Lietuvoje populiarėja „darbostogos“ – tai darbo išvyka, per kurią ir dirbama, ir pramogaujama. Toks pasirinkimas būdingas įmonėms, kurių darbuotojai nuotoliniu būdu dirba įvairiose pasaulio šalyse. Visam kolektyvui nutarus susitikti, paprastai pasirenkama vieta, kur patogu ir dirbti, ir linksmintis.
Darbe – lyg atostogose. Anksčiau teisininku dirbęs Remigijus Rekerta šiandien programuoja kompanijai „MailerLite“. Įmonėje daug kolegų, kurie dirba įvairiose pasaulio šalyse, todėl du kartus per metus visiems susitikus vienoje vietoje, darbas derinamas su pramogomis. Pavyzdžiui, Maroke.
„Ankstesnėse darbovietėse workationų nėra buvę, tai labiau susieta su nuotolinio darbo kultūra, kadangi aš anksčiau dirbau teisinį darbą, tai nėra labai būdinga darbovietėms, kuriose teisininkai dominuoja“, – sako Remigijus.
Pagrindinis „darbostogų“ privalumas – galimybė susitikti su bendradarbiais, su kuriais bendrauji vien telefonu ar internetu. „Kartais bendrauji su žmogumi labai toli ir net nežinai, kaip jis atrodo – tai per workationą yra galimybė susitikti su visais, susipažinti“, – sako vyras.

Pasak įmonės vadovės, darbo atostogos padeda palaikyti darbuotojų motyvaciją – kolegos bent kartą per pusmetį turi ko laukti, didelės kelionės. Tačiau tai iš dalies neva įpareigoja atidžiau samdyti naujus darbuotojus.
„Kai nusprendėme, kad pirmą kartą vešime į Balį, pirmą kartą samdant žmones vis galvoje kirbėjo – ar mes galime kartu keliauti ir gyventi viename name? Mums kaip komandai labai padėjo, kad mes priimdami žmogų į vieną komandą kreipiame dėmesį ne tik į tai, kaip gerai jis dirba ir profesionalas yra, bet ar jis pasaulyje mąsto panašiai kaip ir mes“, – paaiškina „MailerLite“ rinkodaros vadovė Ilma Nausėdaitė.
Workationai naudingi ne vien darbuotojams. „Go Vilnius“ rengia specialią programą – „Workation Vilnius“. Per ją į sostinę atvyksta užsienio įmonių atstovai ir Vilniuje apsidairo ne vien kaip potencialūs investuotojai, bet ir skiria laiko pramogoms. Tai – Vilniaus įvaizdžio kūrimo dalis.

„Tai kaip tik yra stereotipų laužymas, nes pati workation sąvoka gyvuoja jau kurį laiką ir kai pagalvojame apie darbostogas, pirmiausia į galvą ateina paplūdimių vaizdai ir labai jau poilsinės destinacijos, o Vilnius labiau skirtas savaitgalio atostogoms arba jau žmonės čia atvyksta gyventi ir dirbti. Bet kaip workationo kryptis ji nėra populiari – tai mes sudominame, pateikiame neįprastą pasiūlymą ir įmonės nustemba ir vertina tai“, – sako „Go Vilnius“ vadovė Inga Romanovskienė.
„Go Vilnius“ šiemet į darbostogas pritraukė „British Airways“, „Siemens“ ir finansinių technologijų įmonę „Monese“. Paprastai į darbostogas Vilniuje atvažiuoja finansų, bio ir informacinių technologijų sektoriaus įmonės.
Plačiau – reportaže