Verslas

2019.04.30 12:41

Pradedami skrydžiai į Londono Sičio oro uostą: žadama, kad Lietuvai jie nieko nekainuos

Jonas Deveikis, LRT.lt2019.04.30 12:41

Nuo gegužės 1-osios Lenkijos bendrovė „LOT Polish Airlines“ (LOT) pradeda vykdyti tiesioginius skrydžius į Londono Sičio oro uostą. Valstybės pareigūnai teigia, naujasis skrydis turės didžiausią naudą verslui, o Lietuvai beveik nieko nekainuos.

Tiesioginio skrydžio į Londono Sičio oro uostą trukmė sieks apie 3 valandas. Planuojama, kad vasaros metu tiesioginiai skrydžiai bus vykdomi kiekvieną darbo dieną du kartus per dieną – ryte ir vakare, o savaitgaliais vieną kartą. 

Pirmasis lėktuvas į Londoną pakils trečiadienį, 6 val. 30 min. ryte.

Teigiama, kad naujasis maršrutas prisidės gerinant Lietuvos pasiekiamumą bei susiekimą su svarbiais finansų centrais plėtrą. Oro jungtis taip pat sustiprins turizmo, transporto ir aptarnavimo sektorius.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigia, kad verslui šio skrydžio reikėjo jau labai seniai, o jis dėl dalinio skrydžio finansivimo su Europos Komisija derėjosi beveik du metus.

„Tai yra pirmasis bandymas Lietuvoje įvesti suderintą su Europos Komisija (EK) ir valstybės finansuojamą projektą, tam kad užtikrinti verslo galimybes keliauti į Londoną patraukliu laiku“, – sako R. Masiulis.

Anot jo, tikimasi, kad skrydis bus labai populiarus, o jei vietos bus užpildytos – valstybei  tai papildomai nekainuos.

Tuo metu Ekonomikos ir inovacijų ministras Virginijus Sinkevičius pastebi, kad skrydis yra reikalingas bei išskiria jo svarbą investuotojams.

„Matant „Brexito“ kontekstą, tai yra dar viena iš galimybių į Lietuvą pritraukti įmones iš Londono ir JAV bei pasiūlyti jiems kurtis Lietuvoje“, – teigia V. Sinkevičius.

Jis taip pat priduria, kad tai yra pilotinis projektas ir, jam pasiteisinus, bus bandoma įvesti dar kelis tiesioginius skyrdžius į kitus svarbius miestus. Tarp Lietuvai svarbių miestų buvo paminėtas Paryžius bei Miunchenas. 

„Tačiau turime bent aštuonių skrydžių sąrašą, kurie yra reikalingi Lietuvai bei matome potencialą“, – teigia V. Sinkevičius bei priduria, kad verslo klientams pritraukti patrauklūs skrydžiai yra būtini.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius antrino V. Sinkevičiui bei pridūrė, kad pervertinti skrydžio reikšmę yra labai sunku, o naujas tiesioginis maršrutas daugiausiai naudos atneš verslui. Anot jo, pirmiesiems 2 mėnesiams bilietai jau yra beveik išpirkti.

R. Šimašius taip pat  minėjo, jog tikisi, kad tiesioginiai skrydžiai į Vilnių pradės pritraukti daugiau turistų.

Dėl skrydžio kovojo du metus

V. Sinkevičius minėjo, kad iš valstybės biudžeto numatoma kasmet skrydžiui skirti iki 3 mln. eurų subsidijų, tačiau jei skrydžių užimtumas sieks 92 proc. papildomos paramos iš valstybės kišenės nereikės.

Vilniaus meras pridūrė, kad prie skrydžio populiarinimo prisidės ir Vilniaus miesto savivaldybė, kuri kasmet ketina tam skirti po 700 tūkst. eurų.

Tuo metu R. Masiulis atkreipia dėmesį, kad derybos dėl skrydžio vyko kone du metus. Jis pastebi, kad pagal dabartinius teisės aktus Europos Sąjungoje (ES) dėl konkurencijos ribojimo, negalima remti skrydžių verslo.

„ES pagal bendras taisykles negalima remti skrydžių. Juos gali inicijuoti tik pačios kompanijos.(...). Kadangi Lietuva yra iš mažesnių šalių, jos ES stengiasi praeiti tam tikrą sertifikavimo procedūrą, kad ES leistų vieną išimtinį skrydi finansuoti valstybei, jeigu jisai aviakompanijai neatsiperka“, – pastebi R. Masiulis.

„Kalbėjau su Eurokomisare, kad tai nėra teisinga, jog valstybės, kurios neturi didelės ekonominės galios, negali finansuoti skrydžių, kurie joms yra gyvybiškai reikalingi“.

Anot susisiekimo ministro, tokie įstatymai ES egzistuoja siekiant užtikrinti vienodą konkurenciją, „tačiau šioje vietoje mes nematome jokios konkurencijos“, – sako R. Masiulis.

Jis taip pat pastebi, kad dabartinis ES konkurencinis reguliavimas mažoms šalims nėra efektyvus. „Konkurencijos mes kitoms šalims nesudarom, bet patys negalime laisvai vystytis. Manome, kad ES anksčiau ar vėliau šituose apribojimus mažoms šalims panaikins“, – minėjo R. Masiulis.

Kaip rašoma BNS, Lietuvos oro uostai ne vienerius metus bandė į Lietuvą pritraukti oro vežėją, kuris skraidintų į vieną pagrindinių Londono oro uostų. Pernai lapkritį paskelbta, kad Lietuvos oro uostų konkursą laimėjo LOT, sutartis su ja pasirašyta penkeriems metams.

Šiuo metu į Londoną iš Vilniaus, Kauno ir Palangos skraidina tik pigių skrydžių įmonės – Vengrijos „Wizz Air“ ir Airijos „Ryanair“.