Verslas

2019.04.30 11:12

Siunta nepasiekė tikslo: kur suklydote?

LRT.lt2019.04.30 11:12

Pasitaiko atvejų, kai siuntos kelias nuo siuntėjo iki gavėjo būna ilgas ir sudėtingas. Dažnai siuntai tenka sustoti ne viename siuntų paskirstymo punkte, paketas pereina per kelių ar net keliolikos žmonių rankas. Tokio proceso sudėtingumas lemia vieną pasekmę – kad ir kaip to nenori pašto ar siuntinių siuntimo paslaugas teikiančios įmonės, siuntos kartais dingsta.

Tačiau sėkminga siuntos kelionė priklauso ne tik nuo paslaugas teikiančių bendrovių. Yra keletas žingsnių ir subtilybių, į kurias dėmesį turi atkreipti ir siuntėjas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Dažniausia klaida – informacijos trūkumas

Pasak siuntų siuntimo eksperto, platformos „Siųsk pigiau“ vadovo Mindaugo Šilkūno, dažniausiai klystama atsainiai elgiantis su siuntos dokumentais.

„Privalu tinkamose vietose užklijuoti kurjerio sugeneruotus siuntos dokumentus bei detaliai užpildyti informaciją tiek apie gavėją, tiek apie siuntėją. Ranka informacijos ant paketo užrašyti nepakanka – sugeneruotuose dokumentuose yra brūkšniniai kodai, identifikuojantys siuntą.

Neužklijavus siuntos dokumentų ant paketo, siunta gali pasimesti terminale. Kai trūksta paketą identifikuojančių dokumentų bei kontaktinės informacijos – siuntėjas nebus surastas ir siunta nepasieks gavėjo“, – teigia jis.

Ekspertas taip pat pažymi, jog privalu pateikti ir tikslų adresato vietinį telefono numerį. Nutikus situacijoms, kai kurjeris neranda gavėjo nurodytu adresu (pvz. asmuo yra išvykęs), be nurodyto gavėjo telefono, siunta gali likti nepristatyta.

„Ypač telefono numeris reikalingas, jei siunta yra siunčiama ne namų, o darbovietės adresu – dideliame biure ar įstaigoje sunku iškart rasti siuntos laukiantį žmogų“, – priduria M. Šilkūnas.

Informacijos trūkumas gali pasireikšti ir iš kitos pusės – siuntėjui yra privalu pasidomėti paslaugas teikiančios bendrovės patikimumu. Rinkdamiesi siuntų pristatymo paslaugas teikiančią įmonę, apsilankykite jų svetainėje, atkreipkite dėmesį į įmonės veiklos tęstinumą – ilgametę patirtį sukaupusios įmonės dažnai būna patikimesnės.

Kliento atsakomybė – tinkamas pakavimas

Ne ką mažiau svarbus akcentas – siuntos pakavimas. Deramai parinkta pakuotė padeda ne tik sutaupyti, bet ir apsaugoti siuntą nuo pasimetimo.

M. Šilkūnas teigia, jog kartais žmonės kelis paketus suklijuoja lipnia juosta ir bando išsiųsti kaip vieną siuntą: „Toks pakavimas yra itin nesaugus – siuntos gali lengvai pasimesti viena nuo kitos ir kadangi dokumentai bus priklijuoti tik ant vieno iš paketų, antrajam pasimetus, jį rasti bus praktiškai neįmanoma, nes nebeišeis identifikuoti nei siuntėjo, nei gavėjo.“

Specialistas taip pat pažymi, jog siuntą galima pakuoti į išskirtines pakuotes, naudoti lipdukus ar kitokias žymas, kurios padėtų paketui išsiskirti iš kitų. Prieš atiduodami siuntą kurjeriui, ją nufotografuokite – jei siunta pasimes ir turėsite išskirtinai atrodančios siuntos nuotraukas, palengvinsite siuntos atpažinimą paieškų metu.

Galiausiai, svarbus ir siuntos turinys – siuntėjas dokumentuose privalo kuo tiksliau įvardinti siunčiamą daiktą. „Dovana“, „asmeninis daiktas“, „prekė“ – per platūs aprašymai. Nepatikslinę siuntos turinio rizikuojate – kai kuriais atvejais užsakymas gali būti anuliuotas.

Visos pašto ir kurjerių paslaugas teikiančios įmonės turi sąrašus, kuriuose yra įvardinti draudžiami siųsti daiktai. Tarp jų – greitai gendantys maisto produktai, medikamentai, gyvi gyvūnai ar jų oda bei kailiai, tabakas ar jo gaminiai, taip pat sprogiosios, degiosios, radioaktyviosios bei kitos pavojingos medžiagos. Siuntos aprašymuose aptikus šiuos daiktus, siunta sulaikoma ir grąžinama siuntėjui, tačiau siuntimo išlaidos nėra kompensuojamos.

Ką daryti, jei siunta dingo?

Jei viską atlikote tinkamai, tačiau siunta vis tiek nepasiekė tikslo, yra keli žingsniai, kurių galite imtis. Pirmiausia – negaiškite laiko.

„Kurjeriai suteikia galimybę sekti savo siuntos kelią ir vos pastebėjus, jog siunta kurį laiką sustojusi ir nekeliauja – svarbu kuo greičiau susisiekti su bendrovės klientų aptarnavimo centru. Kuo anksčiau problema pastebima, tuo lengviau ją išspręsti ir siuntą rasti“, – tikina M. Šilkūnas.

Net ir operatyviai sureagavus į situaciją, siuntos ne visuomet randamos. Vis dėlto naudojantis patikimų kurjerių paslaugomis, anot siuntimo eksperto, dingusių siuntų procentas per metus nesiekia nei 0,13 proc. Nuostolių galite išvengti, jei siuntos gabenimu besirūpinusi bendrovė sudaro galimybę apdrausti siuntą. Tuomet, siuntos dingimo atveju, grąžinama visa siuntos vertės suma bei siuntimo išlaidos.

Jei nepavyksta susitarti su kurjeriais – tuomet galima kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą. Įstatymiškai, siuntėjas pretenziją dėl žalos atlyginimo už dingusią pašto siuntą, gali pareikšti pašto paslaugos teikėjui per 6 mėnesius nuo siuntos išsiuntimo dienos.

Žala už dingusią pašto siuntą, siųstą Lietuvos Respublikoje, atlyginama per 30 kalendorinių dienų, už tarptautinę – per 90 kalendorinių dienų nuo pretenzijos pateikimo dienos.