Verslas

2019.04.10 10:29

„Lietuvos geležinkeliai“ žada valstybei 43 mln. eurų dividendų

Paulius Viluckas, BNS 2019.04.10 10:29

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ praėjusiais metais uždirbo rekordinį grynąjį pelną – 54,8 mln. eurų, arba dukart daugiau nei 2017-aisiais (27 mln. eurų). Grupė valstybei išmokės rekordinius – 43 mln. eurų dividendus, tuo metu pernai išmokėtų dividendų suma buvo 34 mln. eurų.

 „Pagrindiniai akcentai – toliau tęsiame pokyčius, kurie prasidėjo 2017 metais“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

„Stiprinome savo pozicijas tarptautinėje erdvėje, pradėjome vežti „Orlen“ krovinius į Lenkiją, o kiniški kroviniai tapo nebe retenybe, o kasdienybe. Gryniname veiklą – pernai mes pradėjome pirkti paslaugas – valymo, iš išorės, atsisakant vidinių resursų. Tokiu būdu taupome grupės išlaidas“, – teigė jis.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ finansų direktoriaus Andrejaus Kosiakovo, įmonė šiuo metu yra geroje finansinėje padėtyje.

„Turime suplanavę 7 mlrd. investicijų iki 2030 metų. Ruošiantis šitam investavimui ciklui galime pasakyti, kad įmonės finansinė padėtis yra labai sveika“, – spaudos konferencijoje sakė A. Kosiakovas.

Įmonės pajamos pernai išaugo 10,4 proc. iki 495,8 mln. eurų (2017 metais – 449,2 mln. eurų). Iš krovinių vežimo „Lietuvos geležinkeliai“ pernai gavo 418,1 mln. eurų, arba 6,1 proc. daugiau nei 2017-aisiais, iš keleivių – 27,2 mln. eurų, arba 8,1 proc. daugiau. 

„Lietuvos geležinkelių“ grupės normalizuotas pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) pernai išaugo 37 proc. iki 202 mln. eurų, grupės turto grąža (ROA) siekė 2,7 proc. (2017 metais – 1,3 proc.).

Iš viso „Lietuvos geležinkelių“ Kroviniu vežimo direkcija pervežė 56,8 mln. tonų krovinių arba 4,2 mln. tonų daugiau nei 2017-aisiais (52,6 mln. tonų). Beveik milijonu tonu augo iš Baltarusijos vežtų krovinių apimtis.

Grupės sąnaudos pernai ūgtelėjo 2,4 proc. iki 421,7 mln. eurų, jų padidėjimą, anot „Lietuvos geležinkelių“, lėmė išaugusios krovinių ir keleivių pervežimo apimtys bei dyzelinių degalų kaina.

Pasak M. Bartuškos, įmonė šiemet sieks toliau gerinti veiklos rezultatus.

„Metų pradžia yra geresnė nei 2018 metų, tai nuteikia optimistiškai. Iš kitos pusės, tikrai vertiname, kad konkuruojame su kitomis kryptimis, todėl tos tendencijos visada gali susvyruoti. Bet ambicijos visada yra augti, didinti rezultatus, gerinti juos. Tikiu, kad mes galime pasiekti dar geresnių rezultatų“, – sakė M. Bartuška.

Pasak jo, pagrindinis dėmesys artimiausiu metu bus skiriamas pokyčiams įmonių grupėje.

„Pagrindinis dėmesys mūsų artimiausiu metu yra pokyčiai „Lietuvos geležinkelių“ grupėje. Įgyvendinti pokyčius nėra vienų metų tikslas, tai yra ilgalaikis tikslas keisti įmonę, kad ji būtų konkurencinga, efektyvi, kad darbuotojų kultūra būtų ta, kuri siektų ambicingų tikslų, būtų motyvuota“, – teigė jis.