Verslas

2019.04.10 12:28

Bartuška: krovinių iš Baltarusijos daugėja, ir sieksime, kad dar daugėtų (atnaujinta)

Rūta Grigolytė, Lukas Blekaitis, ELTA2019.04.10 12:28

„Lietuvos geležinkeliams“ paskelbus, kad pernai iš Baltarusijos vežtų krovinių apimtis augo beveik milijonu tonų, bendrovės generalinis direktorius Mantas Bartuška sako, jog šis rezultatas – kryptingų veiksmų ir investicijų padarinys.

„Pas mus krovinių (iš Baltarusijos. – ELTA) daugėja, ir sieksime, kad jų daugėtų. Tai mūsų kaimyninė šalis, mes vystome santykius, geriname paslaugas klientams, įmonėms, kad kroviniai būtų vežami greitai, patogiai, procedūros per sieną ir pats nuvežimas būtų greitas, efektyvus. Investuojame į IT technologijas, kad tie procesai pereitų iš popierinių į technologijas. (Siekiame. – ELTA), kad būtų taupomas laikas, o kaina būtų konkurencinga“, – sakė M. Bartuška.

Jo teigimu, konkurencija dėl baltarusiškų krovinių su Latvija visada vyko, tad nenuostabu, kad vyksta ir šiuo metu.

Trečiadienį paskelbtoje bendrovės ataskaitoje pažymima, kad Baltarusijos krovinių kiekio augimui įtakos turėjo padidėję trąšų pervežimai per Klaipėdos uostą. „Lietuvos geležinkeliai“ 2017 m. pabaigoje sudarė ilgalaikę sutartį su Baltarusijos naftos kompanija BNK, o 2018 m. pirmojoje pusėje - su stambiausia pasaulyje baltarusių kalio trąšų gamintoja ir tiekėja „Belaruskalij“ bei azotinių trąšų gamintoja „Grodno-Azot“. Kaip teigia bendrovė, sutartys sustiprins konkurencinį pranašumą vežimų rinkoje, atvers naujų galimybių ir kitiems transporto sektoriaus dalyviams – krovos kompanijoms bei Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui.

Apie tai, kad pernai augo krovinių iš Baltarusijos kiekis, neseniai paskelbė ir „Latvijos geležinkeliai“.

Kaip ELTA jau rašė, Baltarusijai praėjusių metų pabaigoje paskelbus dėl ketinimų šalies krovinius vežti ne per Klaipėdos, bet Rygos uostą, Lietuvos ministrai teigia, kad situacija yra rimtai stebima, tačiau realių grėsmių kol kas nematyti. Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius teigė, kad santykiuose su Baltarusija kol kas girdimi tik įspėjimai ir prielaidos, bet ne aiškios pozicijos. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigė, kad konkurencija su Latvija yra ne naujiena, nes tai tęsiasi jau daug metų ir kiekvienai šaliai skirtingu metu pasiseka arba ne.

Trečiadienį R. Masiulis paskatino Lietuvos logistines grandines – Klaipėdos uostą ir „Lietuvos geležinkelius – vienytis kovoje dėl sutarčių su Baltarusija.

Kaip savo feisbuko paskyroje rašė R. Masiulis, „Lietuvos geležinkeliams“ paskelbus, kad pirmaisiais šių metų mėnesiais baltarusiški kroviniai stabiliai augo, galima daryti išvadą, kad tai yra atkaklaus ir nuoseklaus darbo su Baltarusija rezultatas, o krovinių iš Baltarusijos Lietuva pasiruošusi priimti dar daugiau.

„Dalis šių krovinių keliauja ir per Klaipėdos uostą. Tiek „Lietuvos geležinkeliai“, tiek Klaipėdos uostas yra pasirengę Baltarusijos krovinių priimti ir dar daugiau. Privalome kovoti dėl kiekvienos tonos. Stabilūs verslo santykiai su kaimynais, kurie akivaizdžiai vertina skaidrumu grįstus bendradarbiavimo su Lietuva principus, yra esminiai“, – rašė susisiekimo ministras.

Jis kvietė vienytis „Lietuvos geležinkelius“ ir Klaipėdos uostą konkurencinėje kovoje su kitomis Baltijos šalimis dėl sutarčių su Baltarusija.

„Kartu labai aiškiai privalome suprasti – visi Rytų Baltijos pakrantės uostai konkuruoja dėl Baltarusijos kontraktų. Pokalbiai ir derybos vyksta nuolat. Todėl visos Lietuvos logistinės grandinės – uostas, geležinkeliai – privalo dėti maksimalias ir vieningas pastangas šioje konkurencinėje kovoje. Tokios vienybės ir maksimalių pastangų reikalavau ir reikalausiu“, – rašė R. Masiulis.

Kaip ELTA jau pranešė, Baltarusijai praėjusių metų pabaigoje paskelbus dėl ketinimų šalies krovinius vežti ne per Klaipėdos, bet Rygos uostą, Lietuvos ministrai teigia, kad situacija yra rimtai stebima, tačiau realių grėsmių kol kas nematyti.

Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius teigė, kad santykiuose su Baltarusija kol kas girdimi tik įspėjimai ir prielaidos, bet ne aiškios pozicijos.

Susisiekimo ministras R. Masiulis teigė, kad konkurencija su Latvija yra ne naujiena, nes tai tęsiasi jau daug metų ir kiekvienai šaliai skirtingu metu pasiseka arba ne.