ir laukiama lėktuvo iš Eindhoveno. 16 val. „Wizz Air“ skrydis į Oslą vėluoja kone valandą. Panaši situacija buvo ir vakar, kai vėlavo skrydžiai iš Barselonos ir Islandijos ir iš Vilniaus į Barseloną.

Kelionė į Lietuvą truko 5 paras

Į Lietuvą jau pagaliau sugrįžęs Remigijus Venckus neslėpė pykčio ir dalinosi jam nutikusia istorija. Jis kaltina, kad aviakompanija jį sugaišino kone 5 paras, galiausiai paliko likimo valioje miegoti ant grindų su kitais bendražygiais.

„Spalio 19 d. turėjo būti mano skrydis iš Porto į Lutoną D. Britanijoje, ten turėjau praleisti 6 valandas ir iš Lutono grįžti į Vilnių. Atėjome prie vartų, laukiame valandą, dvi, lauke – lietus, kol mums pranešė, kad mūsų lėktuvas nusileido Faro, o tai visiškai kita Portugalijos dalis. Mums pranešė, kad lėktuvo nebebus ir jis neskris, todėl liepta eiti į agentūrą oro uoste ir kalbėti su jos darbuotojais.

Nuėjome, ten davė pasirašyti popieriaus lapą, kad žinome avialinijų ir savo, kaip keleivių, teises. Jeigu nebūtume pasirašę šio lapo, mums nebūtų davę kito lapo su visais kontaktais, kur reikia skambinti norint gauti naujus bilietus. Taigi pasirašėme. Paskambinus duotu numeriu, mums skyrė naują bilietą į Lutoną spalio 22 dieną. Įsivaizduokite, tada buvo spalio 19 d., o bilietą duoda tik 22 d. O dėl bilieto iš Lutono į Vilnių mums išvis liepė komunikuoti su bilietų platinimo agentūra „Kiwi“, iš kurios ir pirkome bilietus“, – pasakojo jis.

Paskambinus duotu numeriu, mums skyrė naują bilietą į Lutoną spalio 22 dieną. Įsivaizduokite, tada buvo spalio 19 d., o bilietą duoda tik 22 d.

Remigijus teigė, kad orai buvo prasti, tačiau, nepaisant to, kitų aviakompanijų skrydžiai vyko pakankamai sklandžiai, nors buvo ir daugiau atšauktų skrydžių. Tačiau vyriškis ir kiti keleiviai gavo viešbutį 3 dienoms, maisto kuponų.

Jis dar bandė aiškintis, kodėl yra priverstas kito skrydžio laukti net 3 paras, tačiau jam buvo paaiškinta, kad kaltos blogos oro sąlygos ir aviakompanija nieko negalinti padaryti.

Naktį leido ant oro uosto grindų

Tą patį spalio 19 d. vakarą Remigijus buvo informuotas, kad po 3 dienų vyksiantis skrydis į Lutoną vis dėlto yra keičiamas ir jam teks skristi į Barseloną, o iš ten – į Vilnių.

„Sulaukėme tos spalio 22 dienos, atsikėlėme labai anksti, gal 4 ryto, nes skrydis buvo anksti ryte, jau perėjome visus saugos patikrinimus, sėdime lėktuve – valandą, pusantros, kol pilotas mums praneša, kad lėktuvas kol kas nepakils, nes ties Prancūzija yra susidaręs didelis lėktuvų skaičius, oro erdvė perpildyta, todėl turime laukti. Taigi sėdime, laukiame, praeina jau keturios valandos, mums pradeda nemokamai dalinti mineralinį vandenį ir užkandžius.

Ir po 5 valandų laukimo staiga iš piloto išgirstame, kad lėktuvas išvis neišskris, nes dvi moterys gale nepatenkintos situacija ir jos nori išlipti ir likti namuose – Barselonoje. Tiesiog supermoterys, sustabdančios lėktuvą, – ironizuoja Remigijus. – Mus visus išlaipina, vėl grįžtame į oro uostą, kur palydovai parodo, kur pasiimti lagaminus, ir pasako mums eiti prie 3 langelio. Nerandame jokio 3 langelio, net „Wizz Air“ iškabos.“

Pasirodo, kad reikėjo ieškoti 8, o ne 3 langelio. Prie jo nieko nebuvo, todėl laukėme dar 2 valandas. Galiausia atėjo moteriškė, vėl išdalino tuos pačius lapelius apie mūsų ir oro linijų teises, liepė pasirašyti ir tiek. Klausėme dar apie skrydį, ar mums duos viešbutį, tačiau mums tepasakė, kad dėl mūsų skrydžio laiko nieko nėra aišku, lėktuvas gali bet kada pakilti, todėl turime laukti. Davė maisto kuponų“, – prisimena.

