Verslas

2019.07.20 14:41

Klientas pasijuto apgautas: pirko per akciją, bet tvirtina sumokėjęs daugiau

Prekybos tinklas pateikia kitokią poziciją
Jonas Deveikis, LRT.lt2019.07.20 14:41

Vartotojas skundžiasi, neva prekybos tinklas „Ermitažas“ prieš paskelbdamas akciją padidino prekės kainą, todėl žmonės yra apgaudinėjami. Prekes perka tikėdamiesi jas įsigyti pigiau, tačiau moka brangiau. „Ermitažas“ suskubo išsklaidyti abejones.

Socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje nepatenkintas „Ermitažo“ klientas liejo pyktį. Vienoje iš socialinio tinklo grupių jis pasidalijo nuotrauka, kurioje pavaizduoti su skirtingi čekiai.

Viename jų – dar birželio 22 dieną Ukmergės „Ermitaže“ pirkti obliuoti tašai. Vieno tašelio kaina tuo metu siekė 0,55 euro, o už 10 tokių pirkėjas sumokėjo 5,50 euro.

Po savaitės klientas užsuko į „Ermitažą“ įsigyti lygiai tokių pačių tašelių, tačiau liko nemaloniai nustebintas. Vieneto kaina buvo pakilusi iki 0,89 euro. Tašeliams kasoje buvo pritaikyta papildoma 20 proc. nuolaida, tačiau net ir su ja tašeliai buvo brangesni nei prieš savaitę. Su pritaikyta nuolaida vieno tašelio kaina siekė 0,71 euro, o už 10 vienetų klientas sumokėjo 7,10 euro.

„Tikriausiai visi „Ermitaže“, nes juk šiandien 40 proc. nuolaida viskam. Praėjusią savaitę pirkau tas pačias lenteles be nuolaidos ir šiandien su nuolaida“, – socialinio tinko „Facebook“ grupėje rašė pasipiktinęs klientas.

Jo įrašu feisbuke pasidalijo daugiau nei 1,4 tūkst. vartotojų, o komentaruose užvirė arši diskusija, kurioje dėl neva klaidinančios akcijos buvo puolamas prekybos tinklas „Ermitažas“.

Vartotojai negali būti klaidinami

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Giedrė Nenartavičiūtė portalui LRT.lt teigė, kad nors kainos šalyje nėra reguliuojamos, dirbtinis kainos padidinimas prieš akciją yra prilyginamas vartotojų klaidinimui.

„Tačiau šioje situacijoje pagal vartotojo pateiktą informaciją negalime fiksuoti pažeidimo, nes nėra aišku, ar kaina padidėjo prieš akciją, ar buvo objektyvios priežastys, dėl ko ji didėjo. Galbūt pasikeitė tiekėjai, galbūt natūraliai kaina padidėjo. Kreipėmės į prekybos tinklą su prašymu paaiškinti susidariusią situaciją“, – sako G. Nenartavičiūtė.

Ji teigia, kad vartotojai, kurie jaučiasi suklaidinti ar patyrė žalą, turėtų kreiptis į VVTAT ir pateikti apsipirkimo čekius bei kitą turimą informaciją. VVTAT įvertinusi situaciją nuspręs, ar galima fiksuoti vartotojų teisių pažeidimą.

Jei yra nustatomas pažeidimas, vartotojui kompensuojama patirta žala.

„Ermitažas“ išsklaidė abejones

Po pasipiktinusio „Ermitažo“ kliento įrašu prekybos tinklas pateikė ir savąją įvykių versiją. Pranešime teigiama, kad vartotojui jau pirmojo apsipirkimo metu buvo pritaikyta nuolaida, tačiau ji neatsispindėjo pirkimo čekyje.

„Birželio 22 dieną Jūsų pirkiniui buvo pritaikyta „Ermitažo“ leidinio pasiūlymo nuolaida (bendra akcija mediniams tašams iki 40 proc.). Leidinio pasiūlymai galiojo birželio 6–26 dienomis imtinai. Konkrečiai Jūsų pasirinktai prekei galiojo 38 proc. nuolaida, t. y. 0,55 euro už vnt. (nuo 0,89 euro reguliarios kainos).

Akcija mediniams tašams baigėsi birželio 26 dieną, bet, mylėdami savo klientus, mes Jums pateikėme kitą patrauklų pasiūlymą. Kad net nesant akcijai, bet pirkdami atitinkamos prekės didesnį kiekį galite įsigyti prekes palankesnėmis sąlygomis. Mūsų spec. pasiūlymai galioja tik lojalumo kortelių turėtojams.

Birželio 29 dieną Jūs pirkote tą pačią prekę ir Jums buvo pritaikyta „Ermitažo Classic“ lojalumo kortelės apimties (didesnio kiekio) nuolaida, t. y. 20 proc. perkant 10 vienetų ir daugiau, kas sudarė 0,71 euro už vienetą (nuo reguliarios 0,89 euro kainos).

Jūs abiem atvejais, esant galiojančiai akcijai ir jai pasibaigus, pasinaudojote gerais „Ermitažo“ pasiūlymais“, – rašoma komentare klientui.

„Ermitažas“ priduria, kad vienintelė taisytina vieta, jog pačiame pirkimo kvite nebuvo parašyta, jog prekei taikoma nuolaida. Tačiau tai buvo galima pamatyti prekės etiketėje.

„Kadangi mums svarbi kiekvieno pirkėjo nuomonė, tad imamės veiksmų, kad akcijos ar kito pasiūlymo kaina būtų atvaizduota ne tik kainų etiketėse, bet ir kasos kvite.

Jūsų konkretus atvejis yra papildomas stimulas mums visiems pasitempti“, – rašoma įmonės komentare.