Verslas

2019.07.14 19:31

Ginčai dėl Alytaus aerodromo: vieni nori įkurdinti LEZ, kiti – palikti viską taip, kaip yra

Prieš 80 metų statytam Alytaus aerodromui, iš kurio per Antrąjį pasaulinį karą kilo eskadrilės Normandija-Nemunas lakūnai, gresia sunaikinimas. Miesto savivaldybė jame planuoja kurti laisvąją ekonominę zoną (LEZ). Tokiems planams nepritaria aviatoriai ir dalis alytiškių, renkančių parašus po peticija dėl išsaugojimo.

Alytaus rajono valdžia jau baigia rengti galimybių studiją regioniniam LEZ . Ar reikia abiejų – neaišku, nors Ekonomikos ir inovacijų ministerija jų steigimui pritaria.

Prancūzijos ambasadorė sako, kad Alytaus aerodromas istorinis – per Antrąjį pasaulinį karą iš čia kilo dislokuotos eskadrilės Normandija-Nemunas lėktuvai, mūšiuose žuvo apie 100 prancūzų lakūnų.

Aviatoriai savo lėšomis už 10 tūkstančių eurų buvo parengę aerodromo infrastruktūros detalųjį planą, buvusi miesto taryba jam pritarė, tačiau dabar jis dūla Alytaus savivaldybės valdininkų stalčiuose. Kasmet aerodromas priima apie 500 mažųjų lėktuvų.

„Aerodromas turi tinkamumo naudoti pažymėjimą, yra registruotas, gali atskristi visi norintys ir užsieniečiai. Yra aviatorių mokykla jaunųjų, kur mokomi vaikai nuo 9 iki 15 metų“, – tikina Alytaus aeroklubo viršininkas Kęstutis Urbanavičius .

Ne tik aviatoriai priešinasi, kad aerodromas būtų uždarytas, – parašus po peticija, išsaugoti aerodromą, renka ir alytiškiai.

„Mes čia organizuojame ir stovyklą rengiame, ir varžybas darome, tai reiškia atskrendame, būname. Ir šventes čia žmonės daro. Tinkama vieta bet kokiems skrydžiams“, – sako Akrobatinio skraidymo federacijos prezidentas Eltonas Meleckis.

Alytaus vadovai tikiną esą aerodromo teritorija – patraukliausia vieta LEZ, nes iki 50 hektarų žemės sklypų mieste nėra. Tik į infrastruktūrą reikėtų investuoti apie 10 milijonų eurų. Bet tai netrukdo miesto savivaldybei užsakyti 15–30 tūkstančių kainuosiančios galimybių studijos, o investuotoją į Alytų tikimasi atves agentūra „Investuok Lietuvoje“.

„Jeigu jūsų klausimas yra, ar yra konkretus investuotojas, ne, tokio investuotojo nėra. Bent tą loterijos bilietą privalome įsigyti, mes kalbame ne apie šimtus darbo vietų, mes kalbame apie tūkstančius darbo vietų“, – sako Alytaus vicemeras Šarūnas Klėgeris.

Alytaus miesto tarybos narys Sigitas Leonavičius tikina, kad aplink miestą galima rasti kitą vietą planuojamai LEZ.

„2013 metais „Civika“ buvo padariusi didžiulę studiją Vyriausybės užsakymu apie visų Lietuvos aerodromų būklę, plėtrą, Alytaus aerodromas įvardijamas kaip vienas perspektyviausių. Žemės aplink mūsų miestą laisvos, kur galima ir reikia kurti LEZ“, – pasakoja jis.

Tuo metu Alytaus rajono savivaldybę jau tuoj pasieks galimybių studija – rajone ketinama įkurti regioninį 400 hektarų LEZ. Ar reikia abiejų mieste ir rajone- neaišku, nors tam ekonomikos ir inovacijų ministerija yra pritarusi.

Rajono mero teigimu, rajone įkurtas LEZ būtų pranašesnis, nes ten yra geležinkelis, o prie aerodromo atšakos nėra, plėtrą stabdytų Nemunas.

„Jeigu mes pateikiame realius skaičius, tai pati ministerija nusiteikusi padėti infrastruktūrą sutvarkyti, o mes patys nusiteikę ieškoti ir verslo, ir savivaldybės pagalbos, prisidedant prie žemės įsigijimo“, – tikina Alytaus rajono meras Algridas Vrubliauskas.

Lietuvoje veikia septynios LEZ, Alytaus regione kol kas nėra nė vienos.

Žinios. Ar bus išsaugotas istorinis Alytaus aerodromas?