Jeigu užsisakėte prekių iš Kinijos, nereikėtų nustebti, kad jos jus pasieks ne per pašto skyrių, o per paštomatą. Nors kai kuriems tai gali pasirodyti itin patogu, reikėtų atkreipti dėmesį, kad tokią siuntą iš paštomato būtina atsiimti per tris paras.
Vilnietis Vytautas pasakoja išvykęs į kelionę ir tada gavęs pranešimą, kad paštomate jo laukia siunta, kurią jis prieš kurį laiką užsisakė. Siuntą, kaip nurodoma pranešime, būtina atsiimti per tris paras.
„Užsisakiau prekę per vieną internetinę parduotuvę iš Kinijos. Buvo nurodyta, kad ji keliaus iki 30 darbo dienų. Per tą laiką siunta neatkeliavo, mes išvykome į kelionę ir kaip tik tada gavau žinutę, kad reikia atsiimti siuntą iš paštomato. Gerai, kad tai galėjo padaryti sesuo“, – tvirtina Vytautas.
Jis teiraujasi, kodėl siunta buvo pristatyta į paštomatą, o ne į pašto skyrių, kaip tai buvo daroma anksčiau. Taip pat, kas nutiktų, jeigu jis vis dėlto nebūtų siuntos atsiėmęs per tris dienas, kaip nurodyta pranešime.
Lietuvos pašto Kooperatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė LRT.lt teigia, kad į paštomatus nukreipiamas būtent iš Kinijos atkeliavęs siuntų srautas. Toks sprendimas priimtas dėl itin didėjančio siuntų skaičiaus būtent iš šios šalies ir klientų nusiskundimų.
„Kiniškas srautas nukreipiamas į paštomatus. Tai daroma būtent dėl to, kad didžioji dalis vartotojų to nori. Ypač miestuose vartotojai reiškė pasipiktinimą, kad jie turi eiti į paštą. Labai retai girdime, turbūt keli klientai yra, kurie tuo piktinasi“, – sako V. Budrienė.
Jos aiškinimu, daugeliui klientų atsiimti siuntą iš paštomato patogiau, nes tai galima padaryti bet kuriuo paros metu ir bet kurią dieną. Vis dėlto, kadangi siuntų srautas gana didelis, paaiškina V. Budrienė, jos paštomate saugomos tris paras.
„Be to, jeigu siuntą nori atsiimti pašte, to negali padaryti bet kas. Turi būti tada rašomi įgaliojimai, o per paštomatą, jeigu vartotojas kodu pasidalina – prašom“, – atkreipia dėmesį V. Budrienė.
Jeigu siuntos gavėjas vis dėlto nespėja siuntos atsiimti per tris dienas, ji iš paštomato pristatoma į pašto skyrių, kuriame saugoma dar mėnesį. Siuntos atsiėmimas iš čia, nurodo pašnekovė, vyksta taip pat, kaip tai buvo daroma anksčiau – žmogus turi ateiti su jo tapatybę patvirtinančiu dokumentu ir atsiimti siuntą.
Kur siunta bus pristatyta lemia ne tik šalis, kurios užsisakėte prekę. Paprastai pati elektroninė parduotuvė sudaro sutartis su viena ar kita siuntų pristatymo paslaugas teikiančia bendrovę. Kai kurios elektroninės parduotuvės leidžia pasirinkimo siuntos gavimo ir atsiėmimo būdą, kitos tiesiog informuoja apie pristatytą prekę.
„Viena vertus, kai kurie suteikia galimybę vartotojams pasirinkti, ar jie nori gauti į paštomatą, ar per pašto sistemą. Kita vertus, kita elektroninių parduotuvių dalis pati nusprendžia, kaip jūs gausite siuntą. Pavyzdžiui, gali būti sudaryta sutartis tik su kurjeriais. Tai reiškia, kad nebus jokių paštomatų ir jokių paštų“, – paaiškina V. Budrienė.
Jos teigimu, paprastai parenkamas arčiausiai ant siuntos nurodyto adreso esantis paštomatas, tačiau dėl techninių kliūčių gali būti parinkta ir šiek tiek toliau esanti vieta.
V. Budrienė LRT.lt patikslina, kad kol kas galimybė neregistruotas siuntas iš Kinijos atsiimti iš paštomatų suteikiama tik sostinės gyventojams. Jeigu tokia praktika pasiteisins Vilniuje, siuntų į paštomatus sulaukti gali ir kitų miestų gyventojai.
Kaip atkreipia dėmesį V. Budrienė, jeigu siuntos nenorite gauti į paštomatą, to galite atsisakyti kreipdamiesi į Lietuvos paštą elektroniniu paštu ir nurodydami, kokiu adresu siunčiamas siuntas derėtų pristatyti į pašto skyrių, o ne į paštomatą.