Verslas

2019.05.22 17:34

Atgimsta seniai pamiršta pramoga: laivu „Raketa“ per 3,5 val. iš Kauno galėsite pasiekti Nidą

Jonas Deveikis, LRT.lt2019.05.22 17:34

Jau nuo birželio pradžios lietuviams bus pasiūlyta nauja pramoga – kelionė laivu iš Kauno į Nidą ir atgal. Vienas iš idėjos bendrautorių įmonės „Vandens kelias“ vadovas Nerijus Šilgalis tinkina, kad kelionė užtruks apie 3,5 val., o idėja atgaivinti seniai nebenaudojamą maršrutą kilo prisiminus jaunystės keliones.

Jau ketvirtadienį laivas „Raketa“ turėtų būti nuleistas į vandenį bei atlikta detali jo apžiūra. Gavus specialistų leidimą, planuojama, kad pirmoji kelionė įvyks jau birželio 6 dieną.

N. Šilgalis tikina, kad maksimalus laivo greitis yra apie 70 km/val. tačiau kelionės metu laivo greitis sieks apie 60–65 km/val.

Planuojama, kad iš Kauno į Nidą laivas plauks apie 3,5 val., o dėl srovės prasipriešinimo, kelionė atgal bus šiek tiek ilgesnė (truks apie 4 val.).

Įprastai keliones vasarą laivas „Raketa“ turėtų pradėti ketvirtadieniais 9 val. ryto nuo Kauno prieplaukos, prie buvusio „Combo“ uosto, o 15:30 val. iš Nidos bus plaukiama atgal į Kauną. Tokiu pačiu grafiku bus plaukiama ir penktadienį. Šeštadieniais iš Kauno 9 val. bus plukdoma į Nidą, o kelionė atgal bus vykdoma sekmadieniais – 15:30 val.

Kelionės organizatoriai teigia, kad laivo bilietas iki Joninių kainuos 29 eurus, o vėliau bus stengiamasi, kad kaina nebūtų didesnė nei 49 eurai. Bilietus planuojama pradėti pardavinėti jau artimiausiu metu.

Įgyvendino vaikystės svajonę

N. Šilgalio žiniomis, dabar rekonstruojamas laivas yra pagamintas 1963 metais bei ilgą laiką plaukiojo Lietuvoje. Paskutinį kartą laivas Lietuvoje iš Kauno į Nidą plaukė 2011 metais, tačiau vėliau tokios idėjos laivo savininkas atsisakė.

„Sovietmečiu šiuo laivu plaukioję kapitonai pasakojo, kad per dieną Lietuvoje plaukdavo keturi tokio tipo laivai. Jis stodavo dar ir keliuose mažesniuose miesteliuose. Taip pat užsukdavo ir į Kaliningradą. Tokio tipo laivų populiarumas sovietmečiu buvo labai didelis“, – pastebi keliones laivu organizuojantis N. Šilgalis. 

Jis teigia, kad vos tik sužinojęs, kad buvęs laivo savininkas planuoja parduoti „Raketą“, kartu su dar trimis draugais ėmė svarstyti galimybę atgaivinti seniai primirštą maršrutą. 

„Idėją daug kartų diskutavome ir vėl padėdavome į šoną. Kelias iki apsisprendimo nebuvo lengvas, tačiau pati mintis ir stiprus palaikymas iš svarbių verslo žmonių ir visuomenės atstovų padėjo apsispręsti. Su biurokratiniais procesais taip pat nesusidūrėme, kadangi visi labai palaikė šią idėją bei stengėsi padėti ją įgyvendinti“, – sako N. Šilgalis

Iš Vilniaus kelionių dar neplanuoja

N. Šilgalis pastebi, kad kelionių iš Vilniaus iki Nidos laivu, kol kas neplanuoja. Tam kliudo ir kai kurios gamtinės sąlygos.

„Neris yra žymiai seklesnė. (...). Upė turi kelias vietas, kuriomis būtų sudėtinga praplaukti. Kitas aspektas – Neris yra pakankamai vingiuota ir atstumas iš Vilniaus iki Kauno yra labai didelis. Tačiau atlikus visu pasiruošimo darbus, galima svarstyti tokią idėją“, – sako kelionių organizatorius, tačiau priduria, kad laivo grimzlė plaukimo metu  yra pakankamai maža – vos 70 centimetrų.

Jis taip pat pastebi, kad Nemuno vaga šį pavasarį buvo pagilinta, o tai leis laivui praplaukti, net ir seklesnėse vietose.

Laivas „Raketa“ pradėtas gaminti dar 1957 metais. Pirmasis serijos laivas „Raketa–1“ buvo pastatytas gamykloje „Krasnoe Sormovo“ (Žemutinis Naugardas, Rusija) ir į pirmą reisą išplaukė 1957 metais rugpjūčio 25 dieną nuo Žemutinio Naugardo iki Kazanės (420 km) su 30 keleivių nuplaukė per 7 valandas.

Sovietmečius „Raketos“ buvo labai populiarios, jų pavadinimas buvo tapęs bendriniu tokio tipo laivų pavadinimu.