Verslas

2019.07.30 16:31

Atsidarę e. pašto dėžutę nenustebkite: VMI gyventojus užvertė šimtais laiškų

Vaida Kalinkaitė-Matuliauskienė, LRT.lt2019.07.30 16:31

Pirmadienį buvo sutrikusi „Mano VMI“ veikla – jeigu sistemos vartotojas pastaruoju metu jungėsi prie sistemos ir užsakinėjo VMI paslaugas ar, pavyzdžiui, gavo baudą, savo pašto dėžutėje jis apie tai sulaukė ne vieno, o kelių dešimčių ar net šimtų pasikartojančių pranešimų.

VMI nurodo, kad problema buvo išspręsta dar pirmadienio vakarą vos tik gavus apie tai pranešimus.

Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacija ir jos pirmininkė Daiva Čibirienė savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyrose antradienį pasidalino informacija, kad buhalteriai iš „Mano VMI“ paskyros gauna dešimtis laiškų apie įgaliojimų panaikinimus, operatyvinius patikrinimus, paskirtas baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus ir kitus pranešimus.

Kaip LRT.lt teigė D. Čibirienė, pirmiausia šia informacija buhalteriai ėmė dalintis uždaroje socialinio tinklo „Facebook“ grupėje. Vėliau buvo pastebėta, kad problemos mastas gana didelis.

„Dar galvojome, ar tai vienetinis atvejis, ar verta, ar neverta [kreiptis į VMI], bet paaiškėjo, kad tai – masinis reiškinys. Supratome taip – jeigu tu pastaruoju metu kažką darei „Mano VMI“ sistemoje, užsakinėjai paslaugas, VMI išsiuntė laiškus, kad „jūsų paslauga užsakyta“, – tvirtino D. Čibirienė.

Anot pašnekovės, atsirado ir gana kuriozinių situacijų, kai įmonės buvo dešimtis kartų informuotos apie patikrinimą arba įmonės darbuotojai, turintys prieigą prie bendrovės „Mano VMI“ paskyros, gavo dešimtis pranešimų apie tai, kad bendrovės vadovas gavo baudą už kelių eismo taisyklių pažeidimą.

„Žmogus rašė, kad gavo 58 pranešimus, jog įmonei, kurioje jis dirba, paskirta bauda už kelių taisykles. Tą žinutę gavo buhalteris ir visi, kas su ta įmone dirba, kas turi įmonės prisijungimus. Jie gavo po 50 laiškų apie direktoriui paskirtą baudą už kelių eismo taisyklių pažeidimą kažkur Klaipėdoje. Juokavome, kad jis gal pasidarė 50 nuotraukų dėl greičio viršijimo“, – sakė D. Čibirienė.

Ji atkreipė dėmesį, kad VMI sutrikimus nieko nepranešė, o galiausiai žmonės, gaunantys pranešimus, buvo priversti juos tiesiog peradresuoti į šlamšto dėžutę. Kaip teigė D. Čibirienė, buhalteriai dalijasi, kad kai kuriuos pranešimus gavo net 200 kartų.

VMI atstovė spaudai Rūta Asadauskaitė LRT.lt patvirtino, kad pirmadienį inspekcija patyrė techninių nesklandumų ir ne tik įmonių atstovai, bet ir gyventojai galėjo gauti dešimtis pranešimų ir „Mano VMI“ sistemos. Tačiau R. Asadauskaitė nurodė, kad sutrikimas buvo panaikintas dar pirmadienio vakarą.

„Taip, tai vakarykštė situacija. Tai buvo pirmadienio incidentas. VMI visus laiškus ir pranešimus, vos tik gavusi žinią iš mokesčių mokėtojų ir gyventojų įvairiomis priemonėmis, sustabdė. Šiuo metu laiškai nėra siunčiami, jie nebėra siunčiami nuo pirmadienio 22 val.“, – teigė R. Asadauskaitė.

Jos tvirtinimu, būtent pirmadienį 22 val. buvo gautas paskutinis signalas apie sutrikimą. Nuo to laiko inspekcija nusiskundimų iš klientų dėl siunčiamų laiškų negavo.