Verslas

2019.05.01 09:42

Klaidinančias reklamas nuo šiol prižiūrės Vartotojų teisių apsaugos tarnyba

ELTA2019.05.01 09:42

Nuo trečiadienio reklamos priežiūros funkcijas – klaidinamos bei lyginamosios reklamos priežiūrą – vykdys Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT).

Iki šiol šias perduodamas funkcijas vykdė Konkurencijos taryba, o kitų įstatyme nustatytų reikalavimų priežiūrą atliko VVTAT.

Kaip pažymima įstatymo projekte, konsoliduojant funkcijas turėtų būti užtikrinamas operatyvesnis galimų pažeidimų nagrinėjimas, vienodas įstatymų nuostatų taikymas, vienodai formuojama praktika, sumažėtų administracinė našta verslui, greičiau būtų išnagrinėti skundai, efektyviau išnaudoti priežiūros institucijų finansiniai ir žmogiškieji ištekliai. Taip pat bus užtikrintas teisinis tikrumas ir aiškumas vartotojams, į kurią instituciją kreiptis dėl reklamos reikalavimų pažeidimų.

Pokyčius Seimas įteisino priėmęs Reklamos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų pataisas.

Konkurencijos taryba 2018 m. metų veiklos ataskaitoje nurodo, kad pernai taryba nustatė 3 Reklamos įstatymo pažeidimus: dvi bendrovės buvo nubaustos, nes klaidino vartotojus, kai reklamuodamos statomą daugiabutį naudojo netikrų vartotojų atsiliepimus. Kitas atvejis susijęs su tuo, kai viena e. parduotuvę valdanti įmonė klaidino vartotojus, skatindama juos kuo greičiau pirkti prekes per tariamai trumpalaikes akcijas, nors nuolaidos galiojo pakankamai ilgai.