Verslas

2019.09.24 16:13

Pyktis ir laukimas: žlugusios kelionių agentūros šimtai tūkstančių klientų vis dar įstrigę oro uostuose

Po vienos seniausių pasaulio kelionių agentūrų – „Thomas Cook“ – bankroto, dalyje pasaulio oro uostų kilo sumaišitis. Kaip sugrįš namo iš viso vis dar nežino tūkstančiai agentūros klientų. Nusprendę grįžti savarankiškai skundžiasi, kad lėktuvų bilietai šiomis dienomis pabrango net penkis kartus.

„Airbus A380“ daugiausia gali gabenti 800 žmonių. Prireiks gausybės tokių lėktuvų, norint namo sugrąžinti 600 tūkst. įstrigusių kompanijos „Thomas Cook“ klientų. Vien kurortiniame Dalamane Turkijoje tokių klientų mažiausiai 2200.

Keleiviai įstrigę, tačiau „Thomas Cook lėktuvai stovi ant žemės. Tokių tuščių ir nenaudojamų lėktuvų yra apie tris dešimtis, tačiau bendrovė juos buvo išsinuomojusi, todėl kai bankrutavo, jie grįžo savininkams ir kol kas nėra naudojami. Daugelyje pasaulio oro uostų, ypač arti kurortų, nusidriekė eilės. Keliautojai neslepia nusivylimo, pirmiausia dėl to, kad negauna informacijos. Patiems ieškotis skrydžių namo tapo labai brang – pavyzdžiui, grįžti iš Graikijos į Britaniją tapo penkis kartus brangiau.

„Metus taupėme šioms atostogoms, suprantate? Sumokėjome visus pinigus, sumokėjome ir už draudimą. Atvykome į Gatwicko orouostą ir dabar prarasime visus pinigus, o mums nieko neliko. Jaučiuosi sugniuždytas, tiesiog sugniuždytas“, – sakė vienas iš keliautojų.

Nusivylimas tarp keliaujančių didelis ir tai suprantama, tačiau didelei daliai dar visai pasisekė – jie įstrigę Europoje. Tuo metu keliems šimtams turistų, įstrigusių Meksikoje, bus daug sunkiau grįžti namo. Jungtinės Karalystės Vyriausybė kritikuoja kompaniją dėl pasenusio verslo modelio, tačiau ramina, kad įstrigusius žmones grąžins namo.

„Žinoma, Vyriausybė darys viską, kad palaikytume žmones, tačiau realybė tokia, jog laikai pasikeitė. Šis verslas veikė pagal modelį, kuris buvo tinkmas praėjusiame amžiuje, galbūt kokiais 1980-aisiais, tačiau ne dabar, kai žmonės internetu patys užsisako keliones. Daugybė žmonių įstrigo. Darysime viską, kad juos grąžintume“, – pažadėjo Grantas Shappsas, JK transporto ministras.

Britanijos aviacijos tarnyba skaičiuoja, kad per dvi savaites pargabens 150 tūkst. keliautojų, tačiau tai tik ketvirtadalis šiuo metu įstrigusių klientų visame pasaulyje. Dėl kompanijos žlugimo darbo neteko 21 tūkst. žmonių.

Plačiau – Igno Kinčino reportaže nuo 11.05 min.

Žinios. Kelionių agentūros „Thomas Cook“ bankrotas: apie 600 tūkst. žmonių nežino, kaip grįš namo