Veidai

2018.02.03 21:30

„Eurovizijos“ užkulisiai: kokių pageidavimų turi atlikėjai

Karolina Drigotaitė, LRT.lt2018.02.03 21:30

Kartu su nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos dalyviais į LRT suguži ir beveik visada paskutinė iš čia išeina didelė stilistų, visažistų, plaukų meistrų komanda. Jie – tik dar vienas įrodymas, kad trys minutės „Eurovizijos“ scenoje – daugybės žmonių didelio darbo rezultatas.

Nacionalinės „Eurovizijos“ užkulisiuose visą dieną dirbanti visažistė Ligita Misevičiūtė sako, kad dažniausiai sprendimą dėl atlikėjų grimo priima stilistai: jie papasakoja apie sumanymą, o visažistėms telieka išpildyti jų norus.

„Kol kas dar nebuvo pageidavimų, kurių negalėtume įgyvendinti. Jei reikia kažkokių detalių ar spalvų, pasako iš anksto ir pasiruošiame“, – tikina pašnekovė. Į nacionalinės „Eurovizijos“ sceną atlikėjai trokšta lipti atrodydami išskirtinai ir ryškiai: prašo ryškių akių, lūpų. Makiažo meistrės teigimu, televizijos ekrane nesimato 30 proc. makiažo, todėl šis turi būti gerokai ryškesnis, pridėtinės blakstienos – ilgesnės ir t. t.

Paprastai nugrimuoti vienam konkurso dalyviui L. Misevičiūtė sako skirianti valandą, vyrams – gerokai mažiau. Pastaraisiais bei pritariančiosiomis vokalistėmis „Eurovizijos“ užkulisiuose rūpinasi trys jaunos praktiką atliekančios grimo meistrės:  Eginta Radžiūnaitė, Goda Grakauskaitė ir Gineta Biliūnaitė.

V. Radžiūno (LRT) nuotr.

Jų teigimu, nugrimuoti vyrą trunka apie 20 minučių. „Tai priklauso nuo įvairiausių faktorių: odos būklės, pageidavimų. Jei sudėtingesnis variantas – užima daugiau laiko“, – tikina G. Biliūnaitė. Pasak makiažo meistrių, vyrai neretai prašo paryškinti antakius, blakstienas ar net apvedžioti akis.

„Vyrų paklausiame, ko jie nori. Retai ką nors siūlome pačios“, – priduria G. Grakauskaitė. Dar tik pradedančios su televiziniu makiažu dirbti merginos jau žino, kad televizijos projektų grimui svarbiausia – greitis, ryškumas, kokybė bei matiškumas. „Veidus sausiname beveik po kiekvieno pasirodymo, kad tik neblizgėtų prieš kamerą“, – aiškina G. Biliūnaitė.

Dėl šios priežasties grimo meistrės neapleidžia televizijos studijos iki pat filmavimo pabaigos: juk visuomet gali prireikti pataisymų, pagražinimų ir kitos pagalbos.

„Sąraše turime 12 atlikėjų, tačiau į sceną jie beveik niekuomet nelipa vieni, todėl iš viso per vieną filmavimą gali būti apie 30–40 žmonių“, – tęsia G. Grakauskaitė. Iš viso čia dirba 8 visažistės, o darbo tikrai nestinga.

Makiažo meistrės aiškina, jog darbas televizijoje – ypatinga patirtis. „Jautiesi kaip mažas galutinio rezultato sraigtelis. Smagu, kad kažkokia dalimi prisidedi prie to stebuklo, kurį mato televizijos žiūrovai“, –  kalba G. Grakauskaitė. 

Pasigenda dėmesio plaukams

Tuo metu visų dalyvių šukuosenomis per filmavimą rūpinasi vos viena plaukų meistrė Ieva Indriulionienė. Moteriai tai – jau trečia nacionalinė „Eurovizija“. „Man jau viskas įprasta, viską žinau ir nebesijaudinu, o mano darbas atrodo paprastai: pasitariame su stilistėmis arba su pačiu atlikėju. Kartais atlikėjas net nelabai žino, ko norėtų, todėl, jei leidžia, kažką pasiūlau“, – pasakoja plaukų meistrė. Darbo su atlikėjo šukuosena trukmė labai priklauso nuo to, kada atlikėjas ateina pas meistrę: rimtesnėms šukuosenoms reikia pusvalandžio ir daugiau. „Dažniausiai jie nelabai skuba ateiti, todėl kartais dirbti tenka ir greičiau“, – pasakoja pašnekovė. I. Indriulionienė tikina kol kas taip pat nesulaukusi neįgyvendinamų prašymų, greičiau jau priešingai – iššūkių jai pritrūksta.

V. Radžiūno (LRT) nuotr.

„Moterys dabar dažniausiai nori labai paprastų šukuosenų, man net gaila, kad nori tik išsitiesinti ar susirišti uodegą, norėtųsi kažko įdomiau. Tarkime, įdomiau sukeltų ar papuoštų įdomesnėmis detalėmis, pridėtiniais plaukais šukuosenų“, – svarsto ji. Moters manymu, taip gali būti ir todėl, kad daugelis dainininkų pamiršta apie plaukus, dėmesį sutelkdami į makiažą. 

