Gegužės 16-ąją Lietuvos atstovai 2020-ųjų „Eurovizijoje“ „The Roop“, ko gero, būtų lipę į didžiąją sceną, o lietuviai prie ekranų sulaikę kvapą būtų laukę, ar pasitvirtins prognozės, kad grupė gali išplėšti išsvajotą pergalę. Koronavirusui istoriją pasukus netikėta linkme, „The Roop“ vokalistas Vaidotas Valiukevičius sako, kad nebeverta gręžiotis per petį, o tinklalaidės „Dūzė Pua“ kūrėjai įsitikinę – Lietuva perlipo per nuolatinį nevisavertiškumo kompleksą ir „Eurovizijoje“ pasiekė psichologinę pergalę.
Vos Lietuva išsirinko atstovus į didžiąją 2020 m. „Euroviziją“, internete aktyviai besireiškiantys dainų konkurso gerbėjai grupei „The Roop“ netruko prilipdyti nugalėtojų etiketę.
Gerbėjų iš Lietuvos ir užsienio palaikymas, kas valandą „YouTube“ kylantis dainos „On Fire“ peržiūrų skaičius, net keli gerbėjų rengtų mėgėjiškų „Eurovizijos“ konkursų nugalėtojų titulai – nelengva išmatuoti dėmesį, kurio dar iki taip ir neišaušusio „Eurovizijos“ finalo sulaukė „The Roop“.
Viltys vienintelei iš Baltijos šalių „Eurovizijos“ dar nelaimėjusiai Lietuvai namo parvežti nugalėtojų trofėjų dužo, kai Europą apskriejo žinia, kad šių metų dainų konkursas atšaukiamas dėl koronaviruso pandemijos. Nenuostabu, kad toks Europos transliuotojų sąjungos (EBU) sprendimas sukėlė konkurso gerbėjų įtūžį ir dalyvių nusivylimą.

Esame tokia pati pasaulio dalis ir savyje turime labai didelę jėgą ir labai daug talentų.
Visgi šiemet Lietuvai „Eurovizijoje“ turėjusios atstovauti grupės „The Roop“ lyderis V. Valiukevičius sako, kad už trofėjus ne mažiau svarbu tai, jog lietuvių išrinkta daina „On Fire“ iš tiesų pasiekė žmonių širdis.
„Užtenka dairytis per petį, mes žiūrime į ateitį. Labai svarbu, kad mūsų daina įsiminė daugeliui žmonių. Juk neretai būna taip, kad „Euroviziją“ laimėjusi daina nebūna tiek įsimenama, kiek, pavyzdžiui, 10-ą vietą užėmusi daina. Tai ir yra svarbiausia. Labai smagu, kad „On Fire“ pasiekė žmones, o mes tiesiog judame toliau“, – portalui LRT.lt sako V. Valiukevičius.
Nors pasisuko netikėta linkme, 2020-ųjų „Eurovizijos“ planai tapo įrodymu, kad Lietuva – daug talentų ir jėgos turinti šalis, sako V. Valiukevičius. „Vienaip ar kitaip, Lietuvos vardas jau nuskambėjo. Jei būtume išvažiavę į „Euroviziją“, žinoma, jis būtų skambėjęs dar garsiau, tačiau padarėme viską, ką galėjome ir kas priklausė nuo mūsų.
Šie metai įrodė, kad Lietuva nėra tokia, kaip kai kurie galvojo: kad šalis negalėtų būti aukštai ar, nesvarbu kas, liktų nepastebima. Mes pastebimi, esame tokia pati pasaulio dalis ir savyje turime labai didelę jėgą ir labai daug talentų, tad tai yra pamoka ir įrodymas, kad mums reikia judėti toliau, aukščiau pakelti galvą ir nenuleisti rankų“, – kalba V. Valiukevičius.

