Lietuvos automobilių kelių direkcijos tęsiamas kelių kokybės auditas atskleidžia vis naujas kai kurių rangovų piktnaudžiavimo detales.
Kaip skelbiama, užfiksuoti ne tik galimo dokumentų klastojimo atvejai, bet ir tai, kad atliekant darbus buvo naudojamos prastesnės, o kartais apskritai nekokybiškos medžiagos.
Aptikusi pažeidimus, Kelių direkcija pateikė pretenzijas rangovams, tačiau dalis jų vengia prisiimti atsakomybę už padarytus pažeidimus, atsisako bendradarbiauti ir taisyti defektus, pateikia tikrovės neatitinkančius tyrimų rezultatus, vilkina procesus.

Fiksuoti grubūs pažeidimai, dalis rangovų kratosi atsakomybės
Atlikto 2018-ųjų audito rezultatai atskleidė nemalonią tiesą – korupcijos ir piktnaudžiavimo atvejų sektoriuje dar apstu.
„Paaiškėjo tokios aplinkybės, kad pirkimo dokumentai skiriasi nuo parengtų techninių projektų, kas verčia sunerimti, ar pavyks ištaisyti defektus iki metų pabaigos. Tiesa, dalis rangovų patys ėmėsi iniciatyvos ir, kaip buvo sutarta, defektus pašalino“, – sako V. Andrejevas.

Anot Kelių direkcijos vadovo, nekokybiškai dirbę kiti rangovai kone piktybiškai vengia ištaisyti broką, pateikia įvairiausių priežasčių ar dokumentų.

Tačiau, V. Andrejevo teigimu, rangovai tokių būdų neišsisuks, atsisakiusieji geranoriškai bendradarbiauti bus viešinami, kad visuomenė žinotų, kurie darbai yra atlikti nekokybiškai ir kas juos atliko.
„Kadangi tyrimo laukas plečiasi, bendras siekis būtų, kad nebūtų tokių klaidų ir keliai tarnautų tiek, kiek buvo suplanuoti“, – sako Kelių direkcijos vadovas, pridūręs, jog fiksuotos buvo ir akivaizdžiai sisteminės klaidos, o kartais ir tyčinis darbų vykdymo netinkamumas.
Anot V. Andrejevo, sąskaitų ir žalos atlyginimų bus reikalaujama iš rangovų, kurie darbus vykdė nekokybiškai ir aplaidžiai.
„Direkcijos darbuotojams pamačius, kad yra didžiulis skirtumas tarp rezultatų, mes pasitelkėme užsienio specialistus, jie nustatė, kad patvirtina pažeidimus, tačiau visi tyrimai užtrunka kelis mėnesius, (...) rangovai slepia tikrąją objektų kokybę“, – sakė Kelių direkcijos rangovas.
Anot jo, rangovai pateikdavo dokumentus, kurie neatitikdavo realybės.
Vadovo teigimu, yra buvę ir tokių atvejų, kad tarp tiesiant kelius pateiktų techninių projekto detalių būdavo įvairių, labai grubių nuokrypių, dėl kurių kelių kokybė negalėtų atitikti kokybinio reikalavimo, o rangovas tokio projekto negalėtų „priduoti“, tačiau vėliau projektas tapdavo „tinkamas“.
„Jei įmonės atsisakys ištaisyti defektus, laikysime tai sutarties pažeidimu, mes kreipiamės tada dėl nepatikimų tiekėjų sąrašo, o tuomet gali užsidaryti galimybė dalyvauti viešuosiuose pirkimuose bent trejus metus“, – teigė V. Andrejevas.