„Praėjusiais metais tikrai buvo įdomių šukuosenų: retro bangų ar kokių holivudinių šukuosenų, kurioms reikia daug laiko“, – nacionalines „Eurovizijos“ atrankas lygina plaukų meistrė. Dalyvius ji skatina būti drąsesnius ne tik dėl šukuosenų pasirinkimo, bet ir kreipiantis į meistrus. „Dalyviai galėtų elgtis drąsiau, nes kartais ateina patys ir pasidažę, ir plaukus susitvarkę, o į mus kreiptis nedrįsta“, – pasakoja ji.

Eurovizinių užkulisių I. Indriulionienė taip pat neapleidžia iki filmavimo pabaigos – visuomet gali tekti pataisyti sruogą ar daugiau. Vis dėlto toks visą dieną trunkantis darbais jai – malonumas. „Trečią kartą čia dirbti ateinu tik dėl užkulisių, tik dėl čia dirbančios komandos“, – tikina ji.

Stilistų dėmesys – vedėjų porai

„Eurovizijos“ vedėjų ir kai kurių dalyvių įvaizdžiu rūpinasi stilisčių Ulos Tulevičiūtės ir Emilijos Dagytės duetas. Jų teigimu, kai kurie dalyviai savo apranga pasirūpina patys, o kitiems jos pagelbsti išpildydamos dainininkų viziją.

„Negalime sukurti jų asmeninio stiliaus pagal save, būtinai turime atsižvelgti į atlikėją, jo sumanymą, tai, ką jis darys ant scenos“, – kalba U. Tulevičiūtė.

Pasiruošimą filmavimams stilistė tikina pradedanti gerokai iš anksto: kartais skambina dalyviai, kurie pasirodys dar tik kitą mėnesį. Daugiausia dėmesio stilistės skiria vedėjų – Ugnės Skonsmanaitės ir Manto Stonkaus – duetui.

V. Radžiūno (LRT) nuotr.

„Ugnė turi labai savitą skonį, ji nemėgsta jokių tortinių, ilgų balinių suknelių ir panašiai. Ji yra smulki, tamsi, žemo ūgio, todėl ir rūbai turi būti atitinkami. Kol kas nedarome kažko įspūdingo: suknelės yra trumpintos, ilgomis rankovėmis, pabrėžiančios jos siluetą ir figūrą. Finalams galvosime apie puošnesnius galos, raudonojo kilimo stiliaus rūbus“, – pasakoja U. Tulevičiūtė.

Stilisčių duetas dirba su įvairiausiais Lietuvos dizaineriais ir tikisi jų pagalbos finaluose, o pirmajai „Eurovizijos“ laidai talkino Juozas Statkevičius. Žinomų dizainerių pasiryžimas bendradarbiauti, pasak stilistės, priklauso nuo įvairių faktorių. „Labai svarbus yra stilistų įdirbis ir tai, koks žmogus yra ant scenos: jei jis yra visiškai nežinomas ir nematytas Lietuvoje arba šiek tiek prisidirbęs, dizaineris ne visada nori duoti savo vardinį drabužį tokiam žmogui. Atlikėjams taip pat svarbus jų įdirbis, jų politika, kokie jie yra. Ne visada tai, ką aš būnu sugalvojusi, ir tai, ko nori pats atlikėjas, yra išpildoma, nes ne visada yra surandamas drabužis“, – aiškina stilistė.

Pasak jos, „Eurovizijos“ konkursas išsiskiria tuo, kad daugelis ant scenos nori matyti blizgučius ir pompastiką. „Niekas nesupranta, kad tai yra atranka ir finalinis įvaizdis dar tik bus, o žmonės jau dabar nori matyt finalinį dalyką, dėl to yra sudėtinga. Kiti projektai to nereikalauja, tiesiog aprengi žmones gražiai pagal figūrą ir jų dainą, o čia – ne. Čia esi spaudžiamas išpildyti maksimumą, nors atrankinėse laidose tai daryti net nelabai nori“, – kalba U. Tulevičiūtė.

V. Radžiūno (LRT) nuotr.

Stilistės žodžiais, spėti pasirūpinti visais atrankos dalyviais ne visuomet pavyksta: „Kartais į sceną lipa po šešis žmones, natūralu, kad didžiausias dėmesys skiriamas pagrindiniam, o šokėjų ir pritariančiųjų vokalistų kartais prašau, kad apsirengtų patys.“

Kaip ir bene visos užkulisiuose dirbančios komandos, stilisčių darbas baigiasi dar vėliau nei pačių atlikėjų. „Baigiasi filmavimas, tačiau darbo diena man baigiasi ne tada, ji man baigiasi, kai visi išeina, kai viskas yra aptariama, kai nusirengia vedėjai“, – sako pašnekovė.

Kad užkulisiuose vyrauja tik draugiškos nuotaikos, sutinka ir U. Tulevičiūtė: „Konkurencijos visiškai nejaučiu, dalyviai labai draugiškai bendrauja tarpusavyje ir jokių konfliktų kol kas dar nemačiau.“