Manyčiau, su džiaugsmu nueisime kur kas toliau nei su liūdesiu.
Ir nors, ko gero, būtų sunku surasti lietuvį, nežinantį „On Fire“ žodžių ar įsimenamo ritmo, Europoje dainos piką grupės nariai prognozuoja tik vasarą. „Gegužės 16 d., per alternatyvią „Eurovizijos“ transliaciją, daugelis mus išgirs pirmą sykį, galbūt vėl pradės domėtis, ieškoti. Todėl kol kas dar dirbame su daina „On Fire“, kurios klausomumo ir sklaidos pikas Europoje, skaičiuojame, bus vasaros viduryje“, – sako V. Valiukevičius.
Pasak „The Roop“ lyderio, negalime pakeisti esamos situacijos, todėl svarbu nepamiršti į ją pažvelgti iš šviesiosios pusės. Ir nors kol kas grupė nežino, ar pasirodys kitų metų nacionalinėje „Eurovizijos“ atrankoje, kurios finale jiems rezervuota vieta, lietuviams, pasak V. Valiukevičiaus, nederėtų palaidoti vilčių vieną dieną laimėti „Euroviziją“.
„Dėl kitų metų dar nesame apsisprendę ir negalime pasakyti, ar apskritai būsime. Tačiau manau, kad mums, lietuviams, nereikėtų laidoti jokių vilčių ar planų. Negalime pakeisti to, kas įvyko, tad tiesiog reikia nepamiršti džiaugsmo. Manyčiau, su džiaugsmu nueisime kur kas toliau nei su liūdesiu“, – kalba V. Valiukevičius.

„Dūzė Pua“: Lietuva perlipo per nuolatinį nevisavertiškumo kompleksą
Tinklaraščio ir tinklalaidžių „Dūzė Pua“ apie „Euroviziją“ kūrėjai neslepia apmaudo dėl atšaukto „Eurovizijos“ dainų konkurso, tačiau tikina, kad toliau pykti dėl susiklosčiusių aplinkybių tiesiog nėra prasmės.
„Žiūrėdamas interviu su įvairių valstybių „Eurovizijos“ atstovais pastebiu, kad beveik visi pripažįsta, jog informacija apie konkurso atšaukimą buvo skaudi, bet kitaip būti negalėjo. Dėl to kaltas virusas, ant viruso gali pykti, kiek nori, bet jam tai nerūpi, tad protingiau būtų nepykti“, – kalba Tadas Paškevičius.
Lukas Kačiušis atkreipia dėmesį, kad EBU sprendimas atšaukti 2020-ųjų „Euroviziją“ papiktino konkurso gerbėjus, tačiau sunkiausia su tuo susitaikyti, jo nuomone, turėjo būti konkurso dalyviams.
„Iš pradžių buvo labai didelis šokas – juk turėjome istorinį šansą, vėliau pradedi su tuo šlykščiu jausmu kažkaip susigyventi. Tačiau sunkiausia šioje situacijoje tikriausiai yra patiems atlikėjams. Jie padarė didžiulį darbą ir, galima sakyti, liko ant ledo.
Visgi situacija yra suprantama, iš įvairių šalių pavyzdžių matome, jog „Eurovizija“ šiuo metu tikrai negalėtų normaliai vykti, o visuomenės sveikata šioje situacijoje yra svarbiausias veiksnys“, – kalba L. Kačiušis.

