Verslas

2019.07.10 10:51

Vilniuje atsiras parduotuvė be kasų

BNS, LRT.lt2019.07.10 10:51

Vienos pirmųjų Europoje parduotuvių be kasų gali veikti su Lietuvos bendrovės sukurta dirbtinio intelekto sistema. Pirmoji tokia parduotuvė – demonstracinė – jau paruošta veikti Vilniuje, rašo „Verslo žinios“.

Technologijų bendrovė „Magma Solutions“, dirbanti su pre­kės ženklu „Pixevia“ Vilniuje, Didžiojoje gatvėje įrengė parduotuvę, kurioje nėra eilių, kasų ir grynų­jų, ji bus atidaryta šiemet.

Vasarą parduotuvė bus tes­tuojama su keliais šimtais ar tūkstančiais pirkėjų, bet dar šiemet duris atvers visiems.

„Planuojame, kad panaši į „Amazon Go“ parduotuvė jau metų pabaigoje bus atidaryta Vilniuje. Ji bus automatizuota. Prekės bus automatiškai nuskenuotos ir sudarytas virtualus krepšelis. Savo sukurtą technologiją sėkmingai išbandėme su savo darbuotojais“, – konferencijos „Dirbtinis intelektas ir Lietuvos ateitis“ metu LRT.lt sakė „Pixevia“ vadovas Mindaugas Eglinskas.

Pasak „Pixevia“ vadovo, „Amazon Go“ parduotuvių pardavimai buvo 50 proc. didesni nei tokio pačio ploto įprastų parduotuvių, o prekybos sektoriuje, kur pelno marža nėra didelė, toks padidėjimas yra reikšmingas.

Kaip veikia „Amazon go“?

Nors „Amazon“ apsipirkinėjimo įpročius pakeitė pasiūlytomis internetinėmis paslaugomis, panašu, kad ši prekybos gigantė apsipirkinėjimo ateitį mato ne tik virtualioje erdvėje. Pirmoji iš plytų ir statybinio mišinio pastatyta „Amazon Go“ parduotuvė duris Sietlo (JAV) gyventojams atvėrė praėjusiais metais. Šios unikalios parduotuvės klientai už išsirinktas prekes gali susimokėti nelaukdami eilėje prie savitarnos kasų.

Šiose futuristinėse parduotuvėse naudojama aukštųjų technologijų stebėjimo sistema, kurią „Amazon“ vadina „tiesiog išeikite“ technologija (angl. „Just walk out technology“). Panaudojus kompiuterinę regą su šimtais vaizdo kamerų, stebinčių parduotuvę iš visų kampų, sistema gali matyti čia esančius objektus ir nustatyti, kokie jie yra. Parduotuvė tokiu būdu gali ne tik sekti pirkėjus, tačiau ir atpažinti viską, ką jie paima. Tuomet šios paimtos prekės pridedamos į virtualų krepšelį, o susidariusi suma automatiškai nuskaitoma nuo sąskaitos, kai pirkėjas išeina iš parduotuvės.

Be to, ši sistema yra pakankamai pažangi, kad galėtų užfiksuoti, kai prekė yra trumpam pakeliama (pavyzdžiui, perskaityti sudėtį), o tuomet vėl padedama atgal į lentyną. Tai įmanoma, nes šioje parduotuvėje taip pat įrengta daugybė kitų jutiklių, pavyzdžiui, elektroninės svarstyklės lentynose.

Visa informacija iš daugybės parduotuvės jutiklių surenkama ir analizuojama tokiu pat principu, kaip „Amazon Echo“ atpažįsta balsus. Vis dėlto šis procesas nėra visiškai automatizuotas. Užkulisiuose dirba ir žmonės, kurie padeda tobulinti sistemos algoritmus ir patikrina, ar ji teisingai atpažino produktus. Darbuotojai taip pat samdomi tam, kad ruoštų šviežius maisto produktus, papildytų lentynas ir patikrintų alkoholį perkančių žmonių asmens dokumentus.

Norint pradėti apsipirkimą, prie įėjimo turniketų reikia nuskenuoti į telefoną atsiųstą „Amazon Go“ programėlę. Jutiklis perskaitys unikalų jūsų programėlės QR kodą. Pirkėjų judesius kompiuterinė rega stebi per šimtus kamerų: tiek įprastines spalvotas, tiek gylio kameras.

Lentynose įrengti spaudimo jutikliai leidžia parduotuvės kompiuterinei sistemai užfiksuoti, kada prekė paimama, o kada padedama atgal į lentyną. Išėjus iš parduotuvės, suma už prekių krepšelį yra automatiškai nuskaičiuojama nuo sąskaitos, o elektroninis čekis yra išsiunčiamas į „Amazon Go“ programėlę. 167 m2 Sietlo parduotuvėje vienu metu gali apsipirkinėti 90 pirkėjų.

Taip pat skaitykite