Kitą savaitę prasidės laivybos sezonas. Vidaus vandens kelių direkcija skelbia šiemet parengusi daugiau vandenkelių. Be to, prognozuojama bus aktyvesnė nei įprastai pramoginė ir keleivinė laivyba.
Planuojami taip pat nauji maršrutai Nemunu. O į Kauno Marvelės uostą, planuojama, netrukus atplauks pirmasis laivas su kroviniu. Nesulaukusi koncesininkų, krovininės laivybos ėmėsi pati Vidaus vandens kelių direkcija.
Iš žiemos uosto išplaukiančio laivo „Vytautas“ kryptis – Nemunu žemyn. Kapitonui Ramūnui Utupui šis laivakelis gerai žinomas, tik sako, kad Nemunas šiemet kiek seklesnis.
„Manau, šiais metais nebuvo žiemos, nebuvo kritulių, sniego, klimato kaitos padariniai“, – sako kapitonas.
Nepaisant to, prasidedančiam laivybos sezonui parengti 435 kilometrai vandenkelių – paženklinti šviečiančiais ar nešviečiančiais navigacijos ženklais, toliau šalinamos seklumos, remontuojamos bunos.
„Turime ilgesnį sezoną ir turime planų ilginti sezoną vieną savaite kiekvienais metais siekiant, kad laivyba pasidarytų ne kiek sezoninis, kiek nuolatinis veiksmas“, – teigia V. Vinokuras.
„5 kilometrais šiemet prailginam eksploatuojamus kelius kaip ir pernai pailginom kilometrais, tai 4 kilometrai Nevėžio upėje ir vienas kilometras Karaliaus Vilhelmo kanale“, – sako Aurelijus Rimas, Vidaus vandens kelių direkcijos laivybos direktorius.
Šiemet planuojama bus aktyvesnė pramoginė ir keleivinė laivyba. Daugiausiai tokių maršrutų planuojama Nemuno žemupyje: Rusnėje, Mingėje, Kuršių marios, Nido regione, Drevernoje, Juodkrantėje, taip pat intensyvi laivyba vyks Birštone, Druskininkuose. Nemune žemiau Kauno hidroelektrinės laivyba mažesnė, bet labai populiari.
„Norime, direkcijos iniciatyva turėti vėl maršrutą Kaunas – Nida, Lietuvos gyventojai dar turbūt prisimena žymiąją „raketą“, kuris plaukdavo ir daug kam nostalgija, tai mūsų tikslas būtų palaikyti verslo iniciatyvą ir gali būti, kad jau šiemet galėtume išvysti tokį laivą plaukiantį į Nidą“, – teigia Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius.
„Maršrutai nuo Kauno Vytauto bažnyčios driekiasi Vilkijos kryptimi, tai pramoginė ir keleivinė laivyba vyksta nuo Kauno iki Kačerginės, Zapyškio, Raudondvario įplaukiant į Nevėžio upę ir šiemet dar planuojamas maršrutas Kaunas – Vilkija, kurį inicijuoja Kauno rajono savivaldybė“, – sako A. Rimas.
Kauno rajono savivaldybė dar pernai paskelbė už 200 tūkst. eurų planuojanti pirkti keleivinį laivą. Mūsų žiniomis artimiausiu laiku bus pasirašyta pirkimo sutartis.
Šiemet planuojama Nemunu į Marvelės uostą Kaune atplauks ir pirmasis krovinį gabenantis laivas. Nesulaukę koncesininkų krovininės laivybos ėmėsi pati vidaus vandens kelių direkcija.
„Jei viskas sėkmingai pirmieji kroviniai turėtų atplaukti kelių savaičių bėgyje pasikrovus Klaipėdos jūrų uoste ir tuomet išsikrauti mūsų upiniame Marvelės uoste Kaune“, – sako V. Vinokuras.
Navigacijos sezonas Lietuvoje trunka 199 paras.