Galima sakyti, kad Lietuva perlipo per nuolatinį nevisavertiškumo kompleksą ir „Eurovizijoje“ pasiekė psichologinę pergalę.
Pasak T. Paškevičiaus, nors Lietuvos vardas ir neįvykus „Eurovizijai“ Europoje nuskambėjo garsiai, tai – tik lašas jūroje palyginti su tuo, kokio dėmesio būtume sulaukę, jei konkursas būtų įvykęs. „Lietuvos vardas tikrai skambėjo daug, tačiau tas skambėjimas prilygsta tik lašui jūroje to skambėjimo, kurio būtume sulaukę, jei „Eurovizija“ būtų vykusi ir ypač jei būtų pavykę ją laimėti.
Visgi net ir atšaukus „Euroviziją“, įspūdinga, kaip paplito „The Roop“ daina, – ji jau dabar yra daugiausia perklausų „YouTube“ turintis Lietuvos eurovizinis kūrinys istorijoje, aplenkęs ir „Eurovizijoje“ pasirodžiusią Ievą Zasimauskaitę.
Tokie skaičiai leidžia įsivaizduoti, kad dėl atšaukto konkurso „The Roop“ prarado kelias dešimtis milijonų potencialių perklausų. Visgi šioje ašarų pakalnėje yra ir didelis pozityvas – įrodėme, kad Lietuva tikrai turi potencialo laimėti „Euroviziją“.
Nesakau, kad tikrai būtume laimėję, bet jei dalyvauji žaidime dėl pergalės, vadinasi, gali laimėti. Galima sakyti, kad Lietuva perlipo per nuolatinį nevisavertiškumo kompleksą ir „Eurovizijoje“ pasiekė psichologinę pergalę“, – sako T. Paškevičius.

Esame labai talentinga valstybė, neretai viršijanti savo potencialą, ir, galbūt, mūsų sėkmėmis per daug stebėtis ir nereikėtų, nors didžiuotis tikrai galima.
„The Roop“ paskatins pasitempti ir kitus Lietuvos atlikėjus
Vienas „Dūzė Pua“ kūrėjų Justinas Kulys svarsto, kad koronaviruso krizė visiems kūrėjams tapo postūmiu ieškoti naujų galimybių, o jos gali atverti netikėtus ar iki galo neatrastus kūrybinius klodus. „Kadangi krizė atėmė daugumą įprastų komunikacijos ir saviraiškos formų, esame priversti tobulėti ir ieškoti naujų kelių pas televizijos žiūrovus, muzikos klausytojus ar tinklaraščių skaitytojus.
Tai savotiškas spyris į užpakalį – galvoti ir veikti kitaip. Paieškoję naujų formų ir galimybių, iš šios situacijos galime išeiti sustiprėję, ir tai galioja ne tik kalbant apie „Euroviziją“, bet ir apie kitus kūrėjus, kurių kūrybos procesai buvo sutrikdyti“, – sako J. Kulys.
Dar vienas iš „Dūzė Pua“ kūrėjų Lukas Gylys atkreipia dėmesį, kad lietuviai neretai vis dar nepagrįstai nuvertina savo talentus. „Vis dar esame linkę pernelyg sureikšminti kiekvieną mūsų šalies paminėjimą užsienio žiniasklaidoje, anglakalbiame turinyje ir pan. Esame labai talentinga valstybė, neretai viršijanti savo potencialą, ir, galbūt, mūsų sėkmėmis per daug stebėtis ir nereikėtų, nors didžiuotis tikrai galima“, – sako L. Gylys.
Pasak T. Paškevičiaus, koronaviruso pakoreguota „Eurovizija“ dar sykį nuvylė pesimistiškai dėl Lietuvos sėkmės konkurse nusiteikusius konkurso gerbėjus, tačiau nudžiugino optimistus.
„Pesimistams ši situacija įrodė, kad esame pasmerktoji tauta ir mums nelemta nieko laimėti. Optimistams – kad galime padaryti daugiau, nei sugebame net pagalvoti. Pats esu optimistas, todėl galvoju, kad, jei toliau kryptingai dirbsime ir ambicingai sieksime pergalės „Eurovizijoje“, mes ją laimėsime“, – kalba vienas „Dūzė Pua“ kūrėjų.

