Verslas

2019.08.22 11:23

Naujovė: klientams suteikiama galimybė tvarkyti savo sąskaitas per kito banko e. bankininkystę

atnaujinta 13.48
LRT.lt2019.08.22 11:23

Nuo rugsėjo 14 d., įsigaliojus ES Mokėjimo paslaugų direktyvai, bankų klientai galės valdyti savo banko sąskaitas per licencijuotus finansinių paslaugų teikėjus, jei klientas duos sutikimą tai daryti. Apie tokią galimybę ketvirtadienį paskelbė SEB ir „Swedbank“ bankai – jų klientai jau gali tvarkyti savo sąskaitas, esančias SEB ir „Swedbank“ bankuose, per kito banko elektroninę bankininkystę.

Atvirosios bankininkystės platformą, vadinamąją smėliadėžę (angl. Sandbox), SEB bankas pristatė prieš dvejus metus, o nuo praėjusių metų rugpjūčio sudarė galimybę licencijuotoms trečiosioms šalims – bankams, fintech įmonėms, mokėjimo paslaugų tarpininkams – per vadinamąsias API sąsajas (angl. Application Programming Interface) testuoti kuriamas paslaugas SEB banko sistemose.

Nauji kuriami sprendimai gyventojams ir įmonėms kitų finansinių paslaugų teikėjų interneto bankuose, mobiliosiose aplikacijose ir kituose kanaluose matyti savo sąskaitos SEB banke likutį ir išrašus, taip pat inicijuoti mokėjimo nurodymus iš jos.

SEB bankas praneša, kad kitų metų pirmą ketvirtį įdiegs Lietuvoje naują IT platformą, kuria valdoma dauguma banko teikiamų paslaugų ir verslo procesų, ir tuomet pasiūlys savo klientams SEB interneto banke matyti sąskaitas, esančias ir kituose bankuose, bei iš jų vykdyti lėšų pervedimus.

„Šiandien prasideda atvirosios bankininkystės era. Pirmasis mūsų žingsnis yra skirtas „Swedbank“ privatiems ir verslo klientams, kurie naudojasi ir SEB banko paslaugomis. Anksčiau klientams nebuvo patogu turėti keletą sąskaitų skirtinguose bankuose, nes jų valdymas reiškė jungimąsi prie skirtingų interneto bankų. Ši naujovė, kuri klientams suteikia patogumo bei kartu keičia finansų rinkos žaidėjų mąstyseną, padės gyventojams bei įmonėms patogiau stebėti ir efektyviau valdyti savo finansus naudojantis vienu interneto banku“, – sako „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.

Pasak jos, prisijungę prie „Swedbank“ interneto banko, klientai galės matyti SEB banko Lietuvoje sąskaitų informaciją ir pinigų likučius jose. Klientai taip pat galės matyti sąskaitų, turimų „Swedbank“ bankuose kitose Baltijos šalyse, informaciją. Norintys tai padaryti „Swedbank“ klientai, prisijungę prie savo interneto banko, turi spustelėti nuorodą „Pridėti kitų bankų sąskaitas“.

Iki metų pabaigos klientai turėtų matyti ne tik Baltijos šalių „Swedbank“ bankų sąskaitų informaciją, bet ir kitų, dažniausiai klientų naudojamų šalyje veikiančių bankų sąskaitas ir jų informaciją. Tai priklausys nuo šių bankų pasiruošimo prisijungimui. Svarbu paminėti, kad „Swedbank“ nesaugos ir neanalizuos klientų turimų sąskaitų kituose bankuose informacijos.

Pagal antrąją Mokėjimo paslaugų direktyvą, iki 2019 m. rugsėjo 14 d. visi Europos Sąjungoje veikiantys bankai yra įpareigoti atverti savo duomenis. Tuomet, gavę vartotojo sutikimą, licencijuoti paslaugų teikėjai, tarp jų ir „Swedbank“, galės teikti dvi naujas paslaugas – pateikti vienoje vietoje vartotojo sąskaitų informaciją bei teikti mokėjimo inicijavimo paslaugą.

„Planuojame, kad iki metų pabaigos „Swedbank“ klientai interneto banke galės ne tik matyti kituose šalies bankuose turimų sąskaitų likučius, bet ir tų sąskaitų išrašus bei inicijuoti mokėjimus iš tų sąskaitų. Tai reiškia, kad neišeidami iš „Swedbank“ interneto banko aplinkos jie galės padaryti pavedimą iš kito savo banko sąskaitos“, – komentuoja J. Gumuliauskienė.

Pasak „Swedbank“ atstovės, svarbu pažymėti, kad licencijuotiems paslaugų teikėjams pasiekti gyventojo sąskaitos informaciją ar inicijuoti mokėjimą bus galima tik gavus paties vartotojo sutikimą. Sutikimas pasiekti sąskaitos informaciją galios 90 dienų, tačiau jį vartotojas galės bet kuriuo metu atšaukti. Tuo tarpu inicijuojamą mokėjimą vartotojas turės patvirtinti kiekvieną kartą.

2018 m. priėmus ES antrąją mokėjimo paslaugų direktyvą, jos nuostatos netrukus buvo perkeltos ir į Lietuvos teisės aktus. Šia direktyva tikimasi paskatinti naujų vartotojams patogių paslaugų kūrimą.