Verslas

2019.05.20 17:11

Londono Sičio oro uosto vadovas apie lėktuvo tragediją Maskvoje: tai kelia nerimą

Jonas Deveikis, LRT.lt2019.05.20 17:11

Londono Sičio oro uosto vadovas Robertas Sinclairis interviu LRT.lt teigė, kad neseniai pasaulį sukrėtusi Rusijos lainerio „Sukhoi Superjet 100“ katastrofa jį verčia sunerimti. Ekspertas taip pat prabilo apie aviacijos industriją bei skrydžio Vilnius–Londono Sičio oro uosto ekonominę bei politinę naudą.

– Pastaruoju metu įvyko kelios skaudžios aviakatastrofos. Nukrito du „Boeing 737 max 8“ lėktuvai. Visai neseniai pasaulį sukrėtė dar viena nelaimė – po avarinio nusileidimo Maskvos oro uoste užsidegė Rusijos oro linijų „Aeroflot“ lėktuvas. Ar yra pagrindo nerimauti dėl lėktuvų saugumo?

– Be jokios abejonės, esu susirūpinęs pastaraisiais incidentais. Tačiau verta pažymėti, kad bet koks incidentas aviacijoje kelia nerimą.

Vis dėlto, nepaisant minėtų incidentų, keliavimas lėktuvu vis dar išlieka vienas saugiausių, o galbūt ir pats saugiausias būdas.

Verta pažymėti, kad aviacijos nelaimės yra labai retas reiškinys. Saugumo standartai yra labai aukšti, o Europoje – bene ir patys griežčiausi. Norėčiau tik dar kartą patikinti, kad neturime prarasti pasitikėjimo aviacija.

– O ką jūs manote apie Lietuvos oro uostus? Ar jie pakankamai saugūs? Ar jie turi potencialo plėstis?

– Kadangi daug bendrauju su Europos oro uostų vadovais, tenka bendrauti ir su esančiais Lietuvoje. Mes dažnai apsikeičiame idėjomis, informacija, geriausiomis praktikomis.

Kalbant apie saugumą, verta pažymėti, kad visi oro uostai Europoje turi atitikti tuos pačius saugumo reikalavimus. Manau, kad Europos oro uostų sėkmė būtent ir slypi reguliacijose. Pavyzdžiui, atviro dangaus politika (angl. Open Skies Policy) padėjo išaugti Lietuvos oro uostams ir turistų bei keleivių skaičiui. Manau, kad Lietuva atsiveria, o tai prasidėjo dar prieš 15 metų. Skrydžiams populiarėjant, žmonės pradės ieškoti naujų, dar neaplankytų vietų. Viena iš tokių ir taps Vilnius, kurio populiarumas tik didės.

Teko pamatyti Vilniaus oro uosto terminalą iš vidaus. Galiu pasakyti, kad pirmas įspūdis neblogas. Atrodo, kad čia yra gera infrastruktūra.

– Nuo gegužės 1-osios lietuviams bei britams suteikta galimybė pakilti Vilniaus centre ir nusileisti visai šalia Londono centro. Kam naudingesnis šis skrydis – lietuviams ar britams?

– Manau, kad tai labai svarbus skrydis Lietuvai. Tačiau Londonui bei britams šis skrydis taip pat suteiks naudos, kadangi sujungs dvi sostines. Londono Sičio oro uosto užimtumas didėja. Norime, kad keleivių srautai tiek į Lietuvą, tiek į Londoną būtų vienodi, todėl nenorėčiau išskirti, kad jis bus naudingesnis –lietuviams ar britams.

Labiau norėčiau pabrėžti šio skrydžio išskirtinumą – iš Vilniaus bus galima nuskristi tiesiai į Londono centrą. Londono Sičio oro uostas yra arčiausiai centro esantis oro uostas Londone, todėl tai taps labai patrauklia galimybe verslo žmonėms pasiekti Lietuvą. Nereikia pamiršti ir turistų, kurie taip pat galės keliauti sparčiau ir patogiau.

