Veidai

2019.01.24 20:42

J. Brūzga: jei manai, kad tavo pasirodymas tobulas, galbūt artinasi karjeros pabaiga

Eimantė Juršėnaitė, LRT.lt2019.01.24 20:42

„Su komanda turime atsirinkti, kokia kritika yra konstruktyvi ir gali pagerinti pasirodymą, o kas yra tik skonio reikalas ir neturėtų būti pernelyg sureikšminama“, – portalui LRT.lt komentuoja dainininkas Jurgis Brūzga. Nacionalinėje „Eurovizijos“ atrankoje dalyvaujantis atlikėjas patikina, kad jei pateks į kitą etapą, žiūrovai pamatys dar įspūdingesnį pasirodymą.

– Praėjusiais metais nacionalinėje „Eurovizijos“ atrankoje užėmęs antrąją vietą su daina „4Love“ (liet. „Trokštu tavo meilės“), šiemet jau ketvirtąjį kartą bandysite jėgas su daina „CTRL ALT DELETE“, kurios pavadinimas skamba kaip kompiuterinis terminas...

– Taip ir yra.  Dainos „CTRL ALT DELETE“ (m. aut. K. Meginis, E. Žaltauskas ir J. Brūzga; ž. aut. A. Kairys) pavadinimas – kompiuterio komanda, išjungianti ar uždaranti programas, perkraunanti operacinę sistemą.

Būna dainų, kurias perklausai ir jos žinutė visiškai aiški ir suprantama. Man patinka, kai dainoje atsiranda frazių, kurias kiekvienas gali suprasti ir interpretuoti savaip, pagal savo suvokimą ir patirtis. Mano manymu, šių metų kūrinys palieka vietos apmąstymams.

Dainos žodžiai labai gyvenimiški ir atspindi mano kasdienybę – nuolatos esame apsupti įvairių įrenginių (telefonų, kompiuterių, planšečių ir pan.). Būna ir taip, kad iš ryto atbėgęs vaikas, vietoje pasisveikinimo paprašo įjungti planšetinį kompiuterį. Taigi, tikiu, kad kiekvienam būna akimirkų, kai norisi tiesiog išjungti visus prietaisus ir pabūti be pašalinių trikdžių.

K. Kublicko nuotr. 

Ši daina apie tai, kad kartais reikia išjungti viską aplinkui, kartais ne tik elektroniką, bet ir buitį, rutiną, erzinančius ir varginančius dalykus bei tiesiog pabūti su mylimais žmonėmis, pabendrauti akis į akį. 

– Pirmajame nacionalinės atrankos etape daugelis atlikėjų dar neatskleidžia visų savo idėjų ir žiūrovams pateikia kiek kuklesnį pasirodymą, mažiau šou elementų.

– Turiu daug minčių ir idėjų, tad jei pateksiu į antrąjį etapą, žiūrovai išvys kur kas įspūdingesnį pasirodymą. Kol kas visų pasirodymo detalių išduoti nenorėčiau, tačiau galiu patikinti, kad kartu su manimi ant scenos pasirodys šokėjai ir drauge pabandysime įgyvendinti labai charizmatišką ir įdomią idėją, kuri jau yra gimusi prieš kurį laiką. Jei mūsų komanda pateks į kitą etapą, važiuosime visu pajėgumu.

Žinoma, idėjos nuolat keičiasi ir vystosi. Būna, kad repetuojant kyla naujų sumanymų, ir minčių, kaip galima viską atlikti dar geriau ir įdomiau.

– Nacionalinėje atrankoje dalyvaujate jau ne pirmą kartą, ar komisijos narių pastabos paprastai būna naudingos ir daro kokią nors įtaką pasirodymui?

– Stengiuosi išklausyti kiekviena nuomonę – niekada negali žinoti, kas pasakys tuos auksinius žodžius, kurie galbūt padės patobulinti tam tikrus niuansus ar pataisyti smulkias klaidas, kurių tikriausiai nepavyksta išvengti visiems atlikėjams. Jei dainininkas mano, kad sugalvojo tobulą pasirodymą ir viską daro tobulai, matyt, tai reiškia, kad artėja jo karjeros pabaiga.

