Veidai

2019.10.02 13:46

Įtakingiausių Lietuvos „influencerių“ dešimtuke – ir aktoriai, ir sportininkai

LRT.lt2019.10.02 13:46

Nauja internetinė platforma influenceriureitingas.lt pradeda reitinguoti su prekės ženklais bendradarbiaujančius „Instagram“, „Facebook“ ir „YouTube“ nuomonės formuotojus – kas savaitę svetainėje bus galima susipažinti su Lietuvos įtakingiausių dešimtuku.

Anot projekto kūrėjų, šio projekto tikslas – pakeisti nuomonę, jog sekėjų skaičius lemia „influencerio“ gerumą ir įvertinti jo įtakingumą. Pasak jų, ne paslaptis, jog šiandien nuomonės formuotojai yra išpopuliarėję ir rinkoje gerokai įsitivirtinę reklamos kanalai.

„Sukūrėme formulę, išanalizavome 130 populiariausių šalies nuomonės formuotojų kasdienę socialinių tinklų komunikaciją ir išreitingavome daugiausiai įtaigos turėjusius nuomonės formuotojus, bendradarbiaujančius su prekės ženklais. Svarbiausia, kad vertinome ne sekėjų skaičių, o turinį ir jo įtaigumą“, – pažymėjo reitingo sudarytojų, agentūros „SuperYou“ direktorius Mindaugas Lataitis.

Kaip nurodoma portale influenceriureitingas.lt, minėtasis reitingas yra paremtas formule, kurią sudaro influencerio turinio sklaidos bei aktualumo auditorijai vertinimas, apjungiant pastaruosius duomenis su komunikacijos ekspertų skiriamais balais.

Pasirodžiusiame pirmajame „Instagram“ įtakingiausių „influencerių“ sąraše pirmauja Karolina Mechino, turinti 271 tūkst. sekėjų. Jos profilyje – 49 proc. turinio, susijusio su prekės ženklais.

Antroje vietoje – Naglis Bierancas su 250 tūkst. sekėjų. Jo profilyje reklamos galima rasti kiek daugiau – 55 proc.

Trečioje dešimtuko vietoje atsidūrė sporto galiūnas Žydrūnas Savickas, turintis 455 tūkst. sekėjų. Jo profilyje galima pamatyti 43 proc. su prekės ženklu ir reklama susijusio turinio.

Agnė Jagelavičiūtė su 254 tūkst. sekėjų armija atsidūrė ketvirtoje sąrašo vietoje, jos paskyroje sekėjai mato 52 proc. su prekės ženklais susijusio turinio.

213 tūkst. sekėjų turintis Mantas Stonkus atsidūrė penktoje sąrašo vietoje. Reklama jo profilyje sudaro 31 proc.

Į dešimtuką pateko ir Rolandas Mackevičius, turintis 212 tūkst. sekėjų. 25 proc. jo turinio instagramo paskyroje sudaro reklama.

Į įtakingiausių „Instagram“ nuomonės formuotojų dešimtuką taip pat pateko Mantas Katleris, Jonas Nainys, Ieva Mackevičienė ir Gintarė Gurevičiūtė.

„Pasirinkome skirtingų kanalų dešimtukus, nes kanalų specifika diktuoja vis kitokias taisykles: formatą, skiriamus resursus, matuojamus rodiklius. Todėl lyginti nuomonės formuotojų skirtinguose socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui, „Youtube“ su „Facebook“ nebūtų tikslinga, nes jų rezultatai skiriasi“, – teigė M. Lataitis.

Reitingo sudarytojų teigimu, artimiausiu metu bus paskelbti ir įtaigiausių nuomonės formuotojų socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Youtube“ dešimtukai.