– Minite, kad skrydis yra svarbus verslui bei turistams. O ką manote apie šio skrydžio politinę reikšmę? Ar jis padės stiprinti diplomatinius ryšius tarp Jungtinės Karalystės ir Lietuvos?

– Be jokios abejonės. Naujas maršrutas palengvins politikų bei aukštų šalies pareigūnų keliones. Nuo Londono Sičio oro uosto iki Vestminsterio rūmų, kurie yra Jungtinės Karalystės politinis centras, – vos dvidešimt minučių kelio. Žinau, kad ir nuo Vilniaus oro uosto iki parlamento bei kitų svarbių institucijų yra vos kelios minutės kelio. Toks susisiekimas, be jokios abejonės, sustiprins Lietuvos ir Jungtinės Karalystės politinius ryšius.

Deja, panašu, jog mes paliekame Europos Sąjungą (ES), tačiau skrydis iš Vilniaus centro į Londono centrą turėtų užtikrinti stiprius verslo ir politinius ryšius tarp dviejų valstybių net ir pasitraukimo atveju.

– Minite, kad Londono Sičio oro uostas yra labai patrauklus verslui. Kodėl?

– Visų pirma – tai greitis ir patogumas. Aptarnaudami savo keleivius, esame pasiekę greičio rekordą. Išvykimo procedūros, apsaugos tikrinimas, atvykimas prie savo vartų ir įlaipinimas – visa tai vyksta labai sparčiai. Verta paminėti, kad oro uostas yra sujungtas su Londono lengvuoju metro (angl. Docklands Light Railway), o tai padeda pasiekti miesto centrą labai greitai.

Verslo atstovams, norintiems daryti dienos verslo išvykas, tai yra patogiausias būdas patekti į miestą ir iš jo. Kitas aspektas – oro uostas patrauklus, nes iš jo galima pasiekti visas svarbiausias Europos sostines ir miestus. Į Vilnių turime skrydį vieną kartą per dieną, tačiau į kai kuriuos miestus iš Londono skrendama net 9 kartus, o tai labai patrauklu verslui.

– Esate vieno svarbiausių Londono oro uostų vadovas. Kokia yra jūsų ambicija?

– Kadangi oro uostas yra centre, mano tikslas – atspindėti modernią Londono pusę. Kūrybiškumas, įvairovė, energija, inovatyvumas bei technologija: noriu, kad oro uostas atspindėtų būtent šiuos aspektus. Turime 4 metus ir 400 mln. svarų dar geriau išvystyti oro uostą bei pasiekti mano minėtus tikslus.

– Aviacijos industrijoje dirbate jau daugybę metų. Kaip, Jūsų nuomone, keisis ši sritis ateityje?

Aviacija man asocijuojasi su pačiais geriausiais dalykais, kokius gali patirti žmonės. Tai padeda žmonėms augti, mokytis, patirti skirtingas kultūras. Manau, kad tai nepaprastai svarbu pasauliui. Skraidymas man asocijuojasi su įrankiu palengvinti žmonių bendravimą. Darysiu viską, kad kuo daugiau žmonių ateityje galėtų pasinaudoti skrydžiais bei pažinti naujas kultūras.

Jei kalbame apie ateities viziją, manau, kad pats svarbiausias dalykas aviacijai yra tapti tvariai. Turime turėti stiprų įsipareigojimą siekti sumažinti anglies dvideginio emisiją ore, pagerinti oro kokybę šalia oro uostų ir, žinoma, sumažinti orlaivių keliamą triukšmą.

– O ar tikite, kad vieną dieną pilotų nebereikės ir lėktuvai bus autonominiai?

– Technologijos įgalino lėktuvus skraidyti labai saugiai. Manau, kad saugumas bei technologinės inovacijos tik didės, tačiau nemanau, kad šiandien jau galime kalbėti apie autonominius lėktuvus.

Ar išauš diena, kai lėktuve nebus nė vieno piloto? Nežinau, ar mes tam pasiruošę. Bet reikia pripažinti, kad technologijos vis labiau ir labiau padeda pilotams be jų įsikišimo suvaldyti lėktuvą.

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius