Verslas

2019.07.12 13:36

Gyventojai piktinasi kasmetine prievole tenkintis lediniu dušu – šios nemalonios procedūros neišvengsime ir ateityje

Justina Ilkevičiūtė, LRT.lt2019.07.12 13:36

Karšto vandens atjungimai 3–5 dienoms kasmet sulaukia didžiulio gyventojų pasipiktinimo. Į LRT.lt kreipęsis neprisistatęs skaitytojas piktinosi, kad vanduo sostinės Lazdynų mikrorajone buvo atjungtas būtent tada, kai atšalo orai, o dėl to kenčia visa šeima.

„Gal galite paaiškinti, kodėl šita praktika tęsiasi jau dešimtmečius ir mes niekaip nepažengiame į priekį? Beveik savaitę esame priversti praustis po šaltu dušu ir taip kiekvienais metais. Negi nėra kitų būdų? Pasaulis žengia toliau, 21 amžius, kalbame apie technologijų pažangą, inovacijas, o prausiamės po šaltu“, – negailėjo kritikos vyras.

Jis pabrėžė, kad problema itin aktuali vaikus auginantiems tėvams, kadangi nesant karšto vandens, sunku užtikrinti tinkamą higieną, tenka gyventi „ant puodų“.

„Auginam du mažus vaikus, todėl įsivaizduokite, kaip atrodo mūsų namai. Tupime ant puodų tiesiogine to žodžio prasme, lakstome su jais iš virtuvės į vonią, iš vonios – į virtuvę. Man įdomu, kada šita nesąmonė baigsis, tuo labiau, kad vandenį atjungė, kai lauke tikrai nekaitina 30 laipsnių karštis“, – skundžiasi jis.

Tokiu būdu ruošiasi šildymo sezonui

LRT.lt kreipėsi į Vilniaus šilumos tinklus. Atstovė spaudai Edita Sirutienė apgailestavo dėl patiriamų nepatogumų, tačiau pažymėjo, kad visuomet stengiamasi gyventojus iš anksto informuoti apie karšto vandens atjungimus.

Vilniaus šilumos tinklai informuoja, kad pasibaigus šildymo sezonui kiekviena centralizuoto šilumos tiekimo įmonė privalo atlikti vamzdynų profilaktiką ir pasiruošti naujam šildymo sezonui.

„Šilumos tinklų būklė tikrinama atliekant hidraulinius bandymus, nes tai patikimiausias būdas aptikti vamzdynų defektus: įtrūkimus, pralaidumą, deformacijas. Tokie vamzdynų defektai lemia nekokybišką ir nepatikimą šilumos tiekimą vartotojams bei šilumos perdavimo nuostolius tinkluose“, – teigia Vilniaus šilumos tinklų Perdavimo tinklo departamento direktorius Algimantas Sadauskas.

Jei nustatomi vamzdynų defektai, karšto vandens tiekimas gali būti atnaujinamas tik po to, kai visi defektai bus pašalinti. Defektų šalinimo laikas priklauso nuo jų sudėtingumo ir kiekio. Įprastai defektų šalinimas ir remontas trunka 1–2 paras, tik retais atvejais 4–5 paras, informuoja E. Sirutienė.

Nemalonios procedūros neišvengsime

Pasak A. Sadausko, atliekant hidraulinius bandymus tikrinamas šilumos trasų stiprumas ir sandarumas. Anot jo, tai patikimiausias būdas sumažinti avarinių situacijų riziką žiemą, taigi praktika, kai gyventojai neturi karšto vandens kelias dienas nuo gegužės mėnesio iki spalio – išliks kiekvienais metais.

Ištikus avarinei situacijai, šilumos tiekimą tektų visiškai nutraukti, o tai sukeltų didesnių nepatogumų negu trumpalaikis karšto vandens nebuvimas šiltuoju metų laiku.

„Pavyzdžiui, 2006 m. sausį Telšiuose įvykus šilumos tinklų avarijai, per 10 tūkst. gyventojų turėjo net kelias dienas praleisti nešildomuose butuose bei patirti didelių nepatogumų bei materialinių nuostolių“, – pavyzdį pateikė A. Sadauskas.

Kada bus vanduo – priklauso ir nuo namo prižiūrėtojo

Apie užbaigtą vamzdynų patikrą, remonto pabaigą ir karšto vandens tiekimo atnaujinimą Vilniaus šilumos tinklai pirmiausia praneša daugiabučio administratoriui arba bendrijos pirmininkui, taip pat – šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojui.

Vis dėlto karštas vanduo gyventojams pradedamas tiekti tik tada, kai namo šilumos punkte prižiūrėtojas įjungia atitinkamus įrenginius.

„Informacija apie planuojamą karšto vandens išjungimą dėl hidraulinių bandymų ir vamzdynų remonto teikiama klientų aptarnavimo telefonu 1840 ir bendrovės tinklapyje www.chc.lt – rubrikoje „Karšto vandens išjungimai“. Į paieškos laukelį reikia suvesti namo adresą arba jo fragmentą, ir sistema pateikia išjungimų grafiką. Skelbimus apie planuojamus ir vykdomus darbus šilumos tinkluose daugiabučio namo administratorius arba bendrijos atstovas dažniausiai iškabina laiptinių skelbimų lentose“, – sako A. Sadauskas.

Vilniaus miesto gyventojai apie laikiną karšto vandens išjungimą gali sužinoti ir iš anksto gavę pranešimą e. paštu arba SMS žinute. Tačiau šiuos individualius pranešimus apie karšto vandens atjungimus gyventojai gauna tik jei yra pateikę savo kontaktinius duomenis Vilniaus šilumos tinklų savitarnos svetainėje.

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius