Veidai

2019.10.22 21:31

„Šok su žvaigžde“ dalyviams komplimentai skrieja ne tik dėl pasirodymų

giria tvirtesnius laikyseną ir kūną
Eimantė Juršėnaitė, LRT.lt2019.10.22 21:31

Šokiai galėtų pakeisti sporto klubą, juokauja projekto „Šok su žvaigžde“ dalyviai ir pripažįsta, kad įprastas treniruotes salėje pakeitė daug ilgesnės repeticijos ant parketo. Kiekvienas nori pasirodyti kuo geriau ir laiko nebeskaičiuoja. Neretai dalyvių pastangas lydi traumos, kurios, pasak sporto gydytojo Daliaus Barkausko, yra normali organizmo reakcija į jam neįprastą būseną, – organizmas taip prašosi poilsio.

Pagal originalų BBC formatą kuriamo LRT TELEVIZIJOS projekto dalyvė, televizijos laidų vedėja, „influencerė“ ir iniciatyvos moterims įkūrėja Indrė Stonkuvienė džiaugiasi, kad šokių treniruotės duoda nemažai naudos, o kolegos pastebi dailesnę jos laikyseną. Kaip pati juokauja, jos partneris nuolat verčia pasitempti ir, vos tik pastebi šiokį tokį gunktelėjimą, it elektroninis laikysenos koreguoklis ima pypsėti.

„Be to, dalyvaudama projekte sužinojau, kad turiu raumenis, kažkur giliai, bet turiu“, – juokėsi ji ir patikino, kad šokių repeticijos tikrai nėra lengvi pasivaikščiojimai, nors ir vaikščioti vieno ar kito šokio žingsniu teko išmokti.

Dabar repeticijoms ji ir Rolandas Beržinis skiria visą laisvą laiką. „Ryte, vos tik nuvežusi vaikus į mokyklą, iškart važiuoju į repeticiją. Jei kam nors atrodo, kad ten lengva, galiu patikinti, kad net ir atsistojus į poziciją pastovėti yra ganėtinai nemenkas iššūkis“, – pasakojo Indrė.

„Šok su žvaigžde“. Indrė Stonkuvienė ir Rolandas Beržinis. III laida

O štai plaukų stilistas Mantas Tautvaišas sako, kad pasiilgsta sporto salės, kur prieš projektą lankydavosi kas antrą dieną, maždaug 3–4 kartus per savaitę, ir treniruodavosi po porą valandų.

„Dabar repetuojame kiekvieną dieną, dažniausiai po dvi valandas, tačiau tris kartus per savaitę turime po dvi repeticijas per dieną. Taigi būna dienų, kai repetuojame 4 val. Šokių treniruotes pavadinčiau visiškomis kardiotreniruotėmis, o man labiau patikdavo darbas su svoriais, stengdavausi auginti raumenis.

Labai retai, kartais sekmadieniais, po šokių repeticijos nueinu ir į salę. Trūksta man to sporto klubo, tačiau kol kas daugumą savo jėgų skiriu šokiams“, – pasakoja Mantas.

„Šok su žvaigžde“. Mantas Tautvaišas ir Karolina Pukšto. III laida

Kadangi ir anksčiau sportavo, didelių pokyčių jis nepastebi, nebent tai, kad auginti viršutinės kūno dalies raumenys gal kiek sumažėjo, o skirtingi šokiai priverčia išjudinti skirtingas kūno vietas. Po džaivo jis jautėsi kiek pasitempęs nugarą, repetuodamas tango kaip reikiant turėjo pajudinti kojas, po ča ča ča atrodė, kad pasitempė šonus.

Kad intensyvios sporto treniruotės galėtų pakeisti sporto klubą, svarsto ir choreografas Paulius Šinkūnas: „Mūsų repeticijos trunka ilgiau, nei įprastai truktų apsilankymas sporto klube. Kadangi ne visada skaičiuojame, kiek valandų praleidžiame ant parketo, ir repeticijos užsitęsia, natūralu, kad tiek dirbant ir raumenys tvirtėja, ir laikysena pasitaisė, ir apimtys sumažėjo, nukrito kažkiek svorio.“

„Šok su žvaigžde“. Paulius Šinkūnas ir Katerina Voropaj. III laida

Komunikacijos specialistas, improvizacijų teatro trupės narys ir Lietuvos šunų kinkinių sporto federacijos prezidentas Paulius Stravinskas visuomet stengdavosi palaikyti formą, todėl jis sakosi raumenų tonuso pokyčių beveik nepastebėjęs.

„Tik anksčiau maždaug 3 kartus per savaitę apsilankydavau sporto salėje, 3–4 kartus išbėgdavau pabėgioti. Pradėjus šokti, treniruotės ant parketo trunka ilgiau ir jos galbūt yra nuoseklesnės. Labiausiai pastebimas krentantis svoris – per porą mėnesių intensyvių treniruočių numečiau apie 3–4 kilogramus“, – sako P. Stravinskas.

