Verslas

2019.05.03 23:48

Vėlavo skrydis? Dėl to gali būti kaltas ir pilotų trūkumas

LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2019.05.03 23:48

Aviacijos specialistai perspėja, kad vis dažniau gali būti atšaukiami skrydžiai dėl pilotų ar įgulos narių trūkumo. Dėl šios priežasties pastaruoju metu vien iš Lietuvos pakilti vėlavo bent trys orlaiviai. Ekspertai sako, visame pasaulyje trūkstant pilotų – tai galimybė augti mūsų šalyje veikiančioms pilotų rengimo mokykloms.

Lietuvoje Aviacijos institutas per metus parengia vos 15 pilotų. Tik kas antras lieka Lietuvoje, dar mažiau renkasi karines oro pajėgas arba tarnybą pasienyje. Aviacijos instituto dekanas sako, kad jie valstybės poreikį tenkina, o ruošti daugiau – per brangu, nes dauguma po mokslų įsidarbina užsienio kompanijose.

„Čia valstybės sprendimas. Yra tas klausimas, kur jie moka mokesčius ir kodėl valstybė turėtų mokėti tiek, kiek reikia strateginiams valstybės tikslams – karinėms oro pajėgoms, sienos apsaugai tai Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) ruošia ir ruoš. Kiek dar reikėtų plėstis, reiktų skaičiuoti, nes poreikis iš rinkos yra didžiulis. Tik klausimas, kas turėtų už tai mokėti“, – pasakoja VGTU A. Gustaičio aviacijos instituto dekanas Justas Nugaras.

Iš viso per metus Lietuvoje kartu su privačiomis mokyklomis parengiama iki 100 pilotų. Tokiose mokyklose licenciją skraidyti galima gauti ir per porą metų, nemažai būsimų pilotų – ne lietuviai. 

„BAA Training“ pirminio paruošimo departamento direktorius Martynas Mažeika sako, kad pilotų trūkumas pasaulyje juntamas jau ne pirmus metus, todėl ir skrydžiai atšaukiami vis dažniau. Pastaruoju metu vien iš Lietuvos išskristi vėlavo trys lėktuvai. 

Manau, kad visą laiką nepamaišytų didesnė pagalba privačiam verslui, tai yra lengvinant sąlygas, šitą dalyką vystyti ar ne. Ar valstybinis universitetas gali daugiau tam skirti, vėlgi reikia žiūrėti į grąžą. Visi pilotai, kurie atvažiuoja iš 45–50 šalių, jie išvažiuoja skraidyti į kitas pasaulio šalis“, – pasakoja M. Mažeika.

Ekspertai sako, dabar kaip niekad palanku Lietuvos mokykloms įsitvirtinti pasaulinėje pilotų rengimo rinkoje.

Prognozuojama, kad per ateinančius 20 metų vien Europoje pilotų reikės per 150 tūkst., pasaulyje – keturiskart tiek.

Visas Giedriaus Vitkausko reportažas – nuo 26.01 min.

Panorama. Saulius Skvernelis, Valentinas Mazuronis ir nekilnojamojo turto šešėlis