Veidai

2020.10.29 11:11

Pandemija privertė Orijų Gasanovą pasukti galvą: teko ieškoti būdų, kaip nufilmuoti „(Ne)emigrantus“

LRT.lt2020.10.29 11:11

Pavasarį šalyje paskelbus karantiną, visų gyvenimai tarsi sustojo: retesni susitikimai su draugais, pasikeitusios laisvalaikio veiklos, darbas nuotoliniu būdu. Laidų vedėjas ir keliautojas Orijus Gasanovas prisipažįsta, kad jam tuo metu buvo sunkiausia susitaikyti su nežinomybe – kiek laiko visa tai truks.

Tačiau sėdėti namuose ir skųstis „nauja realybe“ garsus žurnalistas nesiruošė – greitai perdėliojęs savo planus, dar aktyviau kibo į darbus. Verslo įmonių sėkmę jis taip pat vertina pagal greitą prisitaikymą prie situacijos rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Tos įmonės, kurios kompiuterizavosi, išgyveno šį laikotarpį arba mažiau skausmingai, arba visai neskausmingai. Pandemija tik paspartino tuos, kurie iš pradžių gal nenorėjo eiti „į internetą“, bijojo, netikėjo, bet jie tai padarė ir, man atrodo, nesigaili.

O kai kurie, pasinaudoję karantino aplinkybėmis, netgi sukūrė sėkmingą verslą“, – sako konferencijoje „Full Digital“ šia tema reportažą pristatysiantis O. Gasanovas.

Taip pat skaitykite

Iki pandemijos turėtus kelis kelionių projektus žurnalistas turėjo pritaikyti pasikeitusioms aplinkybėms. Užsidarius sienoms, jis pradėjo keliauti po Lietuvą. Naujomis sąlygomis buvo kuriami ir televizijos laidos „(Ne)emigrantai“ reportažai.

„Pradėjome laidas filmuoti virtualiu būdu – laidos herojus kalbindavome vaizdo pokalbių metu, per nuotolį. O kai pabodo vaizdo skambučių langai, atradome dar vieną būdą, – prisimena O. Gasanovas. – Susirasdavome pašnekovą užsienyje, rasdavome operatorių užsienyje, o interviu koordinuodavome nuotoliniu būdu per kompiuterio ekraną. Sumontuotame reportaže net neatrodydavo, kad tavęs ten nėra“.

Ir nors toks būdas buvo geresnis, tačiau ir jis turėjo trūkumų. „Kai interviu darai nuotoliniu būdu, neturi jokio konteksto, papildomo pasikalbėjimo, tai ne tiek daug gali iš žmogaus ištraukti, ne taip nuoširdžiai pasikalbėti. Pokalbis vyksta tarsi dirbtinėje aplinkoje – technologijos turi tam tikrą „sieną“, – įžvalgomis dalijasi žurnalistas.

Vis tik karantino metu jam visai patiko sėdėti namuose ir žiūrėti serialus ar skaityti knygas. Tačiau psichologiškai vargino nežinomybė, kiek šitai truks ir kas bus po to. Prieš karantiną su draugais dažnai mėgdavęs lankytis restoranuose bei atrasti naujas vietas, garsus žurnalistas ir pandemijos metu jų nepamiršo. Kasdien užsakinėdavo maisto pristatymą į namus bei sunkiu metu taip prisidėjo prie mėgstamų vietų palaikymo.

Taip pat žurnalistas atrado nemažai elektroninių parduotuvių. Iki tol ne itin dažnai pirkdavęs daiktus internetu, pavasarį jis galėjo įvertinti jų teikiamų paslaugų privalumus.
„Pirmoji prekė karantino metu buvo kompiuterio pelė, nes senoji sugedo. Atvežė per dvi valandas, tad tuomet supratau, kaip gali būti patogu, kaip greitai atveža prie pat namų durų, niekur gali neiti. Ir laiko sutaupo, ir šiaip labai patogu. Tai karantino metu įsitikinau, koks geras dalykas – internetinė prekyba“, – pasakoja O. Gasanovas.

Daug keliaujantis ir retai Lietuvoje būnantis žurnalistas ir prieš karantiną su draugais dažniau bendraudavo virtualiai: socialinių tinklų, skambučių, trumpųjų žinučių pagalba. Karantino metu ryšys nenutrūko, kasdien ir toliau bendraudavo internetu. Tačiau kelios su draugais turėtos susitikimų tradicijos pandemijos metu užgeso.

„Savaitgaliais, jei būdavau Lietuvoje, su draugais turėdavome tradiciją vaikščioti į kiną. Per savaitgalį nueidavome po kelis kartus. Taip pat su draugais mėgdavome vaikščioti į naujus restoranus. Tačiau šios tradicijos dar iki šiol neatsigavo“, – vardija keliautojas.

Per karantiną jam itin sunku buvo tiek laiko nematyti šeimos. „Velykas bei savo gimtadienį teko švęsti Vilniuje, o ne su šeima. Vaišių ir desertų pristatymą užsisakiau į namus, kad bent tokiu būdu išsaugočiau švenčių pojūtį“, – šypsosi O. Gasanovas.
Pritaikė technologijas

Be O. Gasanovo, savo patirtimi „Full Digital“ konferencijoje taip pat dalinsis LRT generalinė direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė, videoblogeris Skirmantas Malinauskas, „SOMA agency“ ir „Havas Creative Vilnius“ vadovas Arijus Žakas, SEB banko marketingo vadovas Liudas Rimkus, Influenceriai.lt vadovė Laura Aleksandravičė, „Auga group“ rinkodaros vadovas Gediminas Judzentas bei daugybė kitų aukščiausio lygio pranešėjų.

Taip pat skaitykite