Veidai

2018.08.04 23:44

Kas nerizikuoja, tas neturi bitkoinų: tyrimas pateikė ne vieną staigmeną apie lietuvius

DELFI.lt 2018.08.04 23:44

Vyras, augina barzdą, domisi krepšiniu ir nevengia pažaisti azartinių lošimų – tokį kriptovaliutomis besidominčių lietuvių portretą nupiešė socialinių tinklų naudotojų tyrimas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Ankstesnis mūsų tyrimas parodė, kad net 82 proc. lietuvių žino apie kriptovaliutas, todėl nusprendėme išsiaiškinti, kas yra tie lietuviai, kuriems įdomūs bitkoinai, eteris ir kitos kriptovaliutos. Paaiškėjo, kad absoliučią daugumą, net 88 procentus, kriptovaliutomis aktyviai besidominčių lietuvių sudaro vyrai, o apie 70 proc. jų yra jaunesni nei 35 metai. Tai rodo, kad ši nauja rinka pritraukia specifinius įgūdžius turinčius vartotojus“, – sako tyrimą užsakiusios kriptovaliutų prekybos platformos „Luno“ vadovė Rytų Europos regione Magdalena Gołębiewska.

Ji pastebi, kad tyrimas atskleidė ir ne vieną intriguojantį faktą apie lietuvius, kurie domisi kriptovaliutomis. Pavyzdžiui, juos būtų nesunku atpažinti gatvėje, mat didelė dalis tokių vyrų nešioja barzdą – jie net 12 kartų labiau nei standartinis lietuvis domisi barzdaskučių paslaugas teikiančiomis kirpyklomis. Įdomu ir tai, kad beveik penktadalis šių internautų socialiniuose tinkluose aktyviai seka Lietuvos policijos darbą – skaito, „laikina“ ir komentuoja pareigūnų skelbiamus įrašus.

Be to, informacijos apie kriptovaliutas ieškantys lietuviai yra dideli krepšinio sirgaliai: lyginant su visais vartotojais iš Lietuvos, krepšiniu domisi dukart daugiau šių lietuvių. Ir ne tik krepšiniu – kas antram socialinių tinklų naršytojui, kuriam aktualios skaitmeninės valiutos, įdomi kokia nors sporto šaka.

Bitkoinais besidominčius lietuvius taip pat vienija pomėgis muzikai, domėjimasis technologijomis ir aktyvus gyvenimo būdas.

„Kriptovaliutos laikomos pakankamai rizikinga investicija, todėl ir mes savo klientams patariame į jas investuoti tik tokią sumą, kuri nepakenktų jo ar šeimos finansinei situacijai“, – pastebi M. Gołębiewska.

Bendrovės „Metricso“ atliktame tyrime buvo išanalizuota per 1,5 mln. veiksmų socialiniuose tinkluose, kuriuos atliko 24,6 tūkst. skirtingų vartotojų iš Lietuvos. Jo metu buvo naudojama anonimiška statistinė socialinių tinklų vartotojų informacija.