Žinoma, visada įdomu išgirsti nuomonę žmonių, kuriančių ir ne vienerius metus besisukančių muzikos industrijoje.

Paprastai, jei komisijos narių įžvalgos man ir drauge dirbančiai komandai atrodo tinkamos, visuomet i jas atsižvelgiame ir galvojame, kaip galima pasirodymą padaryti dar geresniu. Jei komisija ir mes pasirodymą įsivaizduojame visiškai skirtingai, dažniausiai pasiliekame prie savo sumanymo.

Daug kas priklauso nuo situacijos. Juk kiek žmonių, tiek nuomonių ir pagal visų dūdelę nepašoksi. Galbūt kai kuriems vieni sprendimai atrodo geresni, kitiems kiti. Su komanda turime atsirinkti, kokia kritika yra konstruktyvi ir gali pagerinti pasirodymą, o kas yra tik skonio reikalas ir galbūt neturėtų būti pernelyg sureikšminama. 

– Praėjusiais metais nacionalinėje atrankoje užėmė antrąją vietą, tačiau į Lisaboną lydėjote žmoną Akmėją, kuri buvo pritariančioji Ievos Zasimauskaitės vokalistė. Kokį įspūdį paliko didžioji „Eurovizija“?

–  Tai buvo įdomi patirtis. Kai kasdien sukiesi muzikos pasaulyje ir matai darbo užkulisius, smalsu pamatyti, kaip viskas vyksta ant pasaulinių scenų. Scenografija ar specialieji efektai galbūt nepaliko tokio įspūdžio, kokį paliko organizavimas.

„Eurovizijoje“ viskas labai sustyguota ir iki smulkmenų apgalvota. Kad nebūtų jokių nesklandumų, kiekvienas žmogus aiškiai žino savo darbus – atrodo, kad vieno žmogaus darbas paduoti mikrofonus, kito atsakomybė pakeisti baterijas ir pan. Lietuvoje įprasta, kad tas pats žmogus ir garsą sureguliuoja, ir mikrofoną paduoda, ir vandens atneša, ir dar daugybę darbų atlieka.

Nors atrodo, kad „Eurovizijos“ arena mažai skyrėsi nuo, tarkime, Žalgirio arenos, supratus, jog renginį stebi milijonai žmonių, pamatai, koks tai reikšmingas įvykis. Kita vertus, konkurso užkulisiai neišgąsdino, veikiau savotiškai nuramino – viskas ten protu suvokiama ir aišku.

– Ar didžiojoje „Eurovizijoje“ buvo pasirodymų, kurie jums labai įsiminė ir kuriuos galėtumėte išskirti?

– Manau, buvo daug gerų pasirodymų. Žinoma, kartais nuskamba puiki daina, kurios mielai klausytum automobilyje, tačiau ji visiškai netinka „Eurovizijos“ scenai, pasirodymui trūksta šou elementų ar panašiai.

Tarkime, praėjusiais metais man patiko Austrijos ir Švedijos atstovų pasirodymai, tik nežinau, ar juos galima vadinti labiausiai įsimintinais ar visų laikų geriausiais pasirodymais. Teko girdėti, kad man patikęs švedo kūrinys, po „Eurovizijos“ buvo daugiausiai grojamas radijo eteryje, nors atlikėjas ir negalėjo džiaugtis nugalėtojo laurais.  Švedai apskritai, mano manymu, yra savotiški konkurso lyderiai – jie dažnai pasiūlo puikių kūrinių.

Geriau pagalvojus, man įsiminė 2015-ųjų Australijos atlikėjo Guy‘aus Sebastiano daina „Tonight Again“. Man patiko ir jo vokalas, ir pasirodymas, ir dainos stilius man veikiausiai yra artimiausias.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt