Lenkijos šiaurės rytuose, Baltstogėje stringa geležinkelio linijos „Rail Baltica“ aplinkosaugos derinimo procedūros. Tuo metu Lenkijos geležinkelių atstovas tvirtina, kad tai tebuvo formali, jau kelerius metus trunkančios procedūros pabaiga.
Lenkijos šiaurės rytuose, Baltstogėje stringa geležinkelio linijos „Rail Baltica“ aplinkosaugos derinimo procedūros. Tuo metu Lenkijos geležinkelių atstovas tvirtina, kad tai tebuvo formali, jau kelerius metus trunkančios procedūros pabaiga.
„Ši byla truko kelerius metus, dokumentus privalėjo papildyti geležinkelių įmonė. Kadangi to nebuvo padaryta, sutikimą atsisakyta suteikti ir byla buvo nutraukta. Kai kita pusė parengs dokumentus, leidimo išdavimo procedūra bus pradėta iš naujo“, – naujienų portalui bialystok.gazeta.pl. sakė Regioninės aplinkos apsaugos departamento vadovas Lechas Magrelis.
Regiono aplinkos apsaugos direkcijos vadovas atsisakė duoti sutikimą, kad „Rail Baltica“ atkarpa būtų modernizuojama. Su aplinkosaugininkais lieka nesuderinta geležinkelio linija E75, einanti nuo Baltstogės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos.
„2009 metais sukurtas projektas yra pasenęs. Būtina atlikti parengiamuosius darbus ir iš naujo apibrėžti planuojamų darbų poveikį aplinkai“, – sakė Lenkijos geležinkelių atstovas Miroslawas Siemieniecas.
Aplinkosaugininkų leidimas yra pagrindinis dokumentas, leidžiantis pradėti investicijas – be jo neįmanoma gauti statybų bei kitų būtinų leidimų.
Planuojama, kad atnaujinus geležinkelio vėžę, keleiviniai traukiniai galės pasiekti 200, o prekiniai – iki 120 kilometrų per valandą greitį. Vėžė ateityje sujungs Baltijos šalis ir Europą.