„Šok su žvaigžde“. Paulius Stravinskas ir Ainė Juzėnaitė. III laida

„Kai pastaruoju metu nuolat tenka intensyviai treniruotis, visus kūno pokyčius priimu natūraliai ir nelabai pastebiu, kas pasikeitė. Tačiau manau, kad padaugėjo fizinės ištvermės, ypač tuo įsitikinau po praėjusio šeštadienio, kai šokau kvikstepą. O šis tikrai reikalauja ir ištvermės, ir fizinio pasirengimo“, – portalui LRT.lt sakė atlikėja, „influencerė“ ir mados prekės ženklo įkūrėja Simona Nainė.

Vis dėlto ji svarsto, kad galbūt dažniau norisi pasitempti, o ir pėda tapo lankstesnė. „Vieni privalumai“, – šypsojosi ji. Beje, intensyviai treniruodamasi ji numetė apie 7 kilogramus.

„Šok su žvaigžde“. Simona Nainė ir Ligitas Bernatavičius. III laida

Panašiai kalba ir aktorius Tadas Gryn, sakantis, jog vienas projekto privalumų – nuolatinis fizinis aktyvumas. Jis pastebi, kad repeticijos į jo rutiną įvedė ir griežtesnį miego bei poilsio režimą. Dabar serialų iki paryčių jis nežiūri ir rytinėje treniruotėje nori būti kupinas jėgų ir energijos.

Ir nors Tadas kol kas dar sunkiai gali įvardyti, kaip pasikeitė jo kūnas, vienas jo pažįstamas pastebėjo ir tam tikrus jo svorio pokyčius. „Jis sakė, kad atrodau gerokai lieknesnis“, – sakė T. Gryn.

Ne vienas projekto dalyvis pasakojo ir apie tai, kad drauge su tvirtėjančiais raumenimis, mažėjančiomis apimtimis ar pasitaisiusia laikysena pasitaiko ir traumų.

„Šok su žvaigžde“. Tadas Gryn ir Ala Karpenko. III laida

Dar prieš pirmąją laidą nugarą pasitempė šeštadienį su projektu atsisveikinusi smuikininkė Justė Komskytė-Vaiciekiūtė. Teniso treneris Simas Kučas pasitempė koją, atlikėjai Paulai Valentaitei dėl šono traumos prasidėjo raumens uždegimas, šono skausmais skundėsi ir I. Stonkuvienė.

Kaip pasakojo šokėjas Gabrielius Sasnauskas, traumos ir profesionalių šokėjų pasaulyje yra ganėtinai įprastas dalykas, o tie, kuriems pavyksta jų išvengti, gali laikyti save laimingais.

Tačiau ką daryti, kad traumos nekankintų, o ilgos treniruotės nealintų? Galbūt žmonių, kurie įpratę treniruotis po kelias valandas per savaitę, kūno raumenys neįpratę prie kelias valandas trunkančių treniruočių ir tokio fizinio krūvio?

„Turėtume kalbėti ne apie raumenis. Jie visada prisitaiko labai greitai. Pagrindinis dalykas – mūsų jungiamasis audinys ir mūsų imuninė sistema. Paprastai tariant, jei norime labai daug judėti ir daug sportuoti, pirmiausia turėtume labai daug ilsėtis ir miegoti. Dar geriau, kad gyventume tokiu režimu, kaip gyvena profesionalūs sportininkai, kurie turi jais besirūpinančią komandą, arba kariai, kurie yra pažadinami, nueina pavalgyti, dieną atlieka užduotis, vėliau eina miegoti.

Tačiau jei esame dirbantys žmonės, kurie ne tik dirba, bet dar ir turi įvairių kasdienių pareigų, vargu, ar galime sau leisti dar ir sportuoti po penkias valandas. Taip neišeina“, – sako Lietuvos olimpinės rinktinės gydytojas Dalius Barkauskas.

Anot jo, profesionalūs sportininkai paprastai taip ir planuoja savo dieną, kad visas laikas po treniruočių būtų skiriamas miegui, poilsiui ir valgymui. Jei tokio režimo nesilaikome ir po treniruočių dar stengiamės atlikti daugybę darbų, nereikia stebėtis, kad pradeda atsirasti didesnių ar mažesnių traumų.

„Taip yra todėl, kad kūnas, o tiksliau smegenys, jausdamos grėsmę, stengiasi apsisaugoti ir priversti mus ilsėtis. Pasitempę raumenį judėti mes nebegalime ir esame priversti lėtinti tempą. Smegenys reikalauja atostogų“, – sako D. Barkauskas.

Taip pat skaitykite