Veidai

2018.05.26 21:40

Rado vieną didžiausių lobių: jūros dugne guli daugybė aukso ir smaragdų

DELFI.lt2018.05.26 21:40

Povandeniniu šventuoju graliu vadinamas lobis nuskendusiame ispanų laive yra vienas iš didžiausių lobių, kokie tik yra atsidūrę jūros dugne.

XVIII a. ispanų galionas „San Jose“ prieš trejus metus buvo rastas po vandeniu prie Kolumbijos krantų. Pamažu aiškėja daugiau detalių apie šį neįprastą nuskendusį laivą, kuriame – 14,4 mlrd. eurų vertės lobis, rašoma dailymail.co.uk.

Kaip praneša Woods Hole okeanografijos institutas (WHOI), laivo „San Jose“ duženas aptiko povandeninis autonominis robotas. Robotas „REMUS 6000“ (2011 m. jis padėjo rasti lėktuvo „Air France 447“ nuolaužas) su hidrolokatoriumi aptiko „San Jose“ duženas 600 m gylyje.

Instituto atstovų teigimu, iš pagarbos Kolumbijos vyriausybei jie iki šiol informacijos apie tikslią šio neįkainojamo radinio buvimo vietą neskelbė.

Prieš daugiau kaip 300 metų sudužusio laivo buvimo vieta laikoma paslaptyje, nes nesutariama, kam priklauso laive esantis lobis.

Ispanijos įpėdinystės karo metu, kovoje su britais 1708 m. birželio 8 d. ispanų tristiebis galionas nuskendo su 62 pabūklais, 600 žmonių įgula ir visu auksu, sidabru ir smaragdais. „San Jose“ plukdė lobį į Ispaniją, jis buvo skirtas finansuoti ispanus kare su Britanija.

Britai norėjo užimti laivą ir pasisavinti auksą, sidabrą ir brangakmenius, tačiau „San Jose“ užsiliepsnojo ir nuskendo, nugramzdindamas į jūros dugną visus turtus.

„San Jose“ duženas aptiko prie Kolumbijos krantų, netoli Rosarijaus salų 2015 m. tarptautinių ekspertų, Kolumbijos karinio jūrų laivyno ir šalies archeologijos instituto narų komanda.

„Iš pagarbos Kolumbijos vyriausybei neskelbiame laivo duženų buvimo vietos“, – sakė WHOI jūrų įrenginių ir operacijų viceprezidentas Robas Munieris.

Dėl teisės į lobį teisiasi kelios šalys ir privačios kompanijos. Prieš kelias savaites Jungtinių Tautų švietimo, mokslo ir kultūros organizacija UNESCO paragino Kolumbiją neeksploatuoti laivo turinio, kurio buvimo vieta vis dar išlieka valstybine paslaptimi.

„Laivo duženos buvo dalinai padengtos nuosėdomis, bet nuotraukose iš povandeninių misijų pamatėme naujų detalių, o nuotraukų raiška buvo ganėtinai didelė, net matėsi dekoratyvūs raižiniai ant patrankų“, – sakė WHOI inžinierius, ekspedicijos vadovas Mike‘as Purcellis.