Veidai

2020.07.30 11:32

Režisūros nebaigusiam, bet pasaulį orginalumu stebinančiam režisieriui Christopheriui Nolanui – 50

LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.07.30 11:32

Jo filmų detalės paslaptyje laikomos iki pat premjeros, o tam, kad sukurtų stiprų įspūdį, jis gali sau leisti įsigyti seną „Boeingą“ ir jį sudaužyti. Kaskart vis nustebinantis režisierius, su kuriuo padirbėti nori Holivudo žvaigždės. Šiandien 50-ą gimtadienį švenčia visame pasaulyje garsus režisierius Christopheris Nolanas, kurio filmai „Tarp žvaigždžių“, „Pradžia“, „Tamsos riteris“ ar „Memento“ užkariavo tūkstančių kino gerbėjų širdis.

Ch. Nolanas karjerą pradėjo trumpametražiais filmais, vėliau sekė debiutinis „Persekiojimas“, nufilmuotas savaitgaliais su draugais, ir kritikų žvilgsnius prikaustęs „Memento“. Nuo to laiko kiekvieno jo filmo ir kritikai, ir kino gerbėjai laukia su dideliu nekantrumu.

Abejingų nepaliekantis Christopheris Nolanas švenčia 50-metį: apie režisūros genijaus kūrybą – Pukštos pasakojimas

„Kas yra Nolanas? Režisierius iš didžiosios raidės. Dabar dauguma režisierių pasirenka lengviausią kelią, prodiuseriai taip pat. Nolanas iki šios dienos filmuoja ant juostos ir atsisako visų tų technologinių sprendimų, kurie nuima dalį įspūdžio. Jis yra vienas iš svarbiausių revoliucionierių, kurie ragina filmus žiūrėti kine. Nolanas iki šiol neturi monitoriaus aikštelėje ir jis jam nereikalingas. Tą patvirtina aktoriai, kurie duoda interviu. Nolanas visada stovi už kameros ir visada filmuoja viena kamera, nebent reikalingas vieno dublio, kur neįmanoma pakartoti, kaskadinis triukas“, – sako kino kritikas Edvinas Pukšta.

Pasak E. Pukštos, jeigu turite pašaukimą, jeigu turite idėjų, jūs visada tapsite pačiu geriausiu ir jūsų nereikės nieko mokyti, jūs pats išmoksite.

„Nolanas tą įrodė. Jis niekad režisūros mokslų nebaigė, bet sulig kiekvienu filmu kaupia patirtį. Šis režisierius, įžengdamas į aikštelę, tiksliai žino, ko nori, labai gerai apgalvoja kadruotes, o specialiuosius efektus naudoja tik tam, kad apgautų žiūrovą ir užtušuotų tai, ko neturi matytis“, – sako E. Pukšta.

„Prestižas“, „Žmogus iš plieno“, „Pradžia“ ar „Diunkerkas“ surinko milijonus žiūrovų visame pasaulyje, o režisierius pelnytai įtraukiamas į įtakingiausių pasaulio žmonių sąrašus. Nors atrodytų, kad visos jo juostos – skirtingos, pasak kino kritiko, akylesni žiūrovai gali pastebėti, kad dominuoja laiko tema.

Filmų detales režisierius visuomet laiko paslaptyje, kartais net aktoriai nežino viso scenarijaus, o apie patį naujausią jo filmą žinoma labai mažai. Beje, filmo premjera jau triskart nukelta ir kada jį galės išvysti žiūrovai, iki šiol nėra žinoma. E. Pukšta sako, kad bene ryškiausias Nolano kūrybos bruožas – originalumas.

Režisierių pelnytai galima vadinti ir kino puoselėtoju – jis investuoja į įvairių filmų restauravimą, taip pat rūpinasi senųjų filmų išsaugojimu. Vienas režisieriaus tikslų – grąžinti žiūrovui tikėjimą tikru kinu ir kelioms valandoms pamiršti už kino teatro durų egzistuojantį pasaulį. Tai, pasak E. Pukštos, jam puikiai pavyksta.