Verslas

2019.07.18 11:43

„Eurovaistinė“ nubausta už klaidinančią reklamą apie senjorams taikomas nuolaidas

atnaujinta 13.22
Lukas Blekaitis, ELTA, LRT.lt2019.07.18 11:43

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas nuolaidas klaidino vartotojus. Už Reklamos įstatymo pažeidimą bendrovei skirta 8 688 eurų bauda.

„Eurovaistinė“ 2018 m. rugsėjo, spalio ir gruodžio mėnesiais nacionalinėje televizijoje ir 36 gydymo įstaigose skleidė reklamą, kurioje įgarsinta informacija apie vaistinių tinkle senjorams taikomas nuolaidas pateikus „Senjoro“ kortelę ir akcentuota, kad jos taikomos visada ir visoms prekėms.

Konkurencijos tarybos vertinimu, vidutinis vartotojas, išgirdęs tokią informaciją, galėjo suvokti, kad nėra papildomų sąlygų, norint pasinaudoti pasiūlymu. Vis dėlto papildomų sąlygų buvo – nuolaidos taikytos tik perkant ne mažiau nei tris pilnas prekių pakuotes. Be to, kai kurioms prekėms reklamoje nurodytos nuolaidos buvo netaikomos.

Nors informacija apie sąlygas ir išimtis buvo pateikta tekste reklamoje, tačiau rugsėjį ir spalį transliuotuose reklamos klipuose ji rodyta labai trumpai reklamos pabaigoje apačioje mažu šriftu, o gruodį – visą reklamos rodymo ekrane laiką, tačiau taip pat mažu šriftu, skelbia Konkurencijos taryba.

Institucijos ekspertai nustatė, kad reklamoje didelės apimties tekstas apie nuolaidų taikymo sąlygas buvo sunkiai įskaitomas, ypač atsižvelgiant į tai, kad reklama skirta senjorams, kurie gali nepastebėti, neįskaityti ar nespėti perskaityti pateikiamos informacijos ir dėl to būti suklaidinti. Klaidinantį reklamos pobūdį patvirtina ir gauti vartotojų skundai.

Institucija, atsižvelgusi į tai, kad klaidinanti reklama apie nuolaidas buvo skirta pažeidžiamai vartotojų grupei – senjorams, taip pat įvertinusi pažeidimo trukmę ir labai didelį mastą, bendrovei „Eurovaistinė“ skyrė maksimalią 8 688 eurų baudą.

Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Kaip teigiama LRT.lt atsiųstama įmonės pranešime, „Eurovaistinė“ jokiais reklamos projektais ar veiksmais neturi ketinimo klientų klaidinti ar nepakankamai juos informuoti.

„Tenka apgailestauti, kad mūsų argumentai ir įrodymai nebuvo išgirsti, todėl su tokia KT išvada negalime sutikti. Didžiausią nuostabą kelia tai, kad pirmą sykį per daugelį metų KT taiko sankcijas už reklamą, kuri yra tapusi rinkos standartu. Daugelis prekių ir paslaugų tiekėjų kuria ir transliuoja tokias reklamas ir jos institucijoms iki šiol neatrodė netinkamos ar vertos perspėjimų. Nelabai suprantame, kodėl šiuo atveju buvo nuspręsta taikyti sankcijas būtent mums.

Dar vienas labai svarbus aspektais, kad minimas reklamos klipas yra tik dalis didelės Senjorų lojalumo kampanijos, o išsami ir aiški informacija apie ją jau ne pirmus metus transliuojama įvairias skirtingais kanalais. Konkreti sąlyga, kad akcija galioja perkant tris prekes, yra aktyviai komunikuojama dar nuo 2014 m. spalio. Be to, visi senjorai, gaudami kortelę yra asmeniškai supažindinami su pasiūlymo taisyklėmis. (...) Šiuo metu analizuojame KT nutarimą ir vertinsime galimybes kreiptis į teismą dėl jo panaikinimo“, – teigia Asta Valatkevičienė, „Eurovaistinės“ komunikacijos vadovė.