Veidai

2019.06.12 16:31

Vasarą mankštinkitės kitaip: treneris Alanas Dzeranovas meta fizinio aktyvumo iššūkį

dalyvaukite konkurse ir laimėkite prizų
Gertrūda Stripeikytė, LRT.lt2019.06.12 16:31

Nors vasarą daugelis linkę skirti pramogoms ir sporto treniruotes atideda iki rudens, mankštintis vis tiek būtina, sako treneris ir laidos „Į sveikatą!“ kūrėjas Alanas Dzeranovas. Jis visiems vasarotojams meta fizinio aktyvumo iššūkį ir skelbia konkursą, kurio laimėtojams atiteks įvairūs prizai.

Treneris sako, kad viena iš pagrindinių priežasčių mankštintis vasaros laikotarpiu – ta, kad žmonės vasarą apsileidžia, ištuštėja sporto klubai, o vėliau atgauti fizinę formą darosi sunku. Nors kai kurie atšilus orams vietoje sporto salės renkasi aktyvų laisvalaikį – važinėjasi dviračiais ar plaukioja vandens telkiniuose – A. Dzeranovas tikina, kad tokių yra mažuma.

„Didžioji dalis pasirenka malonias pramogas, o tada nukenčia jų sportinė forma, įgyta per rudenį, žiemą ir pavasarį“, – portalui LRT.lt teigia jis.

Norėdamas ir vasarą paskatinti žmones būti aktyvius, kartu su laida „Į sveikatą!“ jis sugalvojo linksmą iniciatyvą: „Visą sezoną sveikatinome žmones, važinėjome po Lietuvą, darėme treniruotes, kalbinome ekspertus, švietėme žmones. Nusprendėme panašią veiklą pratęsti ir vasarą.“

Kiekvieną savaitę trečiadieniais A. Dzeranovo treniruotes iš laidų „Į sveikatą!“ bus galima rasti portale LRT.lt ir socialiniuose tinkluose. „Tikslas, kad žmonės turėtų galimybę vasarą paprastai skirti 15–20 minučių per dieną fiziniam aktyvumui, pasportuoti, turėti daug įvairių variantų, dinamikos, laisvo judesio“, – pasakoja treneris.

Tie, kurie priims A. Dzeranovo mestą fizinio aktyvumo iššūkį, galės dalyvauti konkurse, laimėti įvairius prizus – džemperius ir marškinėlius.

„Tereiks nusifotografuoti – pasidaryti asmenukę su savo atvaizdu treniruotės metu, kuri turi būti kūrybiška, parodyti, kad prisijungiate prie fizinio aktyvumo veiklų ir pasidalinti ta nuotrauka komentaruose. Tokiu būdu rinksime aktyviausius nugalėtojus ir vasaros pabaigoje apdovanosime“, – konkurso detalėmis dalijasi jis.

Iš viso A. Dzeranovas kvies išbandyti 12 treniruočių – po vieną kiekvienai vasaros savaitei. Pasak jo, žmonės privalo būti fiziškai aktyvūs, jei nori ilgiau gyventi ir būti sveiki.

„Mažiausiai dėmesio skiriu kūno kultui – raumenynui, svorio metimui, gražiam kūnui ir reljefui. Mano pagrindinis tikslas parodyti, kad fizinis aktyvumas yra tiesioginis kelias į gerą savijautą. Tokią, kai ryte atsikeli iš lovos ir jau esi pilnas energijos“, – sako A. Dzeranovas.

Treneris tikina, kad mankšta gerai nuteikia, o po treniruotės, atrodo, dingsta visos bėdos, tampame pozityvūs ir visos problemos atrodo įveikiamos.

„Net ir trumpalaikio intensyvesnio fizinio aktyvumo metu yra aktyvuojamos endokrininės sistemos, įdarbinami tam tikri hormonai, kurie išskiriami į kraują ir daro svarbius procesus organizme. Sportuojant valosi kraujagyslės, treniruojama širdis. Vyksta ir įvairūs adaptaciniai procesai organizme, kai kūnas patiria labai didelį diskomfortą, yra nepratęs dirbti didesnėmis apkrovomis, mobilizuoja visas organizmo sistemas – raumenų, skeleto, hormonines, imunines. Tokiu būdu mūsų organizmas tampa atsparesnis įvairioms stresinėms situacijoms“, – tikina A. Dzeranovas.

Pirmoji mankšta – treniruotė poroje

Jeigu trūksta motyvacijos, arba tiesiog nori iš treniruotės pasiimti dar daugiau, vienas iš efektyviausių būdų tai padaryti – pasikviesti į treniruotę partnerį. Tai gali būti antra pusė, draugas, kaimynas ar žmogus mėgstantis iššūkius. Net jei tau patinka sportuoti vienam, žinok, kad tinkamas treniruotės partneris gali pastūmėti atrasti papildomų jėgos, ištvermės bei energijos resursų ir tokių būdu jūs žengsite vienu žingsniu toliau, lengviau pasieksite tikslus, bus linksmiau, lengviau išbandysite naujas treniruotes, galėsite mesti vienas kitam iššūkius, motyvuosite ir prižiūrėsite vienas kitą. Arba tiesiog smagiai praleisite laiką kartu ir turėsite smagaus turinio socialiniams tinklams.