Belaukdami keleiviai buvo priversti įsitaisyti ant Barselonos oro uosto grindų, nes visą laiką laukė, kada paaiškės skrydžio laikas. Galiausia paaiškėjo, kad skrydis nukeltas 9.20 val. Niekas nežinojo, kad jis bus vyks tik kitą dieną, todėl keleiviai buvo privesti miegoti oro uoste. Galiausiai kitą dieną vėl vėluodamas apie pusantros valandos lėktuvas pakilo.

„Į Lietuvą kelionė truko 5 paras, o grįžome nemiegoję bent porą parų. Rezultatas – sveikatos problemos, pravaikštos darbe, viskas susijaukė. Skambinausi ir į kompaniją, kuri padeda išsimušti kompensacijas iš oro linijų, tačiau tik gavau paaiškinimą, kad kadangi skrydžiai dėl oro sąlygų buvo nukelti, o ne atidėti, nieko padaryti neva negalime. Nors aš nesuprantu, kaip gali būti normalu nukelti skrydį 3 dienoms arba laikyti keleivius lėktuve daugiau nei 5 valandas, o paskui visi turi nakvoti oro uoste ant žemės, nes nežino, iki kada nukeltas kitas skrydis. Po tokios patirties – niekam nerekomenduosiu rinktis šių oro linijų“, – piktinosi Remigijus.

Jis teigė rašysiantis „Wizz Air“ pretenziją dėl įvykio.

Nakvynės nesuteikė, nes visi viešbučiai Barselonoje buvo užimti

LRT.lt kreipusis į „Wizz Air“, kompanija patvirtino, kad skrydžių vėlavimų buvo, ir jie daugiausia vyko dėl blogų orų.

„Wizz Air“ patvirtina, kad bendrovės skrydis iš Barselonos į Vilnių, kaip ir daugelio kitų aviakompanijų skrydžiai, turėjo būti perkeltas iš spalio 22 dienos į spalio 23 dieną dėl blogų oro sąlygų – stiprios perkūnijos Barselonos oro uoste ir dėl leistino orlaivio įgulos darbo laiko viršijimo. Perkeltas skrydis išvyko 10:00 val. vietos laiku“, – savo komentare rašė aviakompanija.

Ji pripažino, kad viešbutis bent šio nukelto skrydžio atveju nebuvo suteiktas keleiviams: „Šio vėlavimo išvengti nebuvo galima ir aviakompanija pagal atitinkamus teisės aktus savo keleiviams Barselonoje suteikė maitinimo kuponus bei papildomas paslaugas įlaipintiems keleiviams.

Nepaisant visų pastangų, apgyvendinimo paslauga keleiviams negalėjo būti pasiūlyta, nes ir kitų avialinijų neišvykusių keleivių skaičius buvo per didelis ir visi viešbučių kambariai Barselonoje buvo užimti.“

Kompanijos atstovai tikino, kad keleivių patirtos išlaidos, bendrovei susidūrus su trikdžiais teikiant papildomą pagalbą, „bus kompensuotos iki logiškai pagrįstos sumos pagal pateiktas atitinkamas sąskaitas faktūras.“

Bendrovė atsiprašė keleivių, tačiau tikino, kad dėl blogų oro sąlygų atsakomybės prisiimti negalinti: „Nors šio vėlavimo ir apgyvendinimo vietų trūkumo išvengti nebuvo galima, „Wizz Air“ nuoširdžiai atsiprašo visų nepatogumų dėl situacijos patyrusių keleivių.“

Taip pat kompanijos atstovai paaiškino, kad vakarykštis Vilnius–Barselona skrydis buvo atidėtas dėl vėlesnio nei numatyta Reikjavikas–Vilnius skrydžio atvykimo.

Dėl kitų atvejų „Wizz Air“ dar nepateikė komentaro, tačiau pažadėjo pateikti.

Skrisiantieji rytoj į Italiją ar iš jos – turi suklusti

Kompanija iš anksto įspėjo ir atsiprašė, kad rytoj – penktadienį – vėl gali būti skrydžių vėlavimų dėl streikų Italijoje.

„Wizz Air“ buvo informuota apie planuojamus nacionalinius skrydžių vadovų streikus, vykstančius 2019 m. spalio 25 d. Italijoje. Dėl šios priežasties aviakompanijos skrydžiai į Italiją ar iš jos gali būti atidėti ar sutrikdyti rytoj, spalio 25 d., visą dieną.

Apie bet kurio skrydžio pakeitimus keleiviai bus informuojami SMS žinutėmis ir (arba) el. paštu, tačiau „Wizz Air“ papildomai pataria patikrinti skrydžio būseną oro linijų bendrovės tinklalapyje (https://wizzair.com/lt-lt/informacija-ir-paslaugos/skrydzio-statusas/) arba mobiliojoje programėlėje.

„Nors ši situacija nuo bendrovės nepriklauso, „Wizz Air“ atsiprašo dėl galimų nepatogumų. Aviakompanija stengsis kaip įmanoma sumažinti galimus kelionių sutrikimus“, – pranešė bendrovė.