Pirmadienį turėtų būti pradėtos dengti „Lietuvos jūrų laivininkystės“ skolos užsienio uostams, kad užsienyje sulaikyti laivai galėtų išplaukti. Šiuo metu pasaulio uostuose yra įstrigę 4 Lietuvos laivai.
Pirmadienį turėtų būti pradėtos dengti „Lietuvos jūrų laivininkystės“ skolos užsienio uostams, kad užsienyje sulaikyti laivai galėtų išplaukti. Šiuo metu pasaulio uostuose yra įstrigę 4 Lietuvos laivai.
Didžiausias „Lietuvos jūrų laivininkystės“ kreditorius bankas SEB praėjusią savaitę sutiko atidėti beveik 15 milijonų eurų skolos grąžinimo terminą. Dėl to vyriausybė nusprendė gelbėti įmonę ir stabdyti jau pradėtą bankroto procedūrą.
Bankas sutiko suteikti papildomą trijų milijonų eurų paskolą, kuri bus garantuojama valstybės valdomos įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ dividendų sąskaita.
Šią savaitę taip pat turėtų būti paruoštas finansinis planas, pagal kurį laivai bus parduoti ir įsigyta naujų. Be to, numatomos papildomos veiklos, kuriomis galėtų užsiimti bendrovė.
Pripažįsta, kad paskola – tik laikinas sprendimas
Papildoma banko paskola bendrovei „Lietuvos jūrų laivininkystė“ yra tik laikinas sprendimas, pripažįsta susisiekimo viceministras.
„Iš tikrųjų tai yra trumpalaikis, bet visi žinome, kad tai yra ne Susisiekimo ministerijos funkcija – užsiiminėti krovinių pervežimu. Istoriškai taip susiklostė, kad ministerijoje liko įmonė, nuo 2008 metų galbūt priimti sprendimai arba neįvertinta situacija užkrovė bendrovei didelę finansinę naštą ir dėl to buvo padarytas nepriklausomų ekspertų planas, kaip reikėtų galbūt parduoti laivus, mažinti arba pereiti į kitą segmentą“, – pirmadienį LRT radijui sakė S. Girdauskas.
Anot jo, 3 mln. eurų paskolą SEB bankas įmonei turėtų pervesti pirmadienį: „Pinigai, manau, gal vakarop, galbūt po pietų turėtų pasiekti bendrovės sąskaitą“.
S. Girdausko teigimu, LJL nuostolingai veikia nuo 2008 metų.
„Faktas tai, kad reikėjo restruktūrizuoti (paskolą – BNS), tą vadovas daug kartų pristatinėjo, derėjosi su bankais, teikė informaciją ministerijai, ministerija teikė informaciją vyriausybei“, – teigė viceministras.
Anot jo, prastus įmonės rezultatus lėmė ir tai, kad smuko pasaulinė krovinių pervežimų laivais rinka.
S. Girdauskas tikino, kad netrukus ketinama parduoti vieną iš 5 LJL laivų – „Ventą". Jau esama susidomėjusių pirkėjų.
„Duotas leidimas parduoti laivą „Venta“, yra keletas gauta pasiūlymų dėl jo pirkimo ir šiandien dar bus kalbama su banku, kokiomis proporcijomis bankas norės pasiimti, o kiek bus įmonei palikta“, – tikino LJL valdybos pirmininkas.
SEB bankas praėjusią savaitę LJL paskolino 650 tūkst. eurų, kad įmonė galėtų nupirkti kuro ir vandens keturiems užsienio uostuose įstrigusiems laivams.
Anot premjero Algirdo Butkevičiaus, rinka atsigauna, todėl galima tikėtis, kad įmonė, sėkmingai padengusi finansinius įsipareigojimus, galėtų pradėti dirbti pelningai. Rugpjūtį premjeras tikisi vyriausybei pristatyti pasiūlymą kurti transporto įmonių holdingą, į kurį įeitų „Lietuvos jūrų laivininkystė“, „Lietuvos geležinkeliai“ bei kitos valstybės valdomos įmonės.