Veidai

2019.07.08 21:27

Į Paryžiaus mados savaitę sunku patekti net Juozui Statkevičiui: žiūrovų kėdes okupuoja IT specialistai

LRT RADIJO laida „Vasaros popietė“, LRT.lt2019.07.08 21:27

„Paryžiaus mados savaitėje viešėjo visi, kuriuos matote ant garsiausių pasaulio žurnalų viršelių, o garsioji „Vogue“ dizainerė netgi persirenginėjo automobilyje“, – apie ypatingą renginio aurą pasakojo dizaineris Juozas Statkevičius parsivežęs pilną lagaminą įspūdžių iš Prancūzijos sostinės.

Apie apsilankymą Paryžiaus mados savaitėje dizaineris Juozas Statkvečius kalbėjosi su Gabriele Martirosianaite ir Ignu Krupavičiumi laidoje „Vasaros popietė“.

– Prancūzijos sostinėje praūžė Mados savaitė, kurioje viešėjote ir jūs. Kokių įspūdžių parsivežėte?

– Kurį laiką į mados savaites nebevykau, atrodė, kad jau viską moku, viską žinau, esu profesionalas, tad pakanka užmesti akį internete. Vis dėlto, kaskart renginys palieka didžiulį įspūdį. Buvo tikrai karšta.

Beje, Mados savaitė – uždaras pasaulis, jame lankosi daugiausiai mados industrijos atstovai, stilistai, žvaigždės ir bilietų taip paprastai neįsigysi. Sudėtinga gauti kvietimų, tačiau man pavyko, pagelbėjo bičiuliai, o kadaise buvo laikai, kai aš į mados savaitę patekdavau nešdamas kameros laikiklį.

Labai gaila, kad esame 30 metų laisvi, o mūsų mados redaktoriai Mados savaitėje nesilanko. Rašyti apie madą nebuvus ten, yra tas pats kas bučiuotis per stiklą. Internetinis straipsnių nurašymas visai ne tas pats, kas dalyvavimas.

Tikiuosi ateis laikas, kai mūsų žurnalistai galėsi ten vykti, nors tai be galo brangus malonumas. Reikia ne tik kažkur nakvoti, bet ir nuolat persirenginėti. Beje, garsioji Anna Wintour, amerikietiškojo „Vogue“ redaktorė persirenginėjo automobilyje.

Šiemet man labai pasisekė ir ant podiumo žengusius modelius mačiau iš labai arti. Taigi labai džiaugiuosi, kad turiu tokių draugų, kurie žino, jog domiuosi ir kartais padeda.

– Kas patiko labiausiai?

– Mados namų „Louis Vuitton“ kolekcijos pristatymas. Drabužiai – tikrai aukštos klasės, šio prekės ženklo drabužius bei aksesuarus renkasi paprastai renkasi aukštuomenės atstovai, norėdami pademonstruoti statusą ir turtus. Šįkart mane labiausiai nustebino ne drabužiai, o publika.

Pasirodo, kad dabar šiais drabužiais domisi visiškai nauja karta – žmonių, dirbančių su informacinėmis technologijomis karta. Jie nežmoniškai turtingi, nors iš pažiūros nieko bendra su mada neturi.

Jie ir primena žmones, kurie ką tik atėjo iš savo telefono tinklų montavimo skyriaus. Jokiame kitame demonstravime tokių žiūrovų nemačiau. Be to, kolekcijos autorius – juodaodis dizaineris, taigi jo palaikyti atėjo labai daug reperių ir krepšininkų.

Taip pat skaitykite

– Kokių tendencijų pastebėjote?

– Briuselio ir Venecijos bianalė daro didžiulę įtaką madai – tai, ką pamatome parodose, atsispindi ir ant podiumo. Tarkime, „Dior“ mados namų kolekcijoje dominavo rožinė, šį sezoną populiarūs pasteliniai tonai.

Buvo juntama 80-ųjų stilistika. Buvo labai keista, nes visa tai jau kažkada matėme ir ši mada apsisukusi grįžta po daugelio metų. Jaunajai kartai taip įdomu, o mes su tokia muzika užaugome ir baigiame pasenti.

Taip pat skaitykite

– Kolekcijų pristatymų esate matęs ir Londone, ir Romoje, ar tikrai Paryžiuje ypatinga aura?

– Vis dėlto, Paryžiaus aukštoji mada yra unikalus reiškinys. Visi žmonės, kuriuos matote ant garsiausių pasaulio žurnalų viršelių, buvo Paryžiuje.

Taip pat skaitykite