Pesimistams ši situacija įrodė, kad esame pasmerktoji tauta ir mums nelemta nieko laimėti. Optimistams – kad galime padaryti daugiau, nei sugebame net pagalvoti.
Ilgą laiką visas „Eurovizijos“ naujienas akylai stebintys „Dūzė Pua“ kūrėjai mano, kad per pastarąjį dešimtmetį Lietuvos nacionalinėse „Eurovizijos“ atrankose nuskamba vis stipresnės dainos, o „The Roop“ sėkmė taps tolesniu pavyzdžiu kitiems atlikėjams.
„Negalima atmesti scenarijaus, kad šiemet galėjome turėti šansą pamatyti Lietuvą, laiminčią „Euroviziją“. Vis dėlto tikrai nenuvertinčiau grupės „The Roop“ šansų. Po 2018 m. skambėjusios „The Roop“ dainos „Yes, I do“ grupę įvertinau kaip puikią, bet tikrai nesitikėjau, kad ji gali grįžti su šitokiu trenksmu.
Šiemet pamatėme, kad ši grupė labai talentinga, ir kas žino – gal sulauksime dar vieno jų superhito. Beje, nederėtų pamiršti, kad „The Roop“ sėkmė tikriausiai paskatins pasitempti ir kitus gabius Lietuvos atlikėjus, o tokių tikrai turime“, – samprotauja L. Gylys.

Didžiuojuosi grupe „The Roop“, jų kūryba ir tikiu, kad jų kelias tik prasideda.
Gabrielė Martirosian: „The Roop“ kelias tik prasideda
Nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos vedėja, gegužės 16 d. vesianti ir specialią LRT transliaciją – tuščioje koncertų salėje nufilmuotą „The Roop“ koncertą „EuROOPvision“ – Gabrielė Martirosian įsitikinusi, kad net atšaukus Europos dainų konkursą, „The Roop“ kelias į sėkmę tik prasideda.
„Esu tikra, kad susiklosčiusi padėtis pasaulyje ir Lietuvoje visus mus kažko išmokė. Mane štai išmokė, kad net sudėtingiausiose situacijose gyvenimas nesustoja ir mes patys galime pasirinkti požiūrį į staigius pokyčius ar sugriuvusius planus – pesimistinį ar optimistinį.
Šiuo metu kaip niekad svarbi vienybė, optimizmas ir šviesus požiūris į ateitį. Galime tik pasidžiaugti, kaip garsiai skambėjo grupė „The Roop“ įvairiose interneto svetainėse, tinklaraščiuose, o pagal išankstinius balsavimus užimdavo aukščiausias vietas.

Ši grupė dar vasarį sukūrė fenomeną – už juos balsavo rekordiškas skaičius LRT TELEVIZIJOS žiūrovų, nugalėtojais juos vienbalsiai išrinko ir komisija. Visi buvo vieningi, visi šventė pergalę ir jautė, kokią didelę galią turi muzika.
Ką jau kalbėti apie tą gaivališką ir išprotėjusį „On Fire“ šokį, kurį šoko visi – ir vaikai, ir suaugę Lietuvoje ar užsienyje, net medikai ligoninėse stengėsi šiuo šokiu įkvėpti optimizmo. Tai jau didelis pasiekimas ir įvertinimas!
Didžiuojuosi grupe „The Roop“, jų kūryba ir tikiu, kad jų kelias tik prasideda. Esu iki ausų įsimylėjusi „Eurovizijos“ dainų konkursą, tad kviečiu visus šį šventinį savaitgali būti kartu su LRT ir švęsti gyvenimą“, – kalba G. Martirosian.
Gegužės 16 d., LRT tiesiogiai iš Nyderlandų transliuos ceremoniją „Eurovision: Europe Shine a Light“, o prieš ją LRT TELEVIZIJA ir LRT RADIJAS transliuos specialiai šiai progai tuščioje koncertų salėje nufilmuotą „The Roop“ koncertą „EuROOPvision“.
Jo metu skambės geriausios grupės dainos, bus rodomi jau archyviniais tapę kadrai, tarp jų – kaip Lietuva bei užsienio šalys mokėsi šokti „On Fire“ šokį, taip pat bus kalbinami Vakarų pasaulio muzikos kritikai, Lietuvos atstovams prognozavę aukštas pozicijas šių metų „Eurovizijos“ finale. Į gerbėjų klausimus koncerto metu atsakinės ir „The Roop“ grupės nariai, jos lyderis Vaidotas Valiukevičius. „EuROOPvision“ ves Gabrielė Martirosian.