Veidai

2019.06.17 19:34

„Eurovizijos“ ir kitų didžiulių renginių scenas kūręs dizaineris Florianas Wiederis: čia reikia aistros

LRT TELEVIZIJOS laida „Euromaxx“, LRT.lt2019.06.17 19:34

Nuo didžiosios, daugybę aistrų ir įspūdžių sukėlusios „Eurovizijos“ prabėgo mėnuo. Tai neabejotinai didžiausias ir daugiausia žiūrovų kasmet surenkantis muzikos renginys. Susipažinkime su šiam koncertui sceną kūrusiu vokiečių scenografu ir dizaineriu Florianu Wiederiu.

„Šiam šou labai svarbus ryšys tarp žiūrovų ir scenoje pasirodančių atlikėjų. Todėl labai svarbu, kad žiūrovai būtų fiziškai kuo arčiau dainininkų. Didelė dekoracija, didelė arena, bet pati scena palyginti maža. Tai sukuria intymaus vakarėlio nuotaiką, nors žiūrint bendrą vaizdą, viskas atrodo gigantiškai“, – sakė F. Wiederis.

Iš Miuncheno kilęs dizaineris visuomet pradeda nuo tuščio lapo ir tuščios renginio erdvės. Vėliau jo sukurta scenografija pastatoma realioje erdvėje per maždaug tris savaites. Taip įvyko ir Tel Avive. Patyręs scenografas jau du dešimtmečius yra labai paklausus visame pasaulyje.

Jis kūrė sceną daugybei apdovanojimo ceremonijų, tokių kaip MTV Europos muzikos apdovanojimai, televizijos šou „Britain‘s Got Talent“ arba „Balsas“ ir garsiausių atlikėjų gyvo garso koncertams. Viena iš jų – Beyonce.

Konkursas rengiamas 51-ą kartą, tad dizaineris negali būti užsisėdėjęs vienoje vietoje.

„Čia reikia aistros. Aišku, visuomet malonu, kai gauni progą dirbti šalyje, su kuria tave sieja emocinis ryšys. Izraelis man – tokia šalis. Čia jaučiu tam tikrą galybę“, – sakė F. Wiederis.

„Eurovizijos“ dainų konkursas vyko Tel Avivo Expo parodų centre. F. Wiederis vadovavo maždaug penkiems šimtams žmonių, padėjusių įgyvendinti jo sumanytą dizainą ir sukonstruoti sceną. Iš pradžių projektas atsirado skaitmeninėje erdvėje.

Scenos konstrukciją F. Wiederis tikrino daugybę kartų. Prieš didįjį konkursą vykstančių repeticijų metu jis buvo visada pasiekiamas. Labiausiai jam patinko vaizdas iš viršutinių eilių.

Vienas dizaino elementas scenoje nuolatos pasikartojo: tai nuoroda į Dovydo žvaigždę – Izraelio simbolį. Ir tai nebuvo vienintelė užuomina, kokia šalis organizuoja renginį.

„Scenos forma primena deimantą. Antras pagal dydį akcentas yra LED ekranų siena, kuri dabar atvira. Yra daugybė sudedamųjų dalių, jos ir suformuoja sieną, kuri gali atsiverti ir užsiverti. Kai ji atverta, matome 12 skirtingų segmentų.

Ji simbolizuoja 12 Izraelio genčių. Be abejo, man labai svarbu, kad bendras vaizdas būtų gražus, bet svarbiausia, kad viskas bendrai sužaistų“, – kalbėjo F. Wiederis.

Šis dizaineris nuveikė kur kas daugiau, nei tik sukūrė sceną 2019-ųjų „Eurovizijos“ dainų konkursui. Jis labai aukštai iškėlė scenografijos dizaino kartelę.

Daugiau apie tai – reportaže (nuo  01.11 min.):

Euromaxx. „Eurovizijos“ užkulisiai: kaip kuriamas įspūdingiausias muzikos šou?