Veidai

2019.07.18 06:37

Aistis Mickevičius: labiausiai nustebina smardūs animalistiniai kvapai, bet jie daro stebuklus

LRT RADIJO laida „Vasaros popietė“, LRT.lt2019.07.18 06:37

Į kvepalus negalima žiūrėti tik kaip į produktą, kurį randate lentynoje. Tai – tam tikras meno kūrinys, kurio gabaliuką įsigyjate, LRT RADIJO laidoje „Vasaros popietė“ tikina žinomas aktorius, parfumeris Aistis Mickevičius. Jam vieni skaniausių – egzotiniai kvapai, o tokie parfumerijoje gali būti iš pirmo žvilgsnio paprasti aromatai, reikalaujantys kantrybės juos išgaunant.

– Radijas yra jūsų kraujyje, bet pirmi žodžiai buvo: „Aš truputį jaudinuosi.“

A. Mickevičius: Geras artistas prieš kažką darydamas jaudinasi visada.

– Jūsų gyvenimą užvaldė kvepalai.

A. Mickevičius: Dabar mano pagrindinė veikla iš tiesų yra parfumerija. Visa kita palikau antrame plane, o kai kas iškrito iš žaidimo.

– Ar lietuviai kvepia? Ar jiems kvepalai svarbūs?

A. Mickevičius: Lietuva yra labai sudėtinga valstybė, kurioje lietuvų – keletas. Lietuva, kuri yra Vilniuje, kvepia. Vilniaus burbulas – ta Lietuvos dalis, kuri, kalbant apie Rytų ir Šiaurės Europą, yra šio regiono lyderiai. Pasižiūrėkite, kiek Lietuvoje parfumerijos parduotuvių, taip pat nišinių.

Šis rodiklis rodo, kad žmonės domisi, perka, uosto, kvepinasi. Bet yra kita Lietuvos dalis, kuri vis dar vadovaujasi teiginiu, kad prakaitas – puikus kvapas.

Lietuviai mėgsta rytietiškus kvapus – čia praėjo ne viena rytiečių orda ir genetiniame fonde paliko tam tikrą informaciją.

– Jūs keliaujate po įvairius Lietuvos miestus.

A. Mickevičius: Stengiamės, vykdome šviečiamąją veiklą. Visos prezentacijos tam ir reikalingos, kad žmonės susipažintų, kas yra parfumerija, kam ji reikalinga, naudinga, kaip viskas veikia.

– Kuo kvepia Lietuva? Kokius kvapus mėgsta?

A. Mickevičius: Lietuviai mėgsta ryškius rytietiškus kvapus dėl to, kad esame koridorius tarp rytų ir vakarų. Savo laiku čia praėjo ne viena rytiečių orda ir, matyt, genetiniame fonde paliko tam tikrą informaciją.

Esame ir žmonės iš miško, paskutinieji pagonys. Mus jaudina stiprūs animalistiniai kvapai, medienos aromatai. Kitas dalykas – mes gyvename šaltojoje klimato zonoje. Vadinasi, mums reikia, kad kvapas būtų šiltas, norime juo apsigaubti.

– Yra įvairiausių mitų apie kvapus. Tarkime, kokiu kvapu turėtų kvepėti prekybos centras, kad pirkėjas norėtų kuo daugiau pirkti.

A. Mickevičius: Čia ne mitas – tai patikrinta praktika. Jeigu jūs atidarėte kepyklą ir norite pritraukti klientūros, parduoti savo produktus, nemačiomis paskleiskite vanilės, šokolado kvapą. Tas kvapas žmonėms sukels mintis apie tai, kad jie nori ką nors iš vitrinos paragauti, gal prisimins bobutės keptus pyragus. Emocinė atmintis juos paskatins pirkti.

– Kažkas dar yra su citrusais.

A. Mickevičius: Citrusai – nuostabus kvapas. Jie pakelia nuotaiką. Baruose žmonės, purkšdami citrusus, gali sukelti geros nuotaikos pliūpsnį ir tuo pačiu paskatinti, pavyzdžiui, užsisakyti kokteilių.

Manau, jus nustebintų kas nors animalistinio, išgauto iš gyvūnėlių liaukų. Savaime tie kvapai labai smardūs, sukelia neigiamas emocijas.

– Kaip žmogui išsirinkti savo kvapą?

A. Mickevičius: Reikia daug uostyti, daryti pertraukas, ateiti ne vieną dieną. Išsirinkti ne spontaniškai – tokiu būdu, aišku, nervinsi konsultantus, bet jeigu nori aromato, kuris tau tiks ir patiks, turi ateiti ne vieną kartą, daug ką pauostyti. Paskui viską išbandyti ant odos. Jeigu tas kvapas tau tinka, galiausiai pradedi jo nejausti. Todėl, kad komfortabiliai jautiesi to kvapo aplinkoje.

– Surikiuokite kvapus pagal savo skonį: vaisių, vanilės, citrinos, cinamono.

A. Mickevičius: Nei vieni. Man labiausiai patinka medienos kvapai, odos, egzotiniai. Parfumerijoje egzotika galima pavadinti ir tokius kvapus, kaip figų, rabarbarų. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo vaisiniai kvapai, bet tuo pačiu tai sudėtingi vaisiniai kvapai. Jie nėra taip lengvai išgaunami.

– Kokie keisčiausi kvapų ingredientai jūsų darbe?

A. Mickevičius: Manau, kad jus nustebintų kas nors animalistinio, išgauto iš gyvūnėlių liaukų. Savaime tie kvapai yra labai smardūs, sukelia neigiamas emocijas, bet kvepaluose jie padaro didžiulį stebuklą – priartina kvepalus prie žmogaus, nes žmogus savo prigimtimi yra gyvūnas.

– Ar daug žmonių bando iš jūsų gauti kvepalus nemokamai?

A. Mickevičius: Bandoma atakuoti įvairiausiais būdais, bet esu kaip uola ir žiūriu savo verslo interesų.

– Kiek reikėtų investuoti [į kvepalus]?

A. Mickevičius: Priklauso nuo to, kaip norite kvepėti: originaliai ar paprastai, kaip kvepia šimtas tūkstančių žmonių. Į kvepalus negalima žiūrėti tik kaip į produktą, kurį randate lentynoje. Tai nėra mėsa, pienas, batonas. Tai – tam tikras meno kūrinys, kurio gabaliuką įsigyjate.

Visas pokalbis – laidos įraše (nuo 04.03 min.). Laidos vedėjai – Gabrielė Martirosian ir Ignas Krupavičius.

Parengė Indrė Česnauskaitė.


Vasaros popietė. Laidos svečias Aistis Mickevičius: geras artistas jaudinasi visada