Verslas

2019.10.23 14:40

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos augo 9,7 mln. eurų

LRT.lt2019.10.23 14:40

Lietuvos geležinkeliai“ per tris 2019 metų ketvirčius išankstiniais duomenimis gavo 348,5 mln. eurų pajamų. Tai 9,7 mln. eurų daugiau, nei tuo pačiu periodu pernai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Šiuos rodiklius pasiekė AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir dvi jau atskirtos grupės įmonės – „LG Cargo“ ir „LG Keleiviams“.

„Situacija krovinių vežimo rinkoje reikalauja daug dėmesio. Tranzito apimtims krentant, „LG Cargo“ sėkmingai diversifikuoja veiklą ir didina šalies viduje pervežamų krovinių apimtis. Taip pat, pritraukia naujų klientų. Tik būdami lankstūs ir operatyvūs, galime būti konkurencingi ir greitai reaguoti į besikeičiančią situaciją krovinių vežimo rinkoje“,– sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Grupės vadovas priduria, jog trečiojo metų ketvirčio metu krovinių vežimo veiklą vykdanti „LG Cargo“ pasiekė gerų rezultatų pervežant Lietuvoje užaugintus grūdus eksportui (136 proc. daugiau, lyginant šių ir praėjusių metų rugsėjo mėnesius). Sparčiai auga ir konteinerių vežimo apimtys – liepą jos augo 45 procentais.

Ši „Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė per pirmus devynis šių metų mėnesius vežė 0,9 proc. mažiau krovinių – 41,2 mln. tonų. Didžiausios įtakos tam turėjo 16,9 proc. sumažėjęs tranzitinių krovinių (akmens anglies, naftos, maisto produktų) srautas Kaliningrado kryptimi. Taip pat, šiemet sumenko ir naftos bei juodųjų metalų importas per Klaipėdos uostą.

Tačiau dėl 5,4 proc. išaugusių pervežimų Lietuvoje – daugiausiai maisto ir augalinės kilmės produktų – pavyko išvengti didesnio krovinių vežimo srauto mažėjimo.

„Šių metų rugsėjį taip pat žengėme svarbų žingsnį veiklų atskyrimo projekte – keleivių vežimo veikla buvo perkelta į atskirą bendrovę „LG Keleiviams“. Taigi, pagrindinis šių metų iššūkis vykdomas pagal planą“, – sako M. Bartuška.

Keleivių vežimo veiklą perėmusi „LG Keleiviams“ bendrovė per pirmus devynis šių metų mėnesius vežė 4,23 mln. keleivių – 10 proc. daugiau, nei tuo pačiu periodu pernai (3,83 mln. keleivių). Populiariausiu Lietuvoje maršrutu keliaujant geležinkeliais išlieka Vilnius – Kaunas. Tuo tarpu maršrutas Kaunas – Marijampolė augo sparčiausiai – 48 proc. daugiau keleivių rinkosi tarp šių dviejų miestų keliauti geležinkeliu.

Infrastruktūros valdymo direkcija užtikrino, jog per pirmus devynis 2019-ųjų metų mėnesius šalies geležinkelių tinklų traukiniai įveiktų 24,4 mlrd. tonų kilometrų. Tuo pačiu periodu pernai šis skaičius siekė 24,6 mlrd. tonų kilometrų – skirtumas atspindi šiek tiek sumenkusius krovinių pervežimus šalyje.

„Lietuvos geležinkelių“ grupės veiklų atskyrimo programoje liko vienas žingsnis – šių metų gruodį Infrastruktūros valdymo veikla bus perkelta į jau įsteigtą bendrovę „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“. Šiuo žingsniu bus baigta Europos Komisijos įpareigota ir LR Geležinkelių transporto kodekse numatyta veiklų atskyrimo programa. Tuomet LG grupę sudarys trys pagrindinės dukterinės bendrovės – „LG Cargo“, „LG Keleiviams“ ir minėta „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“.