Veidai

2019.03.06 15:00

Atsinaujinusio LRT.lt klipo herojės: tiek komplimentų dar nebuvome girdėjusios

Eimantė Juršėnaitė, LRT.lt2019.03.06 15:00

„Jei kas nors norės prikibti, visuomet ras prie ko“, – portalui LRT.lt sako Regina Bugorevičienė, nusifilmavusi atsinaujinusio portalo LRT.lt reklaminiuose klipuose. Šie sulaukė labai skirtingų vertinimų, atsirado net ir manančių, kad tyčiojamasi iš senjorų. Sociologas, VDU Sociologijos katedros profesorius Artūras Tereškinas teigia, kad senjorų tema mūsų visuomenėje gan jautri, tad tokia reakcija yra suprantama, bet nepagrįsta.

Prieš porą savaičių LRT auditorijos dėmesį patraukė vaizdo klipas, kuriame trys damos teiraujasi, kas lengviau – pabaigti ar pradėti, vėliau deda tašką, o mįslingas užrašas reklamoje paneša – liko nedaug. Kiek vėliau tos pačios damos naršo telefone, skundžiasi senu, lėtu, greitai užlūžtančiu, painiu, liūdi, kad nepavyksta surasti Kelmickaitės ar Gustavo, „nors apps’as galbūt ir neblogas“. Galiausiai paaiškėja – visai nedaug liko iki atsinaujinusio LRT.lt portalo.

Pasirodžius pirmajam klipui LRT „Facebook“ paskyrą tiesiog užplūdo asmeninės žinutės – vieni suko galvas ir svarstė, kad galbūt tai naujo televizijos projekto reklama arba taip bandoma pristatyti naują paslaugą, kiti piktinosi, kad taip tyčiojamasi iš senjorų ar net sakoma, kad jiems „liko nedaug“.

Reklaminiame klipe suvaidinusios trys damos džiaugiasi savo pasirodymu ir galimybe nusifilmuoti reklamoje. Nors jos ir nėra profesionalios aktorės, visos – labai veiklios ir kūrybingos moterys, dainuojančios Vilniaus mokytojų namų romansų ansamblyje „Juodoji rožė“, koncertuojančios, o kartais pasirodančios ir eteryje – ansamblis dalyvavo LRT TELEVIZIJOS laidose „Duokim garo“ bei „Ryto suktinis“, kurios vedėja Zita Kelmickaitė, minima ir atsinaujinusio portalo reklamoje.

„Pirmojo klipo tikslas ir buvo suintriguoti, tad žmonių susidomėjimas rodo, kad mums pavyko, – svarsto viena iš nusifilmavusių damų Regina Bugorevičienė – Tokia atsakomybė teko pirmą kartą, tad esu labai laiminga.

Manau, kad ir siužetų tema labai mums tiko – galbūt tikrai kartais vyresnio amžiaus žmonėms ką nors susirasti, pavyzdžiui, mediatekoje gali būti kiek sudėtingiau“, – svarsto R. Bugorevičienė.

Moteris džiaugiasi, kad filmuodamasi klipe puikiai praleido laiką, o pirmajam įrašui pasirodžius eteryje sulaukė ir daugybės komplimentų. „Giminės, bičiuliai ir pažįstami žavėjosi, kiek daug klipe charizmos ir subtilaus humoro“, – šypsosi ji.

Paklausta, ar nesulaukė neigiamų vertinimų, kokių nestigo socialiniame tinkle, R. Bugorevičienė patikino, kad ne: „Jei kas nors norės prikibti, visada ras prie ko. Vis dėlto, išvydę pirmąjį klipą mano pažįstami tik klausinėjo, kam liko nedaug, o kai jis pradėjo rečiau suktis eteryje, dažnas skundėsi pasigedęs tokio nuotaikingo spektakliuko.“

Kam liko nedaug bandė spėlioti ir klipe vaidinusios J. Zagorskienės pažįstami. „Pirmojo klipo tekstas intriguoja ir primena raudą. Tai mano bičiuliams kėlė įvairių minčių, tačiau raginau luktelti – kai pamatysite visus tris šios istorijos klipus, suprasite apie ką kalbama, tada ir galėsite vertinti“, – patikina moteris.

Ji vis dėlto džiaugiasi, kad pasidžiaugusių moterų pasirodymu buvo kur kas daugiau nei skeptikų.

„Tai natūralu – kiekvienas naujas dalykas sulaukia įvairių nuomonių ir vertinimų. Vis dėlto, susižavėjusių buvo daugiau nei skeptikų. Buvo malonu išgirsti, kad puikiai atrodėme ir priminėme Niujorko damas, o reklaminiu klipu ir aš, ir bičiulės likome patenkintos, – sako J. Zagorskienė, gerų žodžių negailinti nei savo kolegėms, nei kūrybinei komandai. – Labai sužavėjo komandos išradingumas, kruopštumas ir labai profesionalus darbas.“

Kaip jau minėta, atsinaujinusio LRT.lt reklama sulaukė įvairių vertinimų ir nemažai kritikos, kad neva yra tyčiojamasi iš senjorų, sakoma, kad jiems „liko nedaug“. Sociologas, VDU Sociologijos katedros profesorius, Socialinių tyrimų centro vadovas Artūras Tereškinas sako, tokia žmonių reakcija jo nestebina.

„Pasaulyje egzistuoja reiškinys vadinamas „ageism’u“ arba diskriminacija dėl amžiaus. Gyvename visuomenėje, kurioje vyresnis amžius vertinamas neigiamai, o senjorai yra nematomi. Remiantis duomenimis, Lietuvoje didesnė jų dalis gyvena skurdžiai ir yra socialiai atskirti.

Taigi mūsų aplinkoje prieštaringa reakcija yra natūrali. Galbūt netgi gerai, kad yra reaguojama ir skiriama dėmesio senjorams“, – svarsto profesorius.

Tačiau jis sako, kad natūrali reakcija nebūtinai reiškia adekvati ar pagrįsta. A. Tereškino teigimu, reikėtų suprasti, kad tai, ką matome reklamose ar apskritai popkultūroje, ne visada turėtume vertinti ir priimti tiesiogiai, kaip pavyzdžiui ir frazę „Liko nedaug“ reklamoje, kurioje vaidina vyresnio amžiaus moterys. Dažnai panašios kampanijos nestokoja ironijos ar intrigos – juk reklamos pagrindinė funkcija ir yra patraukti dėmesį.

„Manau, kad kur kas svarbiau, kad šioje reklamoje yra matomi būtent vyresni žmonės. Jų matomumas šiandien labai reikalingas.

O kalbant apie reklamą apskritai galėtume pastebėti, kad tarkime, ir moterys, ir vyrai jose dažnai pateikiamos sudaiktinami, ko kovotojai už lygias teises dažnai nepraleidžia pro akis. Gerai, kad visuomenė reaguoja, tačiau į viską vertėtų pažvelgti kritiškiau, suvokti sarkazmą ar ironiją ir nepriimti visko tiesiogiai“, – patikina A. Tereškinas.

Vaizdo klipo filmavimo akimirkos – nuotraukų